Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.04.2017, 13:32

Bašternákovo Bugatti môže mať stočené kilometre. Aj o desiatky tisíc

Kým v roku 2013 malo auto najazdených podľa údajov na internete cez 26-tisíc, o dva roky neskôr malo už iba 16-tisíc. 

Bašternákovo Bugatti môže mať stočené kilometre. Aj o desiatky tisíc
Zdroj: Igor Matovič

Je to jedno z najslávnejších áut na Slovensku, ktoré patrí alebo minimálne v minulosti patrilo Ladislavovi Bašternákovi. Človeku, ktorý je aktuálne obvinený zo zločinu neodvedenia dane. Človeku, ktorý v minulosti postavil komplex Bonaparte, kde doteraz býva dokonca slovenský premiér. Podľa verejne dostupných údajov však existuje možnosť, že na miliónovom Bugatti Veyron boli „stočené kilometre“. Na tému upozornil denník Sme

Na Slovensku si totiž môžete cez internet zistiť mnoho vypovedajúcích údajov o vozidle len zadaním VIN či evidenčného čísla vozidla do rôznych databáz. Viete, že auto má platnú poistku, viete ako vyzeralo pri dovoze na Slovensko alebo koľko má najazdených kilometrov. 

No a pokiaľ si začnete „lustrovať“ auto s poznávacou značkou BA-202VV, dostanete sa k zaujímavým údajom. Bašternákovo Bugatti bolo po prvýkrát na Slovensku registrované ešte v roku 2009. Neprešlo kontrolou originality, teda sa na Slovensko dostalo ako nové.

Veyron jazdil aj bez platnej STK

Po štyroch rokoch muselo absolvovať prvú technickú a emisnú kontrolu. Pri každom takomto meraní prebieha aj zápis počtu najazdených kilometrov do príslušnej databázy. V roku 2013 tak malo Bugati najazdených 26-tisíc kilometrov. 

Problémom však je, že o dva roky neskôr podľa údajov stkonline.sk "nájazd" Bugatti Veyron výraze klesol. Auto „omladlo“ minimálne o 10-tisíc kilometrov, čiže v roku 2015 mal Veyron len 16-tisíc kilometrov. 

Potenciálny kupujúci si tak ihneď môže vyvodiť dôsledok, že auto môže mať stočené kilometre. A to o neznámy počet, minimálne o tých 10-tisíc, ak sa s autom vôbec nemanipulovalo. Okrem toho prvá kontrola STK spolu s emisnou mala byť podľa záznamov vykonaná 11. januára 2013, ďalšia až 27. apríla 2015. 

Teda Bugatti Veyron pravdepodobne istú dobu (od februára až do apríla 2015) jazdilo bez platnej technickej kontroly a emisnej kontroly. Tá má platnosť dva roky. 

Bašternák nám neodpovedal 

Ďalší záznam o kontrole je už z apríla 2017. Tá však ukazuje, že auto od poslednej kontroly v roku 2015 najazdilo za dva roky len 87 kilometrov. Čo rovnako môže vzbudiť isté podozrenie s manipuláciou najazdených kilometrov. 

Ladislavovi Bašternákovi sme chceli dať priestor na jednoduché vysvetlenie, no doteraz nám nedopovedal. 

Údaje, ktoré si takto viete nájsť na internete, majú však výlučne informatívny charakter a nedá sa z nich s určitosťou napísať, že toto je realita. Viete si to jednoducho overiť na vlastnom aute, stačí zadať svoje EVČ napríklad na stránku stkonline.sk

V hre je fakt, že technik, ktorý zapisuje dáta, sa môže pomýliť. V praxi sme sa stretli aj s takým prípadom. No rovnako sa nevylučuje, že Bugatti Veyron, ktoré sa ako nové predávalo za jeden milión eur, má jednoducho, ako desaťtisíce áut na Slovensku, stočené kilometre.