Honda ako jeden z najlepších výrobcov atmosférických štvorvalcov na svete to vzdala. Automobilka, ktorá odmietala turbo benzínové motory, včera predstavila nový rad agregátov s označení VTEC Turbo. Honda roky cibrila svoj systém variabilného časovania a zdvihu ventilov. Potom, ako v Európe začal hon na emisie, sa však muselo niečo zmeniť.
Honda rovnako ako aj ostatné automobilky musela pristúpiť na pravidlá hry, ktoré diktuje európska legislatíva, resp. emisné limity. V najbližších rokoch sa teda môžeme tešiť na preplňované motory od výrobcu, ktorý v oblasti benzínových agregátov nesklamal. Nové pohonné jednotky budú mať objemy 1,0; 1,5 a 2,0 litra. Najmenší z trojice dostane len tri valce. Ostatné motory budú štvorvalce. Agregáty ostávajú vybavené systémom VTEC. Presné parametre pohonných jednotiek zatiaľ nie sú známe. Honda tvrdí, že v oblasti výkonu a spotreby by jej produkty mali patriť v danej kubatúre k špičke.
Ako prvý sa do výroby dostane dvojliter. Ak chcete mimochodom vidieť nový Civic Type R pozrite si priložené video. Nová generácia ostrého Civicu sa s 2 litrovým preplňovaným motorom s údajným výkonom 206 kW (280 k) preháňa po Nürburgringu. Výkony zvyšných agregátov Honda prispôsobí podľa konkrétnych požiadaviek vychádzajúcich z trhov a samotných modelov.
Pripravené v spolupráci s: