My sme mali možnosť dve z nich pri uvádzacej akcii aj vyskúšať – Silver a GT-Line. Picanto bude veľkosťou veľmi podobné tomu doterajšiemu, na dĺžku meria 3595 milimetrov, na výšku má 1485 milimetrov a šírka je 1595 milimetrov. Rázvor sa oproti predchodcovi zväčšil a to z 2385 na 2400 milimetrov.
Vďaka tomu je auto priestrannejšie, ale tiež modernejšie a lepšie vybavené než predchádzajúci model. Dizajn sa uberá dynamickejším smerom a pôsobí agresívnejšie. Už v základe má zákazník k dispozícii výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, elektricky ovládané predné okná či rádio s AUX a USB. Samozrejmosťou je množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov ako asistent pre rozjazd do kopca, kontrola tlaku v pneumatikách, či ABS a ESC.
Auto sa pýši aj najväčším batožinovým priestorom vo svojej triede a to s objemom 255 litrov. Objem palivovej nádrže je pri všetkých prevedeniach 35 litrov. Na naše cesty je však podvozok Picanta pomerne dosť uskákaný - tvrdý.
Verzia Silver
Ide o naozaj cenovo dostupné malé auto, ktoré je dostatočne svižné a v meste sa nestratí. Je to druhá najzákladnejšia výbava a tak nečakajte ohromný luxus. Nájdete tu však dostatok vecí, ktoré vedia zaujať.
Ponúkne manuálnu klimatizáciu, elektrické predné okná, rádio s USB a AUX vstupom, tempomat s obmedzovačom rýchlosti a celkom pohodlné sedadlá.
Náš konkrétny kúsok disponoval aj príplatkovou metalickou farbou karosérie, no okrem toho vzhľad dopĺňali len plechové disky s puklicami.
Pod kapotou sa nachádza benzínový litrový motor MPI, ktorého výkon je 49 kW / 66 koní a spolupracoval s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Akciová cena začína na sume 9 490 eur.
Verzia GT-Line
Vrcholom ponuky je „GTčko“, ktoré zapôsobí už na prvý pohľad. Karoséria dostala športovejší, dynamický dizajn, 16-palcové disky z ľahkej zliatiny a tiež dvojicu koncoviek výfuku.
V interiéri nájdete pohodlné kožené sedadlá a volant s červeným prešívaním. Okrem toho je tu množstvo technológii, bezpečnostných ako aj asistenčných systémo, či dotykový 7-palcový displej s navigáciou a sedem ročnou aktualizáciou máp. Nechýba ani ovládanie rádia na volante, zadná parkovacia kamera s dobrým rozlíšením, vyhrievané predné sedadlá a volant, alebo hliníkové pedále. Svoje miesto tu má aj lakťová opierka, ktorá určite poteší nejedného zákazníka.
O pohon prednej nápravy sa stará 1,2-litrový motor MPI s výkonom 62 kW / 84 koní a vie byť dodávaný s 5-stupňovým manuálom alebo 4-stupňovou automatickou prevodovkou. Výkonu je dostatok, aj pre svižnejšiu jazdu, a to sa pri predieraní mestom zíde. Viac sa tejto verzii budeme venovať onedlho v teste.
Akciová cena začína na sume 13 480 eur. Auto v najzákladnejšej výbave Amber môžete mať už za 8640 eur.