StoryEditor

Lexus LF-CC je superšportové auto pre 21. storočie

26.09.2012, 00:00
Ide o kompaktné plne hybridné vozidlo s pohonom zadných kolies.

Na parížsky autosalón má Lexus pripravený nový koncept stredneveľkého kupé LF-CC. Ide o tretiu generáciu bojovníka proti Audi A4, BMW 3 a Mercedesu C. Po dvoch desaťročiach oblých a bublinových áut je tu čas ostrých hrán a špicov. (perex)

Lexus LF-CC je kompaktné plne hybridné vozidlo s pohonom zadných kolies, ktoré naznačuje, ako budú vyzerať budúce modely vozidiel značky Lexus. Ide o auto strednej veľkosti patriace do čoraz dostupnejšej kategórie D. Jeho príchod sa očakáva v blízkej budúcnosti. Ide o najnovšie stvárnenie jedinečného dizajnového jazyka automobilky, známeho ako L-finesse, s doposiaľ najodvážnejším spracovaním „vretenovitej“ mriežky chladiča charakteristickej pre vozidlá značky Lexus. Sieťovitá mriežka chladiča, ohraničená výbežkom kapoty, hlboko zapusteným spodným spojlerom a nápadne prečnievajúcimi okrajmi predných blatníkov, je zvýraznená hlboko zasadeným lemovaním s kovovou povrchovou úpravou. Pôsobí vďaka tomu výrazne trojrozmerným dojmom.

Najnovšie trendy
Projekčné reflektory s LED diódami a 3D dizajnom sú osadené do úzkej medzery medzi dolnou a hornou plochou blatníkov, bez použitia klasického jednoliateho krytu. Tento nový dizajn dopĺňajú samostatné svetlá na denné svietenie, ktoré sú plne integrované do hornej časti nárazníka. Široký aerodynamický tvar spodných častí blatníkov pomáha usmerňovať prúd vzduchu privádzaný do priestoru motora a k predným brzdám, a zároveň zdôrazňuje impozantný a dynamický vzhľad prednej časti vozidla. Z profilu sa nám naskytne pohľad na mohutnú vypuklú krivku kapoty, ktorá plynulo prechádza do výrazne nakloneného čelného skla a následne do línie strechy, ktorá účelovo stúpa v oblasti nad zadnou časťou kabíny. Karoséria medzi prednými a zadnými blatníkmi je výrazne natiahnutá, pričom zadný blatník je menej výrazný ako predný, vďaka čomu sa hmotnosť vozidla sústreďuje nad poháňané kolesá. Po celej šírke zadnej časti vozidla sa vinie nárazník, ktorý prechádza do oblúkov zadných kolies a zdôrazňuje široký, pevný postoj vozidla. Zadné brzdové svetlo je atraktívne zakomponované do strešnej antény s tvarom žraločej plutvy.

V interiéri nájdete rozhranie človek – stroj
Palubná doska je rozdelená na dve samostatné zóny: hornú zobrazovaciu zónu s viacerými displejmi, umiestnenú vo vzdialenosti ideálnej na rýchlu kontrolu údajov jediným pohľadom, a spodnú obslužnú zónu, ktorá poskytuje prístup k radiacej páke so zaujímavým dizajnom a inovatívnym dotykovým displejom Touch Tracer na diaľkové ovládanie jednotlivých systémov. Jasným oddelením jednotlivých zón sa podarilo dosiahnuť prepojenie vzdušnej a priestrannej kabíny a športového kokpitu, s dôrazom na vytvorenie príjemného prostredia zameraného na vodiča. Všetky funkčné komponenty potrebné na jazdu sú sústredené v okolí sedadla šoféra. Vodič môže ťažiť z nízkej polohy na volantom, kde má priamo na dosah športový volant so širokým úchopom, optimálne umiestnené pedále a dobre viditeľné ciferníky prístrojov. Displej Touch Tracer na diaľkové ovládanie sa nachádza priamo za radiacou pákou, čo je komfortné a jednoduché riešenie. V súlade s farbou laku karosérie Fluid Titanium dostali aj sedadlá, panely dverí a kryt prístrojov pred vodičom príjemné a elegantné kožené čalúnenie hnedo-oranžovej farby. Špičkovú kvalitu vnútorného prostredia umocňuje rozsiahle zastúpenie exkluzívnych kovových povrchov a mäkkých, na dotyk príjemných materiálov v celom interiéri. Kontrast medzi farebnými schémami exteriéru a interiéru dotvára elegantný a zároveň športový imidž vozidla.

Plnohodnotný hybrid s objemom 2,5 litra
Auto má plne hybridný pohon s objemom 2,5 litra. Súčasťou pohonného systému Lexus Hybrid Drive je úplne nový 2,5-litrový zážihový štvorvalec s extra hladkým chodom v kombinácii s kompaktným vysokovýkonným vodou chladeným elektromotorom s permanentným magnetom. Systém hybridného pohonu obsahuje okrem spaľovacieho motora a elektromotora aj generátor, vysokovýkonný akumulátor, rozdeľovač výkonu, ktorý prostredníctvom redukčného planétového prevodu kombinuje a rozdeľuje výkon zo spaľovacieho motora, elektromotora a generátora podľa aktuálnych prevádzkových požiadaviek, a tiež disponuje kompaktnou jednotkou riadenia výkonu, ktorá reguluje vysokorýchlostnú interakciu medzi jednotlivými súčasťami systému.

Úplne nový 4-valcový zážihový motor s objemom 2,5 litra a rozvodom DOHC, upravený špeciálne pre hybridný systém pohonu, profituje z viacerých technických zlepšení. Atkinsonov cyklus a technológia priameho vstrekovania D-4S boli upravené v záujme optimálnej rovnováhy medzi výkonom a hospodárnosťou pohonu Lexus Hybrid Drive. Lexus uvedie nový hybridný systém pohonu do svojej ponuky vozidiel už v blízkej budúcnosti. Iste aj preto zatiaľ tají jeho presnejšie výkonové, ako aj prevádzkové charakteristiky.


Pripravené v spolupráci s:

CASPER MEDIA

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 00:39