Chevrolet Spark je nasledovník populárneho Matiza, ktorý uviedli na trh v roku 1998 a celkovo predali na celom svete 1,3 milióna (v Európe 630-tisíc) týchto sympatických minivozidiel.
Silná stránka - hospodárnosť
Druhá generácia prichádza nielen s celkom novým názvom (Spark je v preklade iskra), ale aj s úplne novým dizajnom a technológiou. To môže v kategórii malých áut spôsobiť menšiu revolúciu a importér sa týmto zámerom nijako netají. Základom kompaktného miniauta, vyrábaného v Južnej Kórei, bol koncept M3X, ktorý sa stretol s mimoriadnym ohlasom odborníkov aj laikov na jesennom autosalóne v Paríži vlani v septembri. Silnou stránkou nového Chevroletu Spark bude určite hospodárnosť. Pod kapotou je v ponuke úsporný - výlučne benzínový - motor s objemom iba 0,8 alebo 1,0 l. Vďaka novej zadnej náprave, ako aj priestornému interiéru, je komfort cestovania i na dlhšej trase prijateľný.
Obratný a bezpečný
Spark s dĺžkou 3,5 m je však určený predovšetkým do hustej mestskej premávky. Úplne nový model má rázvor 2,35 metra a v porovnaní s pôvodným Matizom je 80 percent dielcov iných. Objem kufra je 170 litrov. Sklopné zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40, takže ani preprava dlhších alebo objemnejších predmetov nerobí problémy. Po preklopení zadných sedadiel je objem kufra 845 litrov. Vďaka malému polomeru otáčania je Spark veľmi obratný, o čom sme sa presvedčili počas krátkej jazdy. Manévrovanie uľahčuje štandardne montovaný posilňovač riadenia. Z hľadiska aktívnej bezpečnosti spomeňme aspoň najmodernejší štvorkanálový protiblokovací brzdový systém ABS a úplne novú zadnú nápravu s torznou priečkou, ktorá výrazne zlepšuje jazdné vlastnosti.
TECHNICKÉ ÚDAJE | ||
Chevrolet Spark | 0,8 | 1 |
Objem motora, cm3 | 796 | 995 |
Výkon, kW/k |
38/52 |
49/66 |
Krútiaci moment, Nm | 69 | 87 |
Max. rýchlosť, km/h | 145 | 156 |
Zrýchlenie 0 – 100 km, s | 18,2 | 14,1 |
Komb. spotreba, l/100 km | 5,2 | 5,6 |
(motory sú vybrané náhodne) |