Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
30.09.2016, 13:03

Športový Renault nesklamal. Navyše vám dá neuveriteľne veľa

Športový Renault nesklamal. Navyše vám dá neuveriteľne veľa
Zdroj: Miro Glasa

Mégane GT štvrtej generácie si jednoznačne zaslúži špeciálnu pozornosť. Nuž, tu je. V podobe klasicky dlhého a podrobného videotestu.

Štvrtú  generáciu typu Mégane postavili Francúzi na platforme CMF-CD vyvinutej spolu s Nissanom, ktorý na ňu postavil typ Pulsar. Francúzi sa však rozhodli, že svoje rodinné auto urobia nižšie v oblasti strechy, čo v kombinácii s ozaj vydareným novým dizajnérskym štýlom značky vytvára mimoriadne príťažlivé auto. 

Veľké LED céčka vpredu skvelo dopĺňajú permanentne svietiace červené LED pásiky vzadu, čo je skvelé pre aktívnu bezpečnosť premávky. Neznášam ľudí, ktorí si ani v daždi, či hmle nezapnú zadné svetlá. V Mégane 4 toto, našťastie, riešiť nemusíte. Auto pôsobí svalnato, ale nie agresívne. 

Zdroj: Miro Glasa

​Klasické verzie dopĺňa aj elegantný sedan. Ten ako GT neexistuje. Smutné je, že táto generácia asi nebude existovať ako 3-dverový hatchback, ktorý marketing tak rád, aj keď neoprávnene volal coupé. Tieto verzie sú však všeobecne na vymretie. 

Mégane GT prichádza medzi mnoho zdatných konkurentov. Vybrať si medzi nimi vôbec nie je jednoduché. Ak aj Renault tomuto naozaj veľmi vydarenému modelu pri predstavení nevenoval extra pozornosť, naopak ľudia, ktorí tento model konfigurovali, si urobili domáce úlohy na jednotku. 

Mégane GT si totiž môžete kúpiť (rovnako ako predošlú generáciu) s výkonným benzínovým (205 k) aj naftovým motorom (165 k). Má skvelý neutrálny podvozok, dokáže jazdiť za slušne nízku reálnu spotrebu, prichádza v karosérii hatchback aj kombík, má vo svojej triede jedinečný systém pririaďovania zadnej nápravy 4Control a hlavne má naozaj skvelú cenu. 

Je fakticky najlacnejším, alebo druhým najlacnejším hothatchom na trhu. Seat Leon FR je v cenníku lacnejší, no treba ešte porovnať aj základnú výbavu. V tomto prípade za necelých 22 tisíc eur získate ozaj skvelé auto.

Renault Mégane GT 4. gen - rok výroby 2015

 Plusy: 

+ cena už od 22 tisíc eur

+ dizajn, 

+ pôsobí robustne a solídne,

+ športové jazdné vlastnosti, 

+ nie je prehnane tvrdý,

+ 4control je skvelý, auto vrhá do zákrut,

+ dynamika/pružnosť (s oneskorením),

+ skvelé predné sedadlá, 

+ športové zadné sedadlá sú rarita!,

+ nemá eco režim,

+ orientácia sekv. radenia prevodovky EDC,

+ veľké pádla pod volantom, no sú vysoko, 

+ nepreradí o 2 hore ak radíte ako prevodovka,

+ volant a strmšie riadenie 2,3 ot vs 2,9 bežne,

+ úsporný, dokáže v kombo 6,5 l/100 km,

+ predná kapota sa otvára ozaj doširoka,

+ správny medzistupeň medzi bežnými modelmi a RS,

+ FullLED svetlá veľmi dobre, v GT sú štandard,

+ spracovanie interiéru,

+ mód RS Drive,

+ gigantický kastlík, snáď najväčší od Civic 8G.

     

Mínusy:

- prevodovka EDC nepodrží otáčky,

- nevypínateľná trakčná/stabilizačná kontrola,

- autodiaľkové svetlá zapnú/vypnú neskoro,

- zdĺhavé a zložitejšie ovládanie cez LCD,

- adaptívny tempomat iba nad 40 km/h,

- nádrž GT 50l, bežné modely 47 l, aký to má zmysel?

- biedny zvuk športového motora.


Pripravený v spolupráci s TopSpeed.sk