Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
28.02.2017, 17:30

Ferrari má na stole problém za milóny. Bývalý zamestnanec ich obviňuje zo stáčania kilometrov

Po Volkswagene či iných automobilkách, má tentoraz problémy americké zastúpenie Ferrari.

S rôznymi škandálmi sa v automobilovom svete v poslednej dobe roztrhlo vrece, Takata rieši ich problematické airbagy, Volkswagen emisie a napríklad Toyota svoje vodíkové modely.

Problém sa teraz týka aj luxusnej automobilky Ferrari, ktorá vyrába superšportové autá. O čo ide?

Bývalý zamestnanec Robert Root poukázal nato, že Ferrari má podľa jeho tvrdenia pri jazdených autách manipulovať s počtom najazdených kilometrov.

Navyše žaluje dealera značky v Palm Beach a rovnako aj klienta Stevena McMillana. Všetko to začalo výpoveďou Roota. Na prvý pohľad, kvôli jeho vysokému veku (71 rokov). Problémom však malo byť, že Robert vraj nemal súhlasiť s používaním prístroja DEIS Tester, s ktorým si zákazníci zvyšovali hodnotu svojich športových áut.

Verzia Roota je taká, že pomocou špeciálneho zariadenia mal mechanik vo Ferrari, na požiadavku McMillana, stočiť na Ferrari LaFerrari kilometre. Tým cena tohoto jazdeného auta vzrástla o takmer jeden milión eur. (približne tretina sumy, za ktorú sa auto predalo). 

Znižovať kilometre sa má podľa Roota už približne od roku 2010. No povolenie musí vydať len  centrála talianskej značky. Tým pádom sa celý prípad zamotáva a zatiahnutá je teda do obvinení aj samotná automobilka.

​„Zástupcovia Ferrari publikovali používateľský manuál v tlačenej forme, ktorý sa datuje minimálne k aprílu 2010 a detailne opisuje, ako ovládať zariadenie na stáčanie kilometrov a zároveň povoľuje jeho používanie,“ uviedol k prípadu Root.

Jeho zoznam obvinení obsahuje aj ďalšie body, napríklad že Ferrari so sídlom v Taliansku, predáva a dáva povolenia na používanie DEIS Testeru v dealerstvách po celom svete.

Rovnako tiež že zahrňuje software, ktorý umožní stočenie kilometrov na nulu, či to, že Ferrari Spa a Ferrari North America školia technikov na stáčanie kilometrov a používanie tohto prístroja. 

Automobilka odmieta komentovať akékoľvek spory medzi dealerom a jeho zamestnancami. Tým Ferrari dáva ruky preč od amerického zastúpenia.

Zaujímavosťou však je, že Rootovi začalo vadiť zariadenie na stáčanie kilometrov až teraz, keď prišiel o prácu. V dílerstve pracoval už do roku 2009. Navyše to či sú tieto obvinenia pravdivé bude skúmať aj súd. Momentálne je sťažnosť na stole federálneho úradu.