11.11.2017, 00:00

Neobyčajný Renault Clio nás dostal. Chyby mu radi odpustíte

Na test sa k nám do redakcie dostal kompaktný model Renault Clio, ktorý však nie je taký obyčajný, ako sa na prvý pohľad môže zdať.

Neobyčajný Renault Clio nás dostal. Chyby mu radi odpustíte
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Oproti klasickému modelu sa ten náš v niekoľkých veciach odlišuje. Nenápadné prvky môžu bystrému oku napovedať, o čo v tomto prípade ide. Pred nami stojí Clio s dvojicou pridaných písmen - R.S.. Aby sme boli presní, ide o Clio RS Trophy 220 EDC.

Nielen že tieto dve písmená dopĺňajú karosériu, ale menia obyčajné auto na jazdecky skvelú motokáru. Sklamaním pre nás bolo, že športový charakter nedáva Clio svojimi krivkami patrične najavo. Chcelo by to trochu viac sa odlíšiť od stáda a to výraznejšími prvkami.

Že ide o niečo špeciálnejšie, prezrádza jedine prepracovaný predný nárazník s prídavnými svetlami v tvare „pretekárskej vlajky“, zadný difúzor, pomerne nevýrazné krídlo, rôzne nápisy Trophy či Renault Sport a dvojica koncoviek výfuku. 

​Tu sa ale pozastavím, nejde totiž o dizajnový výstrelok, ale o plne funkčný výfuk značky Akrapovič. A to vám už určite napovedá, že o zážitok pôjde nielen jazdecký, ale teda tiež zvukový. Auto si dokáže pekne zavrčať, zabublať a s režimom R.S. zapraská pri preradení. Na bežné jazdenie je hlasitosť auta primeraná - nezobudíte polovicu mesta pri nočnom jazdení, ale ani si susedia nepomyslia, že jazdíte elektromobilom.

Vzhľad dopĺňajú 18-palcové tmavé viaclúčové disky, obuté do pneumatík 205/40 R18. Je teda potrebné si na "kvalitných" slovenských cestách dávať pozor na veľké výtlky. Pochvalu si rozhodne zaslúžia Full LED svetlomety Renault Pure Vision, ktoré vám v noci dokonale posvietia na cestu.

Interiér prekvapí

Keď sa presunieme do interiéru, ako prvé nám vyčaria úsmev na tvári športové sedadlá. Máloktoré auto ich má tak dobre tvarované a pri ostrej jazde sa tak nemusíte báť, že by vás nepodržali.

Na dlhšiu trasu však nie sú úplne ideálne komfortné, no nie je to nič strašné. Sú oživené červeným prešívaním, či nápisom R.S. na hlavových opierkach. Rovnaké prešívanie nájdeme aj na volante, radiacej páke a ručnej brzde.  

Miesta je prekvapivo dostatok aj na zadných sedadlách, hoci rozhodne nečakajte nejaké obrovské zázraky. Pre štyroch ľudí však jazda určite nebude nepohodlná, čo sa priestoru týka. Batožinový priestor má hodnotu 300 litrov ,čo je celkom slušná hodnota. No povedzme si pravdu, nikto si auto s týmto charakterom nekupuje kvôli objemu kufra.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Nájdeme tu tiež stredový panel, ktorý v sebe ukrýva klimatizáciu, jej výduchy a tiež dotykový displej infotainmentu. Slúži nielen na ovládanie rádia či rôznych nastavení, ale zobrazuje aj „R.S. Monitor“, ktorý vodičovi poskytne množstvo informácii ohľadom automobilu.

Sledovať tu môžete tlak turbodúchadla, výkon, krútiaci moment, teplotu oleja, natočenie kolies, účinok bŕzd prípradne využiť telemetriu na zmeranie času jazdy na okruhu či v šprinte na 400/1000 metrov. 

Okrem toho, o skvelý audio zážitok sa stará aj BOSE prémiový zvukový systém. Na volante nájdeme ovládanie tempomatu, pod ním páčku pre nastavenie rádia, či veľké pádla radenia. Tie využijete hlavne po stlačení tlačidla R.S., ktoré sa nachádza hneď pri ručnej brzde.

Motorizácia a dynamika

Vtedy Clio ukáže, čo dokáže. Prepínať si viete pritom dva režimy – Sport a Race. Druhá možnosť je k dispozícii len ak máte radiacu páku v polohe manuálneho radenia. Získate tak však možnosť využiť skvelý Launch Control, ktorý dovolí autu s poriadnym zvukovým divadlom vyraziť kontrolovane vpred.

V týchto režimoch sa zlepší reakcia na stlačenie plynového pedála a prevodovka dovolí poslať motor do naozaj vysokých otáčok. Zvuk z dvojice Akrapovič výfukov je len čerešničkou na torte skvelej dynamickej jazdy.

Tú zaisťuje benzínový 1,6-litrový turbomotor, ktorý má výkon 162 kW, čiže 220 koní. Poháňaná je predná náprava, čo vás bude pri mokrej vozovke poriadne štvať. Auto totiž predné kolesá dokáže veľmi ľahko pretáčať. Jeho váha je pritom ani nie 1300 kilogramov, čo zaručí dostatočne svižnú jazdu. 

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Tá má však svoju daň v podobe spotreby. Auto má objem palivovej nádrže 45 litrov a tak si budete musieť často robiť zastávku práve na čerpacej stanici. Pri využívaní potenciálu auta nemáte problém dosiahnuť hodnotu 10 a viac litrov na sto kilometrov, pritom tankovať budete musieť 98 oktánový benzín.

Pri jazde na diaľnici, s rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu, si vystačíte so 7,5 litrami na sto kilometrov. Pri naozaj pokojnej jazde, si ju viete mimo mesta samozrejme o niečo stlačiť. Kto však s takýmto autom bude jazdiť na spotrebu? Auto si doslova pýta ťažkú nohu na plynový pedál.

Vytrasie z vás dušu

Že ide o športové auto ste sa mohli presvedčiť v riadkoch vyššie. No sedadlá, 18-palcové disky, doplnky, či výkon nie sú jedinými znakmi atletického charakteru Clia R.S.. Ďalším znakom je podvozok, respektíve naozaj tvrdý podvozok.

Ucítite každú nerovnosť, každý kamienok na nekvalitných cestách, avšak budete mať skvelý prehľad o tom, čo sa s autom deje. No a pri kúpe takéhoto auta by s tým mal zákazník asi už počítať.  

Odhliadnuc od toho, že z auta vychádzate premiešaný ako z práčky, Clio má naozaj výborné jazdné vlastnosti, ktoré najlepšie predvedie na kľukatých cestách s kvalitným asfaltom pod kolesami. Vtedy sa cíti ako doma. Vo výbave vám však pritom nebude chýbať už dobre známy multimediálny systém R-Link 2, tempomat či pripojenie smartfónu pomocou Android Auto.

Mnohé mu odpustíte

Týždňový test sme si rozhodne užili. Renault predviedol, že ani športová nôta mu nie je neznáma. Ak si nové Clio R.S. Trophy kúpite, tak ho jednoducho musíte chcieť.

Získa si vás svojimi pozitívnymi vlastnosťami, charakterom a pocitom z jazdy. Niektoré nedostatky mu tak naozaj ľahko odpustíte. Nebude to mať však ľahké, na trhu je množstvo hothatchov, ktoré si môžu zákazníkov získať ľahšie. 

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Auto má dobrý motor, je pre štyroch ľudí dostatočne priestranné a aj napriek poriadne tvrdému podvozku či menej výraznému dizajnu si zaslúži náš palec hore.

Pri jazde vám jednoducho vyčarí široký úsmev na tvári a to je to, prečo sa autá tohto typu kupujú , no nie? Cena testovaného Renaultu Clio R.S. 220 EDC Trophy je pritom 24 290 eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.