StoryEditor

Dlhodobý test: Pozrite sa, ako krotíme hladný luxusný Peugeot

28.04.2015, 00:41
Dva mesiace, 5-tisíc kilometrov. Peugeotu 508 SW dávame zabrať. Pozrite sa, ako pokračuje jeho dlhodobý test.

Na začiatok hádanka: je to biele, veľké, pekné, luxusné... a nečakane drahé. Čo je to? Odpoveď: Peugeot 508 SW. Kráľa firemných flotíl (zatiaľ korunovaného iba nami) testujeme v redakcii dlhodobo. Po posúdení odborným okom kolegu Drahomíra Pioka prichádza na rad amatérske. Pardon, „manažérske“.


Spotreba? Konečne v norme

Za necelé dva mesiace dávame „pežotke“ zabrať. Najazdili sme vyše päťtisíc kilometrov. To má dva plusy. Prvý: spoznáte nové miesta. Druhý: šialená, vyše 8,5-litrová priemerná spotreba v meste už klesla. A pozor, to viac ako o liter. Auto sa spamätalo, prestalo „žrať“ a aktuálne papá okolo 7,5 litra na sto kilometrov.

Jazdíme pritom plus-mínus rovnako v meste aj na diaľnici. Konšpiračné úvahy o tom, že francúzsky dvojliter obviňujeme zo spotreby neprávom a na vine je možno nejaká softvérová chyba ukazovateľa priemerky, teda púšťame do zabudnutia.

Na začiatku som spomínal, že 508 SW je drahá. Je, na Peugeot áno. V špičkovej výbave spolu s dvojlitrovou dieselovou motorizáciou sa cena krúti okolo sumy 35-tisíc eur. „Tak to je fakt priveľa,“ znie zvyčajná reakcia okolia. Súhlasím, je. Kupovať francúzsku značku za túto cenu (ako súkromná osoba) je pre väčšinu ľudí prestrelené. Ale, je tu niekoľko ale.

1. Práve cena spolu so špičkovou výbavou a s celým „egom“ tohto auta ho predurčuje do pozície manažérskeho firemného auta. Ideálne vozidlo pre stredný manažment – ak potrebuje reprezentatívne a pohodlné auto, no nechce zbytočne vytŕčať a provokovať zamestnancov prémiovými nemeckými značkami.

2. Aj do „kombíka“ (pardon, SW) sa dá zamilovať. Francúzsko je Francúzsko. Vtedy sa dostávame k tomu, že 508 SW pohodlne napasujeme do pozície rodinného auta. Do kufra sa pohodlne zmestí aj... manželka.

Nemecký Francúz

508 je vlajková loď automobilky a je to cítiť. Nemusí vás zaujímať kW, HP, HDi... ale cítite, že auto je urobené poctivo. Interiér je čistý, priam nemecky elegantný a nadčasový. Žiadna prekombinovaná snaha o francúzsku avantgardu, ktorú poznáme pri niektorých modeloch Renaultu či Citroënu. Palec hore. Sklamania sú v interiéri (zatiaľ) dve. Hoci veľmi mierne, ale predsa vŕzgajúce vnútorné madlá predných dverí. Nie, toto v aute za vyše 30-tisíc nečakám.

Smutný smajlík udeľujem aj infosystému. Navigácia je v princípe O.K. – pokiaľ ide o mapy. Ale celá grafika a logika ovládania je mimo roku 2015. Displej je dotykový, avšak nereaguje ideálne, celé menu je okrem toho zmätočné.


Choďe do automatu

Som fanúšikom automatických prevodoviek, moje odporúčanie je teda zaujaté, ale aj tak: Ak uvažujete o 508-ke, určite choďte do automatu. Má svoje muchy, to bez diskusie, ale celkový komfort jazdy (a o ten v tomto type auta ide, však) ho posúva o ďalší level vyššie. Francúzom však málokto odpustí zvláštne „skokovité“ radenie (či prepínanie). Na začiatku každého zmätie a jednoducho – nevie na prvýkrát zaradiť D. Automaty od nemeckého „Das Auto“ sú v komforte o dva levely vyššie. Zvnútra je však 6-stupňová prevodovka zvládnutá. Auto nie je lenivé, radí zhruba tak, ako by ste to robili vy sami. Môžete mu však „pomôcť“ aj radením pod volantom. Ocenil som aj imitáciu športového režimu (naozaj iba imitáciu), keď vás automat pustí do výrazne vyšších otáčok, užijete si trochu vrčania navyše a o čosi dynamickejší pocit z jazdy. Keď sa k tomu pridajú extra modré LED svetlá – čistý trhač asfaltu.

A na záver – ešte dve fajn vychytávky. Otváranie a zatváranie kufra „na pána“. To znamená stlačením tlačidla. Manažérske ručičky ani biele rukávy košele si nešpiníte! A okrem toho, kľúč od auta môžete nechať celý deň vo vrecku saka. Auto ho nájde samo, dvere otvárate automaticky a štartujete iba tlačidlom.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi Business Line

Cena: od 35 090 eur

Plusy: dizajn, výbava, otváranie kufra a dverí, kvalita materiálov

Mínusy: cena, displej infosystému, trochu vŕzgajúce kľučky dverí

Hlavní konkurenti: Škoda Superb, Mazda 6, Opel Insignia, VW Passat

Snímky: Radovan Pavlák, archív

01 - Modified: 2007-05-20 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Minirozhovor
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 17:15