StoryEditor

Nástupca Punta oficiálne odhalený. Argo ponúkne skvelú výbavu

02.06.2017, 00:00
Ako sme vás nedávno informovali, Fiat prichádza s nástupcom pre obľúbený model Punto. Či sa novinka dostane aj k nám jasné stále nie je, zatiaľ je Argo určené pre juhoamerický trh.

Automobilka zverejnila pred niekoľkými dňami model len v športovom HGT kabáte, teraz sú však známe všetky informácie a fotografie aj klasických verzii.

Fiat Argo vzhľadom naozaj zaujme a preto by bol určite schopný uchytiť sa aj v Európe. Ponúkne tiež dostatočný batožinový priestor s objemom 300 litrov.

Na dĺžku vozidlo meria 3,99 metra, na šírku 1,75 metra a na výšku 1,507 metra. Rázvor má pritom hodnotu 2,521 metra, čím zabezpečí posádke dostatok miesta.

​V interiéri nájdeme prvky, ktoré sú známe z modelu Tipo. K dispozícii je naozaj bohatá výbava ako 7-palcový dotykový farebný displej s multimediálnym systémom Uconnect, automatická klimatizácia, ale napríklad tiež hlasové ovládanie a Apple CarPlay či Android Auto. Dostupné je aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie tlačidlom.

Pod kapotou môže byť jeden z trojice ponúkaných motorov. Základom je litrový trojvalec FireFly, ktorý v prípade že ide na etanol, má výkon 57 kW a točivý moment 107 Nm.

Ďalším je štvorvalcový agregát s objemom 1,3 litra. Disponuje výkonom 80 kW a 139 Nm točivého momentu.

Vrcholom ponuky je 1,8-litrový štvorvalec E.torQ, nachádzajúci sa vo verziách HGT a Precision. Pri využívaní etanolu dosahuje výkon 102 KW a 189 Nm točivého momentu. Vďaka tomu dokáže zrýchliť „z nuly na sto“ za 9 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je 192 kilometrov za hodinu.

Všetky spomenuté agregáty sú spárované s päť-stupňovou manuálnou prevodovkou. 1,3-litrový motor je možné zaobstarať si aj s robotizovanou päť-stupňovou prevodovkou GSR. V prípade verzii s „jednaosmičkou“ je dostupný aj šesťstupňový automat.

​Ako sme už spomenuli, Fiat Argo je zatiaľ určený len pre juhoamerický trh. Nie je ale vylúčené, že sa neskôr objaví aj v Európe.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 16:21