Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.03.2017, 11:00

Range Rover ide po krku Porsche. Predstavilo špeciálnu novinku

Pred pár dňami sa objavili prvé bližšie informácie o príchode nového modelu Range Rover, o ktorom sme vás informovali. Hneď 1. marca sa ale automobilka rozhodla odhaliť celý model a to do detailov, na špeciálnej premiére v londýnskom Design Museum.

Range Rover ide po krku Porsche. Predstavilo špeciálnu novinku
Zdroj: Land Rover

Britský Land Rover je po automobilke Jeep, druhý najstarší výrobca terénnych vozidiel SUV. Teraz prichádza s ďalším modelom do rady Range Rover, jeho meno je Velar.

Čo sa týka rozmerov, jeho rázvor má 2878 milimetrov, na dĺžku meria 4803 milimetrov, na výšku 1665 milimetrov a so sklopenými zrkadlami má šírku 2032 milimetrov. Z pomedzi všetkých Land Rover modelov má najlepšiu hodnotu aerodinamického odporu (0,32) a podľa automobilky má byť najlepšie prispôsobený na jazdu po ceste.

To ale neznamená že sa bojí terénu, práve naopak. Okrem pohonu všetkých kolies, svetlej výšky 213 milimetrov (pri vzduch. podvozku 251 milimetrov) ponúka tiež slušnú brodivosť – 600 milimetrov pri klasickom a 650 milimetrov pri vzduchovom odpružení.

Dizajnovo sa inšpiroval modelom Evoque a prvky uchmatol aj väčším Range Roverom. Zadné svetlá sú napríklad umiestnené horizontálne. Velar, podobne ako Tesla Model S má výsuvné „kľučky“, čo mu dodá SUV uhladenejší vzhľad a lepšie obtekanie vzduchu.

Už v základe sú k dispozícii diódové svetlá a priplatiť si môžete za Matrix LED svetlomety, ktoré sa prispôsobia situácii počas jazdy. V ponuke sú tiež vylepšené Matrix LED využívajúce pomoc laserov.

Luxusná kabína plná displejov

Keď sa presunieme do interiéru, do očí vám ihneď padnú dve veľké 10 palcové dotykové plochy, ktoré nahrádzajú staré známe tlačidlá. Horná obrazovka slúži ako rádio či navigácia a dá sa nakloniť na vodiča. Dolný má na starosť klimatizáciu, alebo výber jazdných režimov. Čistotu dizajnu narúšajú len dva otočné ovládače, celkovo by  však práca s funkciami mala byť veľmi jednoduchá.

S digitálnymi plochami nekončíme, ďalšia je priamo pred vodičom a nahrádza klasické budíky. Doplniť sa dá aj o head-up displej, ktorý „premieta“ na čelné sklo. Prekvapivo nájdeme v kabíne aj textilné čalúnenie, avšak pochádza z recyklovaných PET fliaš - je to luxusná alternatívou kože.

Oproti Jaguaru F-Pace má 673 litrový batožinový priestor, čo je o 165 litrov viac. Táto hodnota sa dá zvýšiť až na 1731 litrov, sklopením zadných sedadiel.

Benzín, či nafta? 

Velar ponúkne naozaj zaujímavú ponuku motorov. Pod kapotou bude môcť mať osadené tieto agregáty, spolu s osemstupňovou automatickou prevodovkou:

- naftový dvojlitrový štvorvalec s jedným turbom a výkonom 132 kW (176 koní), 430 Nm točivého momentu, alebo bi-turbo 177kW (237 koní), 500 Nm.
- preplňovaný dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 184 kW (247 koní) a 365 Nm točivého momentu.
- trojlitrový šesťvalec v benzínovej verzii dodá výkon 280 kW (375 koní) a 450 Nm točivého momentu.
- trojlitrový šesťvalec v naftovej verzii ponúkne 221 kW (296 koní) a 700 Nm točivého momentu.

Verejnosť ho prvý krát uvidí na autosalóne v Ženeve už za pár dní a k zákazníkom sa dostane v priebehu tohto roka. Cena začína za základný model na úrovni 58 tisíc eur a v prvom modelovom roku bude k dispozícii aj edícia First Edition.

Tú bude poháňať jedine šesťvalec a vo výbave nebude chýbať audio systém Meridian s výkonom 1600W, Matrix laserové svetlá či 22 palcové hliníkové disky.