StoryEditor

Malý a odvážny. Volkswagen T-Roc pôjde po krku Škode Karoq

13.09.2017, 14:00
Na autosalóne vo Frankfurte má svoju výstavnú premiéru za sebou aj kompaktné SUV značky Volkswagen pomenované T-Roc.

Ten by mohol zaujať aj českých vodičov, podľa zákulisných informácii totiž bude zohrávať boj o zákazníkov so Škodou Kodiaq. Koncern Volkswagen momentálne žije obrovskou ofenzívou modelov SUV. Volkswagen vo Frankfurte predstavuje model T-Roc, ktorý bude spadať pod súčasný Tiguan.

Nie je to ale malé SUV, ktoré by mohlo byť súrodencom Volkswagenu Polo, stavia sa trochu vyššie, v podstate sa veľkostne snaží naviazať na prvú generáciu Tiguanu, alebo napríklad na Škodu Yeti.

T-Roc je o trochu väčší než nový Seat Arona a pre zmenu o niečo málo menší než Karoq. Aj tak pre neho ale bude na trhu zaujímavým súperom.

​Hoci je Škoda Karoq mierne priestrannejšia, T-Roc by mal podľa informácii zo zákulisia nasadiť veľmi zaujímavú cenovku. Šušká sa o tom, že by základná cena mohla byť pod úrovňou základnej ceny Karoqu. Zákazník by tak dostal o niečo menšie auto, ale zároveň za menej peňazí – pritom „prestížnejšej“ značky a s originálnejším dizajnom.

Ten je akýmsi mixom medzi SUV a klasickými hatchbackmi. T-Roc sa ako SUV viac tvári, ale v skutočnosti je to trochu nafúknutý hatchback veľkosti modelu Golf, len s odvážnejším a atraktívnejším dizajnom. T-Roc je v súčasnej produkcii asi najodvážnejším a najoriginálnejším Volkswagenom.

Bude to auto pre tých, ktorí chcú solídnosť VW, ale predsa len netúžia po úplne kontroverznom dizajne. V mnohom nám T-Roc pripomína Audi Q2, čo je rovnako malé SUV, ktoré je skôr hatchbackom a ktoré je najoriginálnejším vozidlo v ponuke značky.

Reuters

​Podobnosť pritom nie je zrejme náhodná – tipujeme, že pod časťami karosérie T-Rocu sa ukrýva technika z Audi Q2. T-Roc totiž rozhodne nestojí na platforme MQB-A0 určenej pre malé automobily (Polo,Ibiza,Arona,...).

Má plnohodnotnú verziu MQB, ako majú ostatné aj väčšie SUV značky. V tejto zatiaľ najviac zmenšenej  podobe pritom MQB ako prvé použilo práve spomínané Audi.

Interiér vozidla má klasické usporiadanie, ktoré môžu oživiť rôzne farebné panely. Očakávať môžeme klasickú „nálož“ koncernových asistentov a bezpečnostných systémov, pod kapotou sa objavia motory TSI a TDI – základom bude litrový trojvalec s preplňovaním, nad ním bude stáť motor 1,5 TSI.

T-Roc sa bude podľa všetkého dať objednať s pohonom predných kolies alebo ako verzia 4x4.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 01:02