StoryEditor

Jazdili sme najlepším BMW na okruhu. Bude to legenda

06.08.2016, 00:00
Toto je typ auta, na ktorom pred rokmi vyrástla prestíž nemeckej značky BMW.

Obratné, rýchle a neskutočne orientované na vodiča. A to až tak, že z neho nebudete chcieť vystúpiť. V tomto aute zabudnete, že vlastne ani nie je perfektné, a chýba mu na svet luxusných športiakov a niekoľko doplnkových výbav. Napríklad zabudnite na Full LED svetlá. Rovnako sa sem nebude práve ideálne dávať detská sedačka (kto by to sem skutočne dával).

Navyše, M2 je len o 10 kíl ľahšia od oveľa väčšieho modelu BMW M3. Nie je tu žiaden karbón a chýba aj hliník. Pri tomto aute sa skutočne myslelo aj na cenu, preto ich v rámci rozpočtu neobsahuje. No, ale už som mu „naložil“ celkom dosť. BMW M2 som mal možnosť dostať úplne na limit.

V rámci novinárskej prezentácie sa s ním jazdilo po okruhu Hungaroring pri Budapešti. A tak sme jazdili po trati, ktorá je súčasťou seriálu F1. Len rýchle pripomenutie. BMW M2 má pod kapotou radový šesťvalec s výkonom 370 koní. Samozrejme, s dvojitým turbom. A všetko ide, pochopiteľne, na zadnú nápravu.

Pri prevodovke je základ šesťstupňový manuál alebo známa sedemstupňová dvojspojková DTC automatická prevodovka. BMW M2 si navyše zobralo množstvo komponentov a súčiastok z M3 a M4. Napríklad výkonné brzdy, vylepšený výfukový systém, riadenie či dokonca aj systém na prísun oleja do motora. Určite to nie je iba vylepšená verzia 235i, ktorá sa aktuálne predáva.

BMW

Nie je to nemožné

Od nej má ďaleko. M2 lepšie sedí na ceste, má úplne iný výkon a ešte ten zvuk… Jeden z najkrajších šesťvalcových vyladených výfukov. A úprimne, lepší ako v základe majú drahšie a výkonnejšie modely M3 či M4. Maximálna rýchlosť môže byť až 270 kilometrov za hodinu. Ak sa pýtate na spotrebu, tak tá sa ideálne nemeria práve na okruhu.

Ale na druhej strane viem, kde sa zastaví. Niekde okolo 16 litrov. Čo mi príde ja príliš nízka hodnota, na štýl jazdy, ktorý sme s autom absolvovali. Oficiálna kombinovaná má byť o polovicu nižšia. Čo nemusí byť úplne nemožné. Navyše, ľudia po takýchto rýchlych autách túžia viac a viac. Rok 2015 bol pre BMW z hľadiska predaja o 39 percent úspešnejší ako rok predtým.

M2 je prakticky nástupcom BMW M1 kupé, ktoré sa predávalo v limitovanom množstve a dnes je z neho zberateľský kúsok, ktorý môže mať vyššiu hodnotu, ako keď bol nový. BMW M2 sa síce nebude vyrábať v obmedzenom množstve, ale v určitom zmysle je to opäť auto, ktoré sa stane legendou. Je malé, ľahko ovládateľné a robené pre radosť z jazdy.

Nebudete ním každý deň dochádzať do práce, no víkendy či voľné dni si v tomto aute maximálne užijete. Má svoje čaro. Aj keď je to najlacnejšie BMW M, ktoré si môžete kúpiť. Cena na Slovensku začína na hranici 60-tisíc eur, čo je takmer o 20-tisíc menej, ako stojí BMW M3. Avšak, paradoxne, napriek tomu, že nebude na pomery BMW M áut stáť veľa, dá vám zrejme najviac.

BMW

Jazda na okruhu

Začiatok jazdenia na okruhu nebol práve ideálny. Začalo liať, čo nie je pri pohone zadných kolies ideálne. Z ostrého režimu šport+ som zapol stabilizáciu, uskromnil sa so „športom“ a začal jazdiť. Na začiatku sme mali na trati vyhradené len jednotlivé úseky a musím povedať, že elektronika auta mala občas čo robiť. Ale klobúk dole.

Hoci sa v lejaku občas púšťalo, napriek tomu do „driftu“ jazda bola absolútne bez problémov. Na sedadle vodiča vďaka veľkosti M2 cítite, čo chce auto urobiť a ako sadí na ceste. Ovláda sa aj na hrane úplne dokonale, púšťať toto BMW bokom nie je vôbec žiadny problém. Driftérske auto. Našťastie, počasie sa nám po čase zlepšilo a pri plnej jazde na okruhu to už bola zábava na 100 percent.

Ideálna technická trať pre BMW M2. Zvuk pri preraďovaní a zrýchľovaní som si ihneď zamiloval. BMW ako má byť. Občas pretáčavé, s geniálnym podvozkom a výbornými brzdami. Na okruhu bol s nami aj profesionálny jazdec Tom Blomqvist, ktorý si dal jeden okruh spolu so mnou (on za volantom) a musím povedať, že na to asi dlho nezabudnem.

BMW skrátka vytvorilo stroj na zábavu, ktorý ťažko hľadá konkurenciu. Možno tak Audi RS3, Mercedes AMG CLA 45 alebo Nissan 370 Z.Nič však nebude kraľovať so zadným pohonom tak, ako BMW M2. Skrátka, toto je za posledné roky konečne poriadny bavorák.

BMW

01 - Modified: 2023-12-09 23:00:00 - Feat.: - Title: Stroj na zábavu od BMW. Najmenšie „M-ko“ patrí k najlepším, nebude však pre každého 02 - Modified: 2022-10-13 09:24:47 - Feat.: - Title: Krásu dáva bokom? BMW predstavilo očakávanú novinku, nevymrel dokonca ani manuál 03 - Modified: 2022-04-19 11:54:22 - Feat.: - Title: Šéf automobilky BMW varuje pred výlučnou orientáciou na elektromobilitu 04 - Modified: 2022-04-13 10:44:55 - Feat.: - Title: BMW zmodernizovalo svojho kráľa medzi SUV. Prezrádza toho viac, než sa môže zdať 05 - Modified: 2022-04-01 08:02:05 - Feat.: - Title: BMW predstavilo elektrický unikát pre Čínu. Predĺženú “trojku” však u nás nečakajte
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 03:04