Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
06.03.2017, 16:15

Opel prechádza pod Francúzov. Toto dokázal v minulosti

Minulý rok oslávila automobilka 25. výročie svojho vstupu na slovenský trh. V týchto dňoch však prechádza pod francúzsku skupinu PSA.

Opel prechádza pod Francúzov. Toto dokázal v minulosti
Zdroj: media.gm

Vlani to bolo 25 rokov oficiálneho pôsobenia tejto nemeckej automobilky na slovenskom trhu.

Zároveň sa v roku 2016 podarilo tiež dosiahnuť najlepší výsledok v predaji osobných a ľahkých úžitkových áut Opel, od vstupu na slovenský trh. Bolo to konkrétne 5196 kusov.

Začiatok automobilky siaha až do roku 1862, kedy sa Adam Opel, bývalý výrobca kolies, rozhodol pre výrobu vozidiel. Podarilo sa mu to a v roku 1902 prišlo na trh jeho prvé vozidlo – model Opel 10/12 PS a značka sa v tom čase stala najpredávanejšou v Nemecku.

Opel Motorwagen 10/12 PS z roku 1902 (maximálna rýchlosť 45 km/h).

Opel Motorwagen 10/12 PS z roku 1902 (najvyššia rýchlosť 45 km/h).
Zdroj: oldconceptcars.com

​​V roku 1929 sa spojili so spoločnosťou General Motors Corporation, hlavne kvôli menšej kríze po 1. svetovej vojne. V roku 2009 sa GM dostal na pokraj bankrotu a začalo sa uvažovať o prevzatí spoločnosti výrobcom autodielov Magna International, ruskou bankou Sberbank a ruským výrobcom nákladných áut GAZ.

Predaj sa neuskutočnil a Opel doteraz aj naďalej patril pod General Motors. V priebehu tohto pôsobenia vznikli automobily ako kupé Kadett, terénne auto v podobe modelu Frontera či dobre známa Vectra. 

Zo súčasnejších napríklad Astra, Corsa, Insignia či rodinná Zafira. Vyrábali taktiež úžitkových pomocníkov s názvom Vivaro, alebo tiež Movano.

​​Momentálne máme rok 2017 a je potvrdené, že francúzska PSA odkúpila automobilku Opel (britský Vauxhall) od spoločnosti GM za 2,2 miliardy eur.

Tým vznikne európska automobilová dvojka, hneď po koncerne Volkswagen. Po tomto predaji, už nebude mať GM žiadne zastúpenie v Európe či Veľkej Británii.

Podľa šéfa PSA Carlosa Tavaresa, by mohla skupina vyrábať vyše päť miliónov áut ročne a do roku 2026 dosiahnuť úsporu 1,7 miliardy eur. Taktiež prisľúbil, že bude rešpektovať záväzky GM voči výrobe a zamestnanosti.