StoryEditor

Táto Mazda mala získať titul auto roka 2014

16.08.2014, 12:08
Autor:
stlstl

Mazda3 je medzi nami už nejaký ten mesiac. Iste ju už stretávate po celom Slovensku. Ak s ňou nemáte osobný kontakt, možno ste zvedaví aká je. 

Na jednej strane ma Mazda3 nenadchla tak ako to zvládla 6-ka, no je fakt, že je to do značnej miery práve vina väčšieho typu. Keby na svet prišli v opačnom poradí, gradovanie by bolo skvelé. Na druhej strane však platí, že lepšie auto v tejto kategórii asi ani nenájdete. Naozaj, tak vydarená je Mazda3.

Napriek tomu, že nedostatkov, ktoré jej vyčítam má o čosi viac než by som predpokladal.Ázijským, alebo presnejšie hlavne japonským autám mnoho novinárov vyčíta obmedzené spektrum ponuky. Som jedným z nich. 

V čase keď Nemecké značky ponúkali každému svojmu typu tri až štyri motory, Japonci neochotne ponúkli dva. Dnes má Mazda3 v ponuke tri (topmodel MPS ešte neexistuje) v podobe 1,5i s výkonom 74 kW (100 k), dve výkonové verzie 2,0i (88 a 121 kW - 120 a 165 k) a aj 2,2 litrový diesel so 110 kW (150 k).

Druhou komplikáciou pre slobodnejši výber sú len dve karosárske verzie, hatchback a sedan. Byť, minimálne v Európe, bez kombíka je prešľap. Aby toho nebolo málo, sedan nemožno kúpiť s najslabším ani najsilnejším motorom. Dokonca ani stupne výbav nemožno kombinovať s motormi ľubovoľne. Toto mi veľmi pripomína 80. a 90. roky v Európe. 

Ale dosť bolo negativizmov. Zodpovedne vám môžem potvrdiť, že ak v prieniku toho čo hľadáte máte aj nejakú Mazdu3, začnite nad ňou smrteľne vážne uvažovať. Nebuďte leniví a choďte na predvádzaciu jazdu s ňou. Dbajte na to, aby nebola len 10 km krátka a vôbec najlepšie bude, ak Mazdu3 vezme na cesty za mestom ktoré poznáte. Zážitok z vedenia tejto „mladej kočky“ je naozaj nezabudnuteľný.

Dámy a páni, v prípade Mazdy3 máte (hlavne vo vyšších výbavách) dočinenia z absolútnou špičkou kategórie nižšej strednej triedy. A to dokonca aj v prípade, že by ste s ňou chceli porovnávať prémiovky ako Mercedes A, BMW 1 alebo Audi A3. 

Prisahám. Iste, nemá niektoré technológie a možnosti kombinovať výbavu a motory ako spomínaní prominenti, ale v mnohom ich predčí (podvozkom, jazdnými vlastnosťami a interiérom určite) a cenou len poteší. Osobne si myslím, že Mazda3 mohla získať titul Auto Roka 2014 s o chĺp viac argumentami než Peugeot 308.Zabudnite na tituly. Tie žiadne auto lepším ani horším neurobia.

 

Mazda3 2,0 HB Skyactiv

PLUSY:

+ krásna, emotívna, podmanivá ako

   Alfa Romeo,

+ hmotnosť len 1220 kg

+ najlepší pasívny podvozok v triede,

+ interiér má tvary a ergonómiu,

+ adaptívny tempomat dokonalejší

   než má väčšina konkurencie,

+ riadenie, volant, komunikatívnosť,

+ perfektné radenie takmer ako v mx5,

+ športovo-komfortné sedadlá,

+ úsporná (viac v meste ako na diaľnici),

+ naozaj kvalitné audio,

+ HeadUp displej vidno aj cez

   polarizačné okuliare,

+ prístrojový panel ala superšport,

+ inteligentný bezkľúčový prístup,

+ automatické diaľkové svetlá.

 

MÍNUSY:

- nepresvedčivá dynamika,

- striedanie materiálov vnútri,

- nad 3500 ot nepekne hlučný motor,

- headup displej sa nedá sklopiť,

- postavy nad 180 cm vidia headup zle,

- celkové krátke sprevodovanie

   (až 3300 ot na 6 pri 130 km/h)

- sedačkám chýba kolíska.

 

Pripravení v spolupráci s TopSpeed.sk

01 - Modified: 2006-09-19 04:51:44 - Feat.: 0 - Title: Krajšie zajtrajšky
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 05:37