Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
20.02.2006, 00:00

Časticový filter podporil úspech Peugeotu

Časticový filter FAP uviedol Peugeot prvý raz pred šiestimi rokmi v modeli 607 a postupne vstupoval takmer do celej skupiny dieselových motorov HDi. V rámci stratégie znižovania škodlivých emisií tak získala značka Peugeot ekologickú výhodu. Doteraz sa vyrobilo vyše milióna filtrov. To prispelo aj k úspechom jednotlivých modelov: 307 sa predalo viac než 500-tisíc kusov, 407 okolo 220-tisíc, 607 vyše stotisíc a 206, ktorá výhodu čiasticových filtrov využívala od mája 2004, 40-tisíc kusov. Najviac automobilov s filtrom FAP predali vo Francúzsku (377-tisíc), v Nemecku (123-tisíc), Španielsko (118,5 tisíca), Taliansku (takmer stotisíc) a vo Veľkej Británii (89-tisíc). Pre Peugeot je ochrana životného prostredia prioritou, ale rozvíja aj iné aktivity, čo jej umožnilo stať sa lídrom v najnižšej spotrebe (4,1 l na 100 km pre P 107 s motorom 1,4 l HDI či 10,2 l pre benzínový trojliter P 607).
Automobilka sa aktívne angažuje prostredníctvom svojich výskumných tímov v tzv. alternatívnych zdrojoch energií. Na prvom mieste je biopalivo, teda biodiesel. Pracuje sa aj v iných smeroch, ako je napríklad hybridný motor (kombinácia elektrickej a termickej energie). Peugeot čoskoro predstaví koncept hybridného motora "elektrodiesel", ktorý sa bude opierať aj o technológiu FAP.
Aplikácia technológie palivového článku v sériovom aute je ešte hudbou ďalekej budúcnosti. O pokroku však svedčia koncepty, ktoré už firma prezentovala -- ako taxi PAC v roku 2001 či štúdie H2O v roku 2002 a Quark v roku 2004.