Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
13.06.2014, 09:46

Koncern Fiat Chrysler má problém. Nereálne plány

Niektoré značky by mali v priebehu niekoľkých rokov zdvoj ale aj strojnásobiť svoj zisk. Podľa odborníkov je to nereálne.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles má megalomanské plány, ktorých hlavným iniciátorom je šéf Sergio Marchionne. Určite ste si všimli, že o Fiate, Alfe a spol. okrem plánov takmer nič nepočuť. Aktuálne stále platí, že koncern chce do roku 2018 zdvojnásobiť predaje a zisk (v prípade niektorých značiek až strojnásobiť).


Sergio Marchionne o svojich plánoch nepochybuje.

 

Desať značiek je priveľa

Z odborných kruhov však začínajú zaznievať hlasy, že plány o dvojnásobných predajoch patria skôr do ríše snov. Koncern na údajnú expanziu nemá peniaze. Problém spôsobuje najmä fakt, že FCA má pod palcom 10 značiek (Alfa Romeo, Fiat, Ferrari, Maserati, Abarth, Dodge, Chrysler, Jeep, Ram a Fiat Professional).

Fiat nedávno pustil k vode Lanciu. Podobne ja na tom značka SRT. Chrysler a Dodge si sami navzájom svojimi typmi konkurujú. V Sergiovom ponímaní to však nie je dôvod na zrušenie značky Dodge. Odstráni len typy Avenger a Grand Caravan. Druhý menovaný je mimochodom zodpovedný za významný podiel na tržbách výrobcu.

Marchionne však takéto negatíva odmieta. O svojom pláne nepochybuje a je presvedčený, že je správny. Ak sa však koncern rýchlo nepozbiera nedávno zrušenú Lanciu môže zrejme nasledovať aj Alfa Romeo. 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

Snímky: archív