StoryEditor

BMW dokáže robiť vynikajúce autá. Do budúcnosti ich však nechce

02.01.2016, 23:00
Autor:
HNstyle.skHNstyle.sk
Toto je návrat k tradícií, radosť z jazdy a dokonalá definícia BMW. No tá časom zanikne, dostane pohon predných kolies.

BMW stihlo od roku 2010 zbúrať snáď viac svojich zásad a prvkov DNA, než dovtedy stihli od založenia firmy v roku 1916 vytvoriť. Súčasná ponuka je síce najväčšia a najpestrejšia, akú kedy značka mala, no pre fanúšikov volantu, ktorí ocenia ľahké a agilné športovo orientované auto, je ďaleko najchudobnejšia.

Pritom BMW svoj úspech a renomé postavilo práve na športovo orientovaných autách pre každý deň. V BMW na radikálnom prerode pracovali postupne a systémovo. Netvrdím nič nové.

Príchod typu BMW radu 2 Coupé (typ F22) a Cabrio F23. Že je to trefa do čierneho ma už minulý rok presvedčil v teste top model BMW M235i. No ten je neadekvátne drahý. Tak mi napadlo pozrieť sa na opačný koniec ponuky výkonového aj cenového spektra. A keď už zmena, tak poriadna. Preto som pre športový model kacírsky zvolil naftový motor 220d. Dá sa ešte hovoriť o športovom aute s touto špecifikáciou?

Meranie priebehu výkonu a krútiaceho momentu na valcovej brzde vo firme MM racing v tomto prípade neprinieslo žiadne prekvapenia. Odmeraný max. výkon 139,5 kW (189,7 k) sedí prakticky na chlp presne. Odmerané maximum krútiaceho momentu 383 Nm v rozsahu 1850 - 3000 ot síce mierne zaostáva za uvádzanými 400 Nm, no je prakticky v rámci +/-2% presnosti merania moderného zariadenia. 

BMW radu 2 Coupé je skvelé auto pre dvoch. Je primerane veľké zvonku, aj vnútri. Bez problémov odvezie ďalších dvoch dospelých a s kufrom veľkým 390 litrov zväčša pojme čo treba, aj pre potreby dovolenky vo dvojici. Je to auto rovnako na každý deň, ako aj na víkendy. S výnimkou najvýkonnejších verzií to nie je mašina na uzavreté trate, ale jazdu pre zábavu vie ako jedno z mála. 

Úplne odporúčam kúpu 8st. športovej automatickej prevodovky, aj keď to stojí takmer 2300 eur, určite ju neoľutujete. Na rozdiel od klasickej 8st. verzie táto dokáže v športovom režime radiť rýchlejšie (len za 0,2 sekundy), automaticky prináša páčky pod volantom a v manuálnom režime dokáže podržať zaradenú rýchlosť. BMW radu 2 nemá krásu Audi TT, ani dve autá v jednom ako MB SLK (teraz už SLC), no je z nich najpraktickejšie. 

Tragédiou je, že len dva roky po predstavení typu F22/F23 sa v Mníchove, zdá sa, definitívne rozhodli platformu áut s pohonom zadných kolies pre malé autá zrušiť. Dnes netuším, či preto, lebo BMW 2 coupé/cabrio sa predáva horšie, než očakávali, alebo bez ohľadu na ich úspech dokáže vývojom a výrobou (zdieľaním platformy s MINI) koncern BMW Group ušetriť tak ozrutné peniaze, že to za to naozaj stojí. 

Tak či onak, je na zaplakanie, že po poldruha desaťročiach spánku nám ukážu, že to ešte stále vedia, dokážu a môžu, ale vlastne už fakt nechcú…

BMW 220d Coupé (F22) rok výroby 2015

PLUSY:

+ návrat k skvelej tradícii,

+ toto je radosť z jazdy,

+ presné riadenie,

+ typická zadokolka, dobrý polomer otáčania,

+ aj diesel vie byť športovec, dokonca aj 220d,

+ skvelý posed, ergonomické nebo,

+ dokonalé a ľahké sedačky

   (perfektný tvar, poťah a možnosti nastavenia),

+ volant (hrúbka, tvar, funkčnosť),

+ vzhľad (len s M balíkom)

+ výkonné bixenónové svetlá 

   (vyrezávajú, natáčajú sa),

+ veľmi slušné audio Harman Kardon,

+ hrubé A-stĺpiky a kolmejšie čelné sklo -          podobný pocit ako v MINI,

+ reálna spotreba 5,6 l/ 100km 

   (výrobca udáva 4,4 l/ 100 km),

+ s 53 l nádržou dojazd cca 900 km,

+ praktickejšie než rad 1 coupé,

+ cena základného modelu 32 000 €.

                      

MÍNUSY:

- ceny príplatkov!, (tu 18 000 €)

- palubná doska z BMW radu 1 (F20/F21)

- bežné žiarovky v zadných svetlách,

- lacné aj materiálmi vnútri,

- chýba budík teploty chladiacej zmesi a oleja,

- zvuk motora vnútri,

- autohold by mal byť štandard,

auto si nepamätá jazdný režim.

 

 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

 


 

01 - Modified: 2007-12-19 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Cesta k Schengenu: Nákladná a tŕnistá
01 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 02 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 03 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 04 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 05 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 12:46