Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Na okruhu de Catalunya pri Barcelone predstavil minulý týždeň tím Honda Racing F1 nový pretekársky monopost RA107. Vedenie tímu poskytlo novinárom technický náhľad na auto a jazdci prezradili dojmy z prvých kilometrov. Monopost RA107 defiloval v čierno-bielych testovacích farbách, nový tímový šat vo farbách sponzorov predstavia budúci mesiac. Po tom, ako družstvo Honda Racing F1 ukončilo sezónu 2006 na výbornom 4. mieste, sústredila sa pozornosť v Pohári konštruktérov na ďalšie zdokonaľovanie.
Vodcovské osobnosti
"Je nám cťou predstaviť výsledok vynikajúcej ročnej spolupráce pobočiek Honda vo Veľkej Británii a v Japonsku," vyjadril sa na tohtoročnej úvodnej tlačovej besede Nick Fry, generálny riaditeľ. "Tento rok plánujeme nadviazať na druhú časť sezóny 2006 a úspešné predvianočné testy, počas ktorých sme vykonali viac testovania než ktorýkoľvek iný tím. Jenson Button a Rubens Barrichello sú dvaja mimoriadne ambiciózni a skúsení jazdci, ktorí dobre spolupracujú, sú vodcovskými osobnosťami a zohrávajú kľúčovú úlohu pri vývoji monopostu. Podporujú ich Christian Klien a James Rossiter, ktorí mali impozantný vstup do zimného testovania."
Dizajnérska výzva
Hlavný technický riaditeľ Shuhei Nakamoto je rovnako spokojný s prvými celodennými testmi nového auta, budúcnosť však vidí realisticky. "Kým sa začne pretekárska sezóna, čaká nás ešte veľa vývojovej práce na trati. Pozitívne signály z testovacieho debutu nás však presviedčajú, že sme sa vybrali správnym smerom. RA107 je výsledok desiatich mesiacov dizajnu, vývoja a výroby, ktoré sa začali takmer ihneď po debute auta RA106."
Hlavná dizajnérska výzva spočívala podľa neho v zlepšení aerodynamickej účinnosti, pričom sa zároveň musel brať ohľad na nové, prísnejšie predpisy, týkajúce sa štruktúr auta na absorbovanie nárazu. "Som rád, že sa nám podarilo znížiť aj hmotnosť monopostu. Kvôli homologizačným predpisom nebol o nič menšou výzvou ani vývoj motora. Som spokojný s tým, čo sme dosiahli v rámci využiteľného krútiaceho momentu a palivovej efektivity pri obmedzení motora na 19 000 otáčok za minútu."
Hlas pretekárov
Na nadchádzajúcu sezónu, ktorú bude tvoriť dovedna sedemnásť pretekov, sa tešia aj obaja piloti. Ako priznal britský pretekár Jenson Button, "v druhej polovici minulej sezóny sa nám veľmi darilo. Dúfam, že tento rok ešte viac vykročíme k nášmu snu, ktorým je spoločné víťazstvo na svetovom šampionáte. Mám pocit, že náš cieľ je reálny. Odteraz až po Austráliu nás však ešte čaká veľa práce."
Brazílsky pretekár Rubens Barrichello dodáva: "V Barcelone sme mali možnosť jazdiť s novým monopostom RA107 prvýkrát a moje dojmy boli dobré. Zapôsobilo na mňa, akým vývojom prešlo auto a celé družstvo počas môjho prvého roka v tomto tíme. Nové riadenie a geometria zavesenia auta RA107 sú lepšie prispôsobené novým pneumatikám Bridgestone Potenza, čím sa dosiahlo dobré vyváženie. Do novej sezóny cítim sebavedomie. Viem, koľko práce Honda vložila do tohto auta a verím, že takéto úsilie nás posunie bližšie k dosiahnutiu našich ambícií. Rok 2007 môže byť mimoriadny, a tak sa veľmi teším na štart sezóny 18. marca v Melbourne."