Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.09.2015, 08:36

Škoda ukáže veľké SUV. Opäť s krásnym dizajnom

Rozhovor s Karelom Sklenářom, konateľom Škoda Auto Slovensko, pre Hospodárske noviny:

Nová Škoda Fabia so Superbom sú mimoriadne odlišné autá, než boli v minulosti. Ako na ne zareagovali zákazníci na Slovensku? Splnili sa očakávania? 

Dovolím si tvrdiť, že očakávania dokonca predstihli. Ohlas zo strany zákazníkov je lepší, než sme predpokladali. Fabia, ktorá je kľúčovým modelom pre našu značku, sa uviedla veľmi dobre. Navyše sa nám darí predávať aj modely, ktoré sú lepšie vybavené a viac individuálne prispôsobené. Zákazníci majú záujem aj o farebné koncepty Fabie. Jednoznačne je vidieť individualistický smer, prispôsobiť si auto a odlíšiť sa. Škoda Superb je prelomovým modelom pre značku, a to sa odráža, samozrejme, aj
v predajoch. Je to krásne vydarené auto a ohlas verejnosti je naozaj veľký. 

Teda aký záujem je o novú Fabiu a Superb konkrétne? 

Po úvodnej fáze, keď sa nová Fabia uviedla na trh, je aktuálne už tretím mesiacom najpredávanejším modelom značky. To bola predtým doména Octavie. Čo sa týka Superbu, asi dva mesiace po premiére, keď auto ešte ani nebolo na slovenskom trhu fyzicky uvedené, vypredali sme celý rok. To svedčí o vysokom záujme o tento model. Samozrejme, Superb, ale aj Superb combi je v uvádzacej fáze a kapacita výroby je zatiaľ obmedzená. Situácia by sa mala v ďalších mesiacoch zlepšiť. 

Karel Sklenář, snímka: Škoda

Kto má najväčší záujem o novú Fabiu? Pretože v minulosti to boli najmä starší ľudia vo veku okolo 40 až 50 rokov. Pomohla zmena dizajnu, aby si po Fabiu chodili aj mladí? 

Typický zákazník, to sú výsledky marketingových štúdií alebo spôsob, ako zacieliť správne reklamu. V každej krajine je to odlišné. Ja by som povedal, že Fabia je auto pre každého, ale máte pravdu. Dá sa povedať, že v minulosti boli typickým zákazníkom starší motoristi, ale s novou Fabiou a jej možnosťami sa nám darí osloviť aj mladšiu skupinu zákazníkov. Toto auto sa páči širšej škále ľudí ako v minulosti. A to sa nepodarilo len Fabii, ale aj Rapidu Spaceback. 

Škoda plánuje budúci rok predstaviť nové SUV. Aktuálne však ponúka len jeden model. Nemyslíte si, že je to pre zákazníkov v aktuálnom trende SUV málo? 

Trend SUV v Európe nie je starý, je to nový smer, ktorý sa snažíme zachytiť. Vstúpili sme do segmentu SUV s modelom Yeti, a to pomerne úspešne. A pretože sme úspešní, chceme expandovať a vstúpiť do ďalšieho segmentu SUV, ktorý je prestížnejší 

Teda predstavíte nové a väčšie SUV. 

Áno, príde, a to už dnes netajíme. V budúcnosti ukážeme SUV, ktoré bude väčšie, bude ponúkať oveľa väčší priestor a myslím si, že bude pravým SUV pre túto skupinu zákazníkov. 

Karel Sklenář, snímka: Škoda

Ak by sme to porovnali, bude to niečo ako Superb, ale teraz už medzi SUV? 

Nie, tak vysoko to zrejme mieriť nebude, ale bude to niečo medzi Octaviou a Superbom v SUV segmente. 

Objavili sa informácie, ktoré nenaznačujú len príchod nového SUV, ale aj ďalšieho modelu, ktorý by sa mal podobať na BMW X4. Mali by zákazníci, ktorí hľadajú pri Škode najmä praktickosť a funkcionalitu, aj záujem o model, ktorý by bol zameraný najmä na dizajn? 

Myslím si, že Škoda si musí urobiť v SUV segmente iné domáce úlohy. Práve preto čakáme na väčší SUV model, a ten bude mieriť na praktickosť modelu. Tak ako je zákazník zvyknutý. Bude to spojitosť opäť krásneho dizajnu, no bude iný, než vidíme dnes. Akým spôsobom sa SUV segment bude pre Škodu posúvať ďalej, je veľká otázka do budúcnosti. Pretože medzitým príde ďalší pokračovateľ Yetiho. A domnievam sa, že ten má tiež veľký potenciál zlepšiť prezentáciu Škody v tomto segmente. 

(rozhovor sa konal ešte pred kauzou s emisiami)