StoryEditor

Na Pražskom hrade predstavili špeciálnu Tatru. Dostala požehnanie od kardinála

15.06.2017, 14:00
Pred Bránou Gigantov na Pražskom hrade sa predstavil verejnosti najnovší model Tatry. Špeciálna edícia Phoenix Euro 6 Präsident, vytvorená na oslavu 120 rokov výroby prvého auta v Kopřivnici, dostala požehnanie od kardinála Dominika Duku.

Pred 120 rokmi, roku 1897, sa predstavil prvý automobil so spaľovacím motorom na území vtedajšej rakúsko-uhorskej monarchie, legendárny NW Präsident.

Z vtedajšej vagónky je dnes legendárna automobilka Tatra. Osobné autá už nevyrába, a tak na oslavu výročia vymódila svoj nákladiak.

"Sme veľmi radi, že Jeho Eminencia kardinál Dominik Duka vypočul našu prosbu a požehnal najnovšej tatrovke. V našich končinách podobné udalosti nebývajú bežné, ale Tatra tento rok oslavuje výnimočné historické výročie, ktoré toto vozidlo symbolizuje, a to si určite zaslúži aj výnimočnú udalosť," povedal Petr Rusek, predseda predstavenstva.

​"Limitovaná edícia je odvodená od úspešnej obchodnej rady Tatra Phoenix Euro 6. Phoenixov sme už vyrobili a predali viac ako tisíc kusov a zákazníkom slúži na cestách, v zmiešanej premávke aj v najťažšom teréne po celom svete," dodal generálny riaditeľ automobilky Radek Strouhal.

Celkovo bude vyrobených symbolických 120 kusov automobilov špeciálu Präsident, tento počet odkazuje na 120 rokov trvajúcu tradíciu výroby automobilov v kopřivnickej továrni.

​Tatra Phoenix Präsident je špeciálne vyobliekaná verzia terénneho nákladného modelu kopřivnickej značky. Charakteristické je dvojfarebné prevedenie kabíny, ktorá je nalakovaná v špeciálnom odtieni červenej metalízy a zdobia ju štylizované nápisy, maska ​​má čierne lesklé prevedenie.

Ďalšími prvkami sú potrebné kožené sedadlá či multifunkčný volant s koženým obšitím. Nárazník, bočné kryty, schody, kryty vonkajších spätných zrkadiel a aerodynamické kryty za kabínou sú v červenej metalíze. Na kabíne je vonkajšia slnečná clona a ​​predné svetlomety sú vybavené ostrekovačmi.

​​"Vozidlá sú k dispozícii v dvoj, troj a štvornápravovom usporiadaní podvozku s pohonom 4x4, 6x6 a 8x8. Podľa požiadavky a priania zákazníka je možné voliť medzi krátkou dennou a predĺženou spacou kabínou, " dopĺňa hovorca automobilky Andrej Čírtek.

V útrobách vozidla, ktorý sa chváli unikátnou konštrukciou podvozka s centrálnou rúrou a výkyvnými polonápravami, pracujú vodou chladené šesťvalce PACCAR s objemom 11 a 13 litrov s výkonmi 291 až 375 kW. Prevodovka ZF je v dvoch prevedeniach: manuálne ovládaná ZF EcoSplit, alebo automatizovaná ZF AS Tronic.

Medzi rokmi 1897 až 2016 spoločnosť vyrobila vyše 520 tisíc motorových vozidiel.

01 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy? 02 - Modified: 2024-04-23 09:10:00 - Feat.: - Title: Opel odhalil kompletne prepracované rodinné SUV. Väčšie, štýlovejšie a nielen elektrické 03 - Modified: 2024-04-22 13:21:18 - Feat.: - Title: Toyota prezrádza, aké chyby robia mladí vodiči najčastejšie. Zadarmo im pomôže 04 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 05 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
24. apríl 2024 06:28