StoryEditor

Otestovali sme najlepšiu Škodu dneška. Fabiu s kufrom

23.03.2015, 23:00
Toto auto má povinnú slovenskú výbavu so skratkou SVK. Viete, čo to znamená? No predsa „Slušne Veľký Kufor“.

Už dávno som nešoféroval auto, ktoré vo mne zanechalo za prvých päť minút taký výborný prvý dojem. A nikdy som si nemyslel, že budem taký prekvapený z „obyčajnej“ Fabie. Oproti klasickej verzii (hatchback) je verzia kombi výrazne príjemnejšia na šoférovanie a omnoho praktickejšia.

Navyše som si teraz sadol za oveľa živší benzín, zatiaľ čo v predchádzajúcom teste štandardnej Fabie som mal pod kapotou síce veľmi úsporný, no v niektorých situáciách doslova umierajúci diesel s obsahom 1.4. 


Test štandardnej verzie Fabie nájdete tu


Ale späť k nášmu autu. Verili by ste, že Fabia môže niekedy vyzerať tak dobre, že sa bude páčiť okoliu? Pravda, novinárska vzorka je „natrieskaná“ výbavou od podlahy po strop, čo bude reálne minimum áut v skutočnosti, no zvonku stačia čierne disky, biela farba a vážne to vyzerá k svetu. Fakt som do toho auta nasadal s takou radosťou, že, a toto sa mi skutočne stalo, mi nasadla do auta cudzia žena. A to som nezažil ani v Mercedese. Síce sa pomýlila, ale auto sa jej podľa slov páčilo, len si ho pomýlila s iným bielym. Nuž…

Kufor musí byť 

Fabia Combi stojí v základnej výbave o približne tisíc eur viac než „obyčajná“ verzia. Čo pri aute za desaťtisíc eur nie je až taký výrazný rozdiel. Čo je však obrovský rozdiel, to je praktickosť, jazdné vlastnosti a najmä obľúbený kufor. A všetko hrá v prospech kombi. Vďaka lepšie rozloženej hmotnosti – ťažší zadok auta – sa auto dokonalejšie ovláda, je menej pretáčavé v zákrutách a dokonalejšie sedí na ceste. 

Už som na začiatku spomínal základnú slovenskú výbavu – SVK (slušne veľký kufor). A čo sa doň zmestí? Keďže toto je pri kúpe často priorita číslo jeden, naložíte doň aj suseda pri sťahovaní.

Ale teraz vážne. Má veľmi slušných 505 litrov, môžete si tu umiestniť „milión“ sietí a háčikov na ukotvenie tovaru a poteší aj pravidelný tvar. Auto ako celok má navyše také množstvo odkladacích priestorov a Simply Clever riešení, že aj zabudnete, kde ste si čo nechali. 

Vzhľadom na veľkosť auta nečakajte, že pri sklopení sedadiel vytvoríte rovinu. Zato vám vznikne objemovo veľký priestor. Okrem toho Fabia ponúka niečo, na čo iné automobilky už zabúdajú. A to je obyčajná rezerva. Nielen dojazdové koleso. Na druhej strane sa však šetrilo na dverách zadného kufra. Niežeby trieskal alebo sa zle zatváral.

Skôr jeho zhotovenie z vnútornej strany pri zatváraní vyzerá pomerne chudobne. A zdobí ho aj do očí bijúca metalická skrutka, ktorá kotví gumový držiak na zatváranie. 

Jediná Fabia na Slovensku

Pri posadení za volant som bol až prekvapený, koľko výbavy sa dá do Fabie dostať. A to dokonca až tak, že som možno sedel práve v jedinej Fabii, ktorá má bezkľúčové otváranie a štartovanie na Slovensku. Všetko však funguje tak, ako aj v iných autách s týmto doplnkom. A to luxusne. Škoda, že pri všetkej výbave, ktorú si môžete objednať do Fabie, nenašli cestu xenóny, čo považujem za dobrý pasívny bezpečnostný prvok.

Chválim však skvelú dotykovú obrazovku spolu s ponúkaným systémom. 

Poviete si „lacná Fabia“, no toto je moment, keď by som vývojárov z ostatných, a aj oveľa drahších, automobiliek posadil do tohto, zamkol ich a ukázal im, ako má fungovať správny systém s dotykovou obrazovkou. Žiadne sekanie, čakanie či nelogické usporiadanie. Na čo kliknete, to skrátka funguje, a ihneď.

Systém je navyše natoľko inteligentný, že ak ste mali cez Bluetooth pripojený telefón v aute, pri vystupovaní vám na obrazovke napíše, aby ste si ho v aute nezabudli. Maličkosť, ktorá poteší. V budúcej generácii by sa však toto mohlo objaviť aj na obrazovke pred vodičom.

Celkové spracovanie interiéru je na veľmi dobrej úrovni a pocitovo sa necítite ako v takmer najlacnejšom aute, ktoré Škoda ponúka. Výborný je navyše aj volant, ktorý má adekvátnu hrúbku venca a skvele spracované multimediálne ovládanie. Problém som mal len so smerovkami, ktoré mali dlhú odozvu.

A aby som ich vôbec zapol, musel som ich páčku posúvať pomerne ďaleko. Tak som často jazdil „bez smeroviek“, hoci som ich používal.

Jedno z najlepších áut od Škody

Pod kapotou mala testovaná Fabia veľmi svižný štvorvalcový benzínový motor s obsahom 1,2 litra. A ten bol spojený so sedemstupňovou DSG prevodovkou. Jazdenie s takouto motorizáciou a automatom na Fabii bolo výborné. Chybu vôbec neurobíte, ak si zvolíte aj manuál. Určite motor mal 81 kW, čo robilo z malej Fabie veľmi svižné „presúvadlo“ z bodu A do bodu B v meste či mimo neho.

Prevodovke môžem vyčítať len pomalšiu odozvu, no tu nikto nečaká športové vlastnosti. Motor má výborný kultivovaný chod, poskytne dostatok sily aj na diaľnici a jazdí v meste aj za 6,5 litra. Mimo mesta vám spotreba ešte klesne k piatim litrom, no na diaľnici sa vyšplhá na sedem.

To je daň za malý objem. Ak však spomalíte na 120 km/h, už jazdíte za rovnakú hodnotu ako v meste alebo dokonca aj menej. A pritom časová strata je minimálna. 

Škodu Fabia Combi si viem predstaviť ako ideálne rodinné auto, ktoré sa nepohybuje len v meste, ale chodí na víkend aj bežne mimo neho. A pohodlne odnesie aj batožinu veľmi náročnej ženy. Skutočne ťažko sa mi hľadá vôbec nejaká konkurencia.

Ak si veľmi rozumne nájdete svoju výbavu, Fabia vo variante kombi je pri porovnaní vlastností a ceny jedno z najlepších áut, ktoré vôbec mladoboleslavská automobilka ponúka. 

01 - Modified: 2007-04-21 09:31:53 - Feat.: 0 - Title: Počet učiteľov by mal klesať, zarábať by mali viac
01 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 02 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 03 - Modified: 2024-04-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Rodinný elektromobil s brutálnym výkonom: potešil kvalitou i jazdou, no nie dojazdom 04 - Modified: 2024-04-13 22:33:46 - Feat.: - Title: Luxusné SUV, ktoré vyzerá i jazdí skvele. Briti však spravili krok, ktorý mnohých nepoteší 05 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. apríl 2024 10:57