StoryEditor

S týmto vozidlom sa cestné pravidlá prekračujú veľmi ľahko

09.08.2013, 00:00
Kabriolet od Maserati vás zarazí do sedačky a ponúkne dávku silného adrenalínu.

https://www.youtube.com/embed/t7WD8XfWVu8

Luxusný kabriolet Maserati GranCabrio dostal pre tento rok označenie MC (Maserati Corsa), ktoré so sebou prináša rad doplnkov zameraných na športové jazdenie. Tento otvorený automobil je ale napriek tomu ideálnym spoločníkom na pohodové víkendové výlety okorenené trochou adrenalínu. 

Kupé Maserati GranTurismo sa ponúka v ostrú verziu MC Stradale už dlhšiu dobu. Lenže zatiaľ čo kupé je naozaj pripravené vyraziť na pretekárske okruhy s tuhým podvozkom, keramickými brzdami a bezpečnostným rámom, v prípade otvoreného GranCabrio ide predovšetkým o štýl, ktorý zvýrazňuje agresívne línie vozidla 

Podarené sú doplnky z karbonu. Z tohto materiálu sú vyrobené zrkadlá, kľučky, ale aj zadný spojler. Auto dostalo difúzor s dvoma mohutnými koncovkami výfuku. Veľká maska ​​chladiča spolu s trojzubcom, ktorý má značka vo svojom logu, zase dobre ladí s novými bi-xenónovými svetlometmi doplnenými o LED denné svietenie.

Vo vnútri sa charakter autá ďalej rozširuje napríklad pomocou špeciálnych pedálov, sedačiek potiahnutých Alcantarou a kožou. Karbónu je tu taktiež dosť. Pekne vyzerá na volante, stredovom paneli alebo na chrbte predných sedadiel. Štyria ale radšej na výlet nevyrážajte. Vzadu sa kvôli vzpriamenej polohe nesedí dobre. Miniatúrny kufor s objemom 173 litrov potom rozhodne veľa batožiny nepojme.

Práve z hľadiska ergonómie má Maserati GranCabrio trochu problémy. Ovládanie multimediálneho systému malými tlačidlami nie je príliš jednoduché, rovnako tak grafika by mohla byť na lepšej úrovni. Sedačky sa ovládajú zle dostupnými páčkami, tlačidlo palubného počítača je umiestnené tak, že na neho vodič cez volant nevidí. Spracovanie niektorých detailov nie je na vozidlo s cenovkou cez sto tisíc dostatočné. Napríklad kryt tlačidla strechy, ktorý zároveň odhalí aj zapaľovač, je, zdá sa, vyrobený z lacného plastu. 

Motorová symfónia 

Detaily je ale možné GranCabrio odpustiť vo chvíli, kedy naštartuje. Už samotný pohľad pod kapotu môže nahradiť výlet do galérie moderného umenia, pretože sa vidlicový osemvalec neschováva pod plastovým krytom ale odhaľuje svoje krásne krivky. Objem 4,7 l skrýva 460 koní pripravených na pokyn plynu vybehnúť za zadné kolesá.

Vodič má k dispozícii dva jazdné režimy, teda štandardný a športový. Po stlačení patričného tlačidla sa výrazne zmení mapa plynu a podarená šesťstupňová automatická prevodovka ZF sa pripraví do športového režimu. Tlačidlo Sport ale prichystá „veľmi zaujímavý koncert“. Otvorí klapky výfukov. Počas testu sme sa prichytili, ako sa pohrávame s otáčkami motora a počúvame tóny ktoré vydáva. Nádherne znie v nízkych polohách, no aj vysoko vytočený.

Nevadí, že má automat len ​​šesť rýchlostí. Jednotka totiž mohutne zaberie už od spodných otáčok, v 5000 ot / min sa potom prehupne cez maximum krútiaceho momentu 520 Nm a zatiahne ešte viac než nad 7500 ot / min a nabehne do červeného spektra. Ak vodič zvolí manuálne radenie rozmernými pádlami pod volantom, čaká naňho obmedzovač, ktorý ho klepne cez prsty. Je teda potrebné sa sústrediť, s čím pomáha aj ukazovateľ na displeji palubného počítača. Po príkaze pádlom prevodovka bleskovo zaradí.

 

Podvozok na jedničku

Maserati GranCabrio MC nemá nastaviteľný podvozok, čo nevadí. Technici odviedli svoju prácu dobre. Ponúkaný komfort bol až prekvapujúci. Akoby ani auto nestálo na 20 palcových kolesách. V zákrutách sa pritom šoféruje skvele cez citlivé riadenie s krátkym prevodom. Stabilné je aj v rýchlostiach, za ktoré hrozí strata vodičského preukazu. Na to je nutné si dávať pozor, pretože sa s týmto vozidlom sa cestné pravidlá prekračujú veľmi ľahko a rýchlo.

Najlepšie zážitky pri jazde s Maserati GranCabrio MC sa samozrejme dostavia so stiahnutou strechou, kedy posádku ovieva čerstvý vzduch a zároveň si môže ešte viac vychutnať zvuk motora. Aerodynamika vozidla je premyslená, takže je cestovanie bez strechy znesiteľné aj pri diaľničných rýchlostiach. Látková strecha prichádza s trochu horšou akustikou než akú ponúka kupé, to sa ale týka až rýchleho cestovania, kedy sa dostavuje svišťanie okolo prúdiaceho vzduchu.

Auto dokáže vystreliť z nuly na stovku za 4,9 sekundy a prudko zrýchľuje až na približne 240 km / h, maximum je 289 km / h. Trakciu stráži neustále bdelá elektronika a s autom je možné bez obáv preletieť kľukatými okresnými cestami. Pokiaľ však kompletne vypnete stabilizáciu, aj tento takmer dvojtonový automobil sa rád pustí do pretáčavého šmyku. V tú chvíľu je potreba veľmi opatrné dávkovanie plynu, aby sa riadený let bokom nepremenil v hodiny. Akonáhle však vodič získa prax, bude ho GranCabrio MC dokonale baviť.

 

Maserati GranCabrio MC

Motor: benzínový atmosférický osemvalec

Objem: 4691 ccm

Výkon: 338 kW (460 k)

Toč. Moment: 520 Nm

Zrýchlenie 0-100 km / h: 4,9 s

Max. rýchlosť: 289 km / h

Prevodovka: 6-stupňová automatická

Komb. spotreba: 14,5 l / 100 km

Rozmery: 4933 x 1915 x 1343 mm

Rázvor náprav: 2942 mm

Hmotnosť: 1973 kg

Objem kufra: 173 l

Základná cena: 129 000 eur bez DPH

 

 

iHned.cz

Snímky: Jan Markovic 

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
16. apríl 2024 10:21