Dodacie lehoty niekoľko mesiacov, vypredané modely do konca roka či 500 predaných kusov ešte pred tým, než si Kodiaqa mohol ktokoľvek vyskúšať. Slovenská realita pri prvom veľkom SUV od Škody. Ak si myslíte, že sa niektorí zákazníci zbláznili, máte sčasti pravdu. Kupovať takto vo veľkom auto, ktoré je absolútne nové, nie je u nás vôbec štandardom. A úprimne, je to menší risk.
Čiže všetci, ktorí si ho predobjednali a budú ho mať doma skôr, môžu otvárať šampanské a užívať si pozornosť okolia. V nadnesenom zmysle slova. Hoci budete sedieť „v Škode“, užijete si pohľadov ako v novom Mercedese. Ale to, aby bolo auto úspešné, vôbec nezávisí od „našich“ dvoch trhov.
Stačí si však pozrieť, ako si Kodiaq poradil v testoch zahraničných redakcií. Autobild v Nemecku mu dal 4,5 hviezdičky z piatich a napríklad Autoexpress z Veľkej Británie päť z piatich. Hoci mnohí sa môžu na Škodu pozerať cez prsty, táto automobilka používa nemeckú techniku a vyrába praktické autá. Zatiaľ. Chystá sa aj kupé verzia pre Kodiaq, ktorý je síce dizajnovo nádherný, no o praktickosti sa hovorí už trošku ťažšie.
Zabudnite na základnú verziu
Toto je však kľúč, ktorý Škodu vyniesol absolútne na vrchol. Volkswagenu táto automobilka rekordne zarába. A to tak, že Škoda v ziskovosti na jedno auto predbehla aj prémiové Audi. Napriek tomu nemôžeme napísať, že je Kodiaq drahý. Jeho cena v základnej výbave je 21 690 eur.
Pozor, je to však „oholená“ verzia so slabým 125-koňovým motorom, ktorý sa bude „potiť“, ak...
Zostáva vám 85% na dočítanie.