Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
17.02.2015, 19:06

Nový Superb vyzerá ako Audi. Inšpiroval sa iPhonom

Automobilová novinka. Naživo sme vyskúšali nový Superb. Je väčší, luxusnejší a navyše rýchlejší.

Roky príprav, úplná zmena dizajnu a veľké očakávania. Škoda dnes predstavuje nový Superb. Oficiálne ho ľudia mali uvidieť až na odhalení večer, na internete sa však objavili jeho fotografie už o niekoľko hodín skôr.

Škoda začala nový Superb „predávať ľuďom“ prostredníctvom marketingu ešte dávno pred oficiálnym odhalením. Silné tvrdenia o novom superaute dokonca hovoril aj sám Winfried Vahland, teda šéf Škody. Automobilka si tak prakticky nemohla dovoliť zlyhať. Na odprezentovanie novej vlajkovej lode si česká Škoda navyše zvolila domácu pôdu. Svetová premiéra nového Superbu sa odohrala v Prahe. A čo „supernovinka“ ukázala? Okrem iného potvrdila najmä fakt, že Superb je už „dospelé auto“, ktoré dokáže zaujať aj náročnejšiu klientelu.

iPhone inšpiroval Kabaňa
Dizajn je ťažiskom. Úprimne sa dá povedať, že novinka vyzerá naživo vynikajúco až dokonca prémiovo. Je to určite najkrajšie auto od Škody, ktoré na cestách budete môcť stretnúť. Vďačí za to najmä výraznej maske, ostrým tvarom či opticky širšej prednej časti. Nový Superb sa podobá na príbuzné vozidlá Audi z koncernu Volkswagen. prezrádza šéfdizajnér Škoda Jozef Kabaň.

Ten sa ešte pred časom vyjadril, že sa pri tejto novinke inšpiroval aj iPhonom. A to nielen vzhľadom. Nový Superb má byť revolučný, tak ako bol telefón Applu pre mobilný priemysel. Revolučný Superb skutočne je, no najmä len pre Škodu. „S týmto automobilom vstupuje značka Škoda do novej éry,“ vyhlásil pri odhalení Winfried Vahland. A, áno, nepreháňal. Superb skutočne vstupuje do novej éry. Dostal modernú platformu MQB a konečne systémy, ktoré v Škode roky chýbali. Superb tak poskytne adaptívny podvozok, ktorý má viacero režimov, trojzónovú klimatizáciu alebo aj želanú parkovaciu kameru.

„Z technickej aj dizajnovej stránky dosahuje špičkovú úroveň, dokumentuje súčasné postavenie spoločnosti Škoda a mnohé napovedá o budúcich ambíciách značky,“ dodal  Vahland. Nová generácia je však aj oveľa inteligentnejšia a dá sa povedať, že dostala od Nemcov z koncernu slušnú výbavu.

Škoda bude šoférovať sama
Superb tak reálne poskakuje o level vyššie a predbieha konkurentov. Minimálne technicky. V špecifikáciách sa totiž nachádza aj systém s názvom Traffic Jam Assist, ktorý naznačuje, že auto dokáže v zápchach šoférovať úplne samostatne. Drží ideálnu stopu a samostatne sa aj rozbieha.

Okrem toho Superb dokáže aj úplne autonómne zastaviť na krajnici v prípade zdravotných problémov vodiča. Ide o asistenta, ktorý nie je ani v oveľa drahších a prémiovejších vozidlách. Auto v tomto prípade sleduje, ako presne šoférujete alebo ako sa pohybujete na ceste, a prípade, že vodič nereaguje – nešoféruje, systém začne konať.  

Najprv zvukovým signálom, až napokon počítač preberie kontrolu nad riadením, spustí výstražné svetlá a zastaví bezpečne na krajnici. Rovnaký systém má dnes inštalovaný nový Passat. Z neho čerpá Superb pri mnohých technických vychytávkach.
Dostal tak novinky, o ktorých sa minulej generácii mohlo len snívať. V aute môžete mať vysokorýchlostný LTE internet, ktorý môžete ďalej zdieľať cez WiFi k pasažierom, držanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla či špeciálnu funkciu pre výjazd z parkovacieho miesta. Tá sleduje premávku za vozidlom. Upozorní tak napríklad pri cúvaní na auto, ktoré sa blíži zboku a nemôžete ho vidieť. Povinnosťou je aktívny tempomat či čítanie značiek.

Sklamanie zo svetiel
Sklamaním je však „obratie“ Superbu o možnosť používania predných LED svetlometov. Dostal klasické bixenóny, ktoré sa už dnes nahrádzajú práve modernejšími a dokonalejšími LED svetlometmi. Používajú ich napríklad aj Seat či Peugeot. Zadné či denné svietenie je, samozrejme, zabezpečené už LED-kami.

Jedným z najsledovanejších parametrov pri Superbe je kufor. Ten je obrovský. Dostal až 625 litrov, čo je viac, ako mala predošlá generácia. Kráľovské ostalo aj miesto vzadu, kde nadobudnete dojem, že by sa tam vošiel ešte jeden rad sedadiel. Sedadlá sú pocitovo o niečo väčšie než v modeloch bývalej generácie. Okrem toho auto je z každej stránky v interiéri aj širšie. Pri dlhších cestách to bude znamenať pohodlnejšie cestovanie.

Výbava pre šoféra je výborná, dizajn sa však drží toho, čo si môžete pozrieť aj v iných modeloch Škoda. Prepracovanejší je však palubný systém, ktorý teraz možno ovládať cez mobil aj zo zadných sedadiel a podporuje napríklad aj unikátne rozhranie od Applu (Apple CarPlay) a Googlu (AndroidAuto).

Najdôležitejší údaj Škoda tají 

Motorová výbava ostala bez šesťvalca. No zato dostala výkonný štvorvalec. Maximum, čo z nového Superbu dostanete, je 280 koní v benzínovom variante. Je to teda najvýkonnejšia sériová Škoda, ktorá putuje na bežné cesty. K dispozícii sú navyše diesely od 120 do 190 koní. Nové biturbo, ktoré má Passat, zostáva tak len vo Volkswagene. 

O pohon sa postará aj automatická prevodovka DSG a k vybraným motorom bude dostupný aj pohon 4×4. Škoda zatiaľ niektoré detaily tají a necháva si ich na autosalón v Ženeve. Prezentácia ukázala najmä technickú vyspelosť nového Superbu. 

Škoda uviedla, že doteraz predala spolu vyše 700-tisíc Superbov a s treťou generáciou chce začať novú etapu. Dá sa odhadovať, že novinka sa bude predávať v základnej výbave na úrovni približne 22 000 eur. Napriek tomu je to veľmi atraktívne auto, ktoré môže dosiahnuť pri dobrej cenovej politike veľmi vysoko 

Súvisiace články