Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
15.06.2017, 14:00

Na Pražskom hrade predstavili špeciálnu Tatru. Dostala požehnanie od kardinála

Pred Bránou Gigantov na Pražskom hrade sa predstavil verejnosti najnovší model Tatry. Špeciálna edícia Phoenix Euro 6 Präsident, vytvorená na oslavu 120 rokov výroby prvého auta v Kopřivnici, dostala požehnanie od kardinála Dominika Duku.

Pred 120 rokmi, roku 1897, sa predstavil prvý automobil so spaľovacím motorom na území vtedajšej rakúsko-uhorskej monarchie, legendárny NW Präsident.

Z vtedajšej vagónky je dnes legendárna automobilka Tatra. Osobné autá už nevyrába, a tak na oslavu výročia vymódila svoj nákladiak.

"Sme veľmi radi, že Jeho Eminencia kardinál Dominik Duka vypočul našu prosbu a požehnal najnovšej tatrovke. V našich končinách podobné udalosti nebývajú bežné, ale Tatra tento rok oslavuje výnimočné historické výročie, ktoré toto vozidlo symbolizuje, a to si určite zaslúži aj výnimočnú udalosť," povedal Petr Rusek, predseda predstavenstva.

​"Limitovaná edícia je odvodená od úspešnej obchodnej rady Tatra Phoenix Euro 6. Phoenixov sme už vyrobili a predali viac ako tisíc kusov a zákazníkom slúži na cestách, v zmiešanej premávke aj v najťažšom teréne po celom svete," dodal generálny riaditeľ automobilky Radek Strouhal.

Celkovo bude vyrobených symbolických 120 kusov automobilov špeciálu Präsident, tento počet odkazuje na 120 rokov trvajúcu tradíciu výroby automobilov v kopřivnickej továrni.

​Tatra Phoenix Präsident je špeciálne vyobliekaná verzia terénneho nákladného modelu kopřivnickej značky. Charakteristické je dvojfarebné prevedenie kabíny, ktorá je nalakovaná v špeciálnom odtieni červenej metalízy a zdobia ju štylizované nápisy, maska ​​má čierne lesklé prevedenie.

Ďalšími prvkami sú potrebné kožené sedadlá či multifunkčný volant s koženým obšitím. Nárazník, bočné kryty, schody, kryty vonkajších spätných zrkadiel a aerodynamické kryty za kabínou sú v červenej metalíze. Na kabíne je vonkajšia slnečná clona a ​​predné svetlomety sú vybavené ostrekovačmi.

​​"Vozidlá sú k dispozícii v dvoj, troj a štvornápravovom usporiadaní podvozku s pohonom 4x4, 6x6 a 8x8. Podľa požiadavky a priania zákazníka je možné voliť medzi krátkou dennou a predĺženou spacou kabínou, " dopĺňa hovorca automobilky Andrej Čírtek.

V útrobách vozidla, ktorý sa chváli unikátnou konštrukciou podvozka s centrálnou rúrou a výkyvnými polonápravami, pracujú vodou chladené šesťvalce PACCAR s objemom 11 a 13 litrov s výkonmi 291 až 375 kW. Prevodovka ZF je v dvoch prevedeniach: manuálne ovládaná ZF EcoSplit, alebo automatizovaná ZF AS Tronic.

Medzi rokmi 1897 až 2016 spoločnosť vyrobila vyše 520 tisíc motorových vozidiel.