StoryEditor

Štvrtá automobilka: Slovensko siaha po revolučnom Jaguari

22.05.2015, 00:00
Britská spoločnosť Jaguar Land Rovers by mala v novom závode staviť na superluxus.

Investícia desaťročia. Štvrtá automobilka na Slovensku. A posilnenie pozície Slovenska ako top svetového výrobcu vozidiel. Toto všetko by nám mohol priniesť legendárny Jaguar Land Rover, ak by si nás vybral ako cieľovú destináciu. V súčasnosti oň súťažíme s Poľskom a Latinskou Amerikou. A nielen o to. V Nitre by sa totiž podľa informácií HN mohli produkovať práve vozidlá značky Jaguar. Tie stoja desaťtisíce eur a radia sa medzi špičku v biznise. „O investícii by firma mala rozhodnúť do leta,“ doplnil náš zdroj, ktorý si neželal byť menovaný.

Dnes o projekt automobilky, ktorú ovláda indická spoločnosť Tata Motors, súťažíme s Poľskom a Latinskou Amerikou. Vytvoriť má celkovo osemtisíc nových pracovných miest – priamo i u (sub)-dodávateľov. Otáznik zatiaľ visí nad hodnotou investície. Tá je zatiaľ neznáma, rádovo však môže ísť o stovky miliónov eur.


Čítajte viac:

Jaguar a Land Rover spolu rastú

Slovensko ako veľmoc SUV. Pozrite sa, čo sa u nás vyrába


Pri takomto veľkom projekte sa tak dá očakávať, že automobilka bude žiadať aj pomoc od štátu. Rezort hospodárstva a rovnako i Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu o zámere automobilky nehovoria. A bez komentára boli aj pri otázkach HN o výške pomoci. „Firma zatiaľ o dotáciu nepožiadala. Hotovosť sa im zrejme neodklepne, baviť sa bude skôr o daňových úľavách,“ tvrdí náš informátor. Len na spresnenie – automobilka zvažuje investovať v Nitre, kde je miera nezamestnanosti len zhruba osem percent. Podľa investičného zákona tak nemá nárok na maximálnu možnú podporu či získanie hotovosti, situácia sa môže zmeniť, keď štát projekt odklepne ako strategickú investíciu.

Podľa výkonného riaditeľa Podnikateľskej aliancie Slovenska Róberta Kičinu budú dotácie pre Jaguar Land Rover rozhodujúce. „Je prirodzené, že budú žiadať maximum. A kto dá viac, ten vyhrá,“ vyhlásil Kičina s tým, že v porovnaní s Poľskom máme len jednu výraznejšiu konkurenčnú výhodu. A tou je euro. Poliaci zas majú väčší trh a známy je i fakt, že investorom ponúkajú najväčšie možné stimuly – teda do výšky 50 percent z hodnoty investície.

01 - Modified: 2007-06-07 11:19:00 - Feat.: 0 - Title: Štyri agentúry v boji o 3 mld. Skk
01 - Modified: 2024-04-19 20:08:10 - Feat.: - Title: Čínska automobilka Chery plánuje zamestnať v španielskom závode 1250 ľudí 02 - Modified: 2024-04-10 13:14:11 - Feat.: - Title: Zaváhajú aj automobiloví experti: Spoznáte menej známe automobilky iba podľa loga? 03 - Modified: 2024-04-03 09:51:29 - Feat.: - Title: Fiat 128: Ukázal smer, motorizoval mnohé krajiny a jazdil ním aj samotný Enzo Ferrari 04 - Modified: 2024-04-02 09:20:35 - Feat.: - Title: Čínskej automobilke BYD klesol predaj elektroáut o vyše 40 percent, Tesla sa môže vrátiť do vedúcej pozície 05 - Modified: 2024-03-25 10:10:00 - Feat.: - Title: Má ešte španielsky Seat budúcnosť? Minulý rok bol najlepší v histórii, toto sú jeho plány
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
23. apríl 2024 23:46