Automobilová značka Subaru, ktorá sa pýši viacerými titulmi z majstrovstiev sveta v rely, predstavila na domácom autosalóne v japonskom Tokiu nový model s označením BRZ. Kompaktné športové kupé s usporiadaním sedadiel dva plus dva využíva tradičnú pohonnú jednotku značky – plochý boxer motor s protibežnými piestami, ktorý poháňa zadné kolesá.
Ako motokára
Vozidlo je spoločným projektom značiek Subaru a Toyota. Športový automobil poskytuje ultimatívne potešenie z jazdy a vynikajúcu ovládateľnosť. Vďaka uloženiu ľahkého a kompaktného boxer motora nižšie a bližšie k stredu vozidla sa konštruktérom podarilo vytvoriť auto s veľmi nízko položeným ťažiskom. Vďaka takémuto usporiadaniu vznikla aj pozícia pre vodiča, typická pre športové automobily. Konštrukcia otvorila dizajnérom cestu pre navrhnutie nízkej a širokej karosérie.
Zábavné auto
Dizajnové stvárnenie karosérie vyjadruje typický fun-to-drive charakter, no zároveň jasne odkazuje na príslušnosť k značke Subaru. Nízka predná kapota a svalnaté predné blatníky naznačujú jazdné schopnosti auta. Čelné svetlá, logo so šiestimi hviezdami a šesťuholníkový otvor na prívod vzduchu sú zasa typickými motívmi, spoločnými pre všetky nové modely Subaru. V profile auta sa podarilo spojiť estetiku s funkčnosťou, ktorá rešpektuje najnovšie poznatky aerodynamiky. Tej sa podriadili tvary C-stĺpika, sklon zadného okna i forma veka batožinového priestoru. Presne tak, ako to očakávate od športového automobilu, boli aj v prípade BRZ predný i zadný previs skrátené na minimum. Pri pohľade zozadu najviac upúta kontrast širokých blatníkov, vyjadrujúcich stabilitu auta s kompaktnými rozmermi kabíny.
Interiér bol navrhnutý tak, aby umožnil novú úroveň spojenia auta s vodičom do jedného funkčného celku. Otáčkomer s digitálnym ukazovateľom rýchlosti, uložený v centre prístrojového panelu, umožňuje stálu informovanosť vodiča bez toho, aby odpútaval pozornosť od diania na ceste. Na mieru vytvorené športové sedadlá poskytujú vodičovi i spolujazdcovi nekompromisnú oporu v zákrutách, pričom aj vďaka nim bola dosiahnutá veľmi nízka pozícia sedenia.
Ľahký a silný motor
Štvorvalcový boxer novej generácie, vyvinutý špeciálne pre model BRZ, je vysokootáčkovým atmosférickým motorom. Poskytuje vysoký výkon, no zároveň je ohľaduplný k životnému prostrediu. Jeho maximálny výkon je 147 kW (200 k), hodnota maximálneho krútiaceho momentu má úroveň 205 Nm. V agregáte bol použitý systém vstrekovania paliva D-4S od Toyoty, kombinujúci vstrekovanie priamo do spaľovacieho priestoru so vstrekovaním do nasávacieho kanála. K dispozícii sú 6-stupňová manuálna aj automatická prevodovka.
Jozef Kavec