Emisie oxidu dusíka a častíc, ktoré sú jednou z hlavných príčin znečistenia ovzdušia, sa budú merať spoľahlivejšie za podmienok reálnej premávky. Tento test doplní nový, realistickejší laboratórny skúšobný postup pre ľahké automobily týkajúci sa všetkých emisii vrátane oxidu uhličitého, oxidu dusíka a ďalších látok znečisťujúcich ovzdušie a tiež spotreby auta.
Obe tieto skúšky sú od septembra 2017 povinné pre všetky nové modely automobilov a v rokoch 2018 až 2019 budú postupne zavedené pre všetky nové automobily.
„Pri emisnom škandále sa ukázalo, že potrebujeme nezávislejšie skúšanie vozidiel a prísnejší dozor nad trhom. V prípade protiprávneho jednania musí mať komisia taktiež možnosť zasiahnuť,“ upozornil podpredseda Európskej komisie pre rast, investície a konkurencieschopnosť Jyrki Katainen.
Spomenul, že už od januára 2016 prišla komisia s návrhom smerujúcim práve týmto smerom. Od tej doby sa o ňom jedná a europarlament či členské krajiny by ho podľa Katainena mali čo najrýchlejšie prijať.
Po tom, čo sa v septembri 2015 prevalil škandál, kedy Volkswagen použil software umožňujúci v testoch obchádzať emisné normy pre určité látky, vyzvala Európska komisia členské štáty únie a orgány zodpovedné za dohľad nad trhom k prešetreniu reálnych úrovní emisie vozidiel na ich území a ku zaisteniu dodržiavania pravidiel únie.
Komisia taktiež ponúka pokyny, ktoré pomôžu úradom v členských krajinách posúdiť, či výrobcovia automobilov používajú odpájacie zariadenie alebo iné stratégie, vďaka ktorým auto pri skúškach dosiahne nižšie emisie.
V decembri 2016 a máji 2017 spustila komisia riadenie pre nesplnenie povinnosti proti ôsmim členským štátom kvôli porušeniu predpisov EU o schválenie typu. Komisia tiež ďalej sleduje, či je právo únie v tejto oblasti riadne presadzované