Prejdená dráha mala dĺžku 13 498 km a viedla cez 24 susediacich krajín EÚ. Účastníci cestovali celou trasou 25 dní. Rekord sa im podaril za volantom Hondy Civic Tourer s motorom 1,6 i-DTEC (diesel).
Zamestnanci auto dotankovali len deväťkrát za celú trasu. To znamená priemerný dojazd na jednu nádrž bol 1 500 km. Náklady na palivo sa vyšplhali na 645 eur.
Za volantom Hondy sa striedali zamestnanci z vývojového strediska, Fergal McGrath a Julian Warren. Účastníci vyštartovali na dlhú cestu 1.júna, z mesta Aalst v Belgicku. Európu obišli v smere hodinových ručičiek. Na rovnaké miesto z akého vyrážali sa dostali 25.júna.
Na celej trase dosiahli priemernú spotrebu 2,82 l/100 km. Udávaná priemerná spotreba je pre Civic Tourer 1,6 i-DTEC je oficiálne na hodnote 3,8 l/100 km.
Za deň prešli v priemere 540 km. Podľa tlačovej správy strávili za volantom približne 7,5 hodiny denne. To znamená priemernú rýchlosť 72 km/h. Čo je na danú spotrebu vynikajúci výsledok.
Podaril sa im tak rekord v priemernej spotrebe na trase s dĺžkou 13 498 km. Podľa pravidiel Guinessovej knihy rekordov muselo byť auto v sériovej podobe.
To znamená, že inžinieri nemohli vykonať žiadne špeciálne úpravy ako je odľahčenie, či zmeny aerodynamiky. Tlak v pneumatikách bol tiež na pôvodných hodnotách. Honda tvrdí, že šlo o simuláciu reálnych podmienok. Porotcovia navyše pozorovali pohyb auta cez sledovacie GPS zariadenie.
Honda tvrdí, že obaja členovia posádky sú amatérskymi vodičmi a nemajú žiadne skúsenosti s jazdou na nízku spotrebu. Podľa ich vyjadrení len používali zdravú logiku. Jednoducho sa snažili jazdiť čo najplynulejšie a dôkladne si naplánovali trasu.