02.11.2017, 12:38

Kia má konečne poriadne auto. Je takmer ako Audi

Nemecký podpis je na tomto aute neuveriteľne cítiť. Stinger je vydarené auto, no nebude lacné.

Bývalý šéf divízie BMW M alebo človek, ktorý nakreslil Audi TT. Aj to sú ľudia, ktorí zanechali na juhokórejskom aute taký silný nemecký podpis, že by ste neverili, čo Kia vyrábala pred 20 rokmi. Ak by som jednoducho prelepil znak tomuto autu, 90 percent ľudí by nevedelo, na čo sa pozerá. Ani po tom, čo by sa v ňom previezli. Tento test si nechávame aj na videu a verte, že sa bude na čo pozerať.

Kia Stinger je absolútne nové auto, s novým podvozkom, novým motorom a novým cieľom. Prilákať k sebe zákazníkov, ktorí pozerajú po autách z prémiového segmentu.

Celé nadšenie z nového auta je zapríčinené tým, že Kia ešte nikdy nič podobné nevyrobila a v segmente športových GT je nováčikom. Nemáte teda s čím porovnávať a keďže nič zásadné nepokazila, tak sa nadšenie z nového hráča na trhu stupňuje. Najväčším prekvapením je, že ide o reálne dobré auto.

Stinger sme testovali na slovenských cestách, a to v dvoch variantoch. S najsilnejším motorom, kde sa môžete tešiť z 370 koní a 2,2-litrovým dieselovým motorom. Čiže voľbu z rozumu (diesel) a zo srdca (benzín).

Horský priechod

Boli to národné testovacie jazdy, keď sme v autách strávili približne dva dni. Absolvovali sme cestu z Bratislavy do Košíc, no trochu sme si ju osladili napríklad horským priechodom Čertovica.

Verzia s 3,3-litrovým motorom V6 je vložená do najrýchlejšieho auta, ktoré Kia postavila. Z nuly na sto vyšprintuje za 4,9 sekundy a primárne je postavená ako zadokolka (my sme mali štvorkolku).

Z prvej jazdy o aute môžete povedať, že sa nám páči. Nie je zbytočne tvrdé a pôsobí veľmi vyváženým dojmom. Riadenie je však v komfortnom móde o niečo „gumenejšie“, než by sme si predstavovali. Všetko vyriešil režim šport.

V danom momente nám auto charakteristikou veľmi pripomínalo Audi A5. Pohonom, riadením, ale aj obyčajnými budíkmi alebo voličom automatu. Je to taká zmes všetkého možného. Napríklad výduchy klimatizácie pôsobia ako z Mercedesu. Strih auta z profilu bol ako čisté Audi A5.

Zdroj: HN/Drahomír Piok

​Motor trpí jedinou vecou, a tou je sprevodovanie. Napríklad ak si zvolíte športový režim v BMW, nemáte ani chuť radiť pádlami, pretože auto excelentne reaguje na to, čo robíte a radí expresne. Tu je vidieť, že Kia Stinger ešte taký „šiesty zmysel“ nemá. Jednoducho, najlepšie jazdí, ak si radíte rýchlosti sami.

Po výkonnostnej stránke nemáme čo namietať, no zvuk sa nám zdal zbytočne utlmený. To, že sedíte v šesťvalci, zistíte akusticky až po zvolení športového režimu. Sklamaním bol však napríklad studený štart. Vôbec nemáte dojem, že ste práve zobudili silný šesťvalec. Treba rýchlo nasadnúť a začať jazdiť. Ihneď budete spokojnejší.

Veľkým prekvapením bolo vypracovanie interiéru – prakticky nič nám tu v zásade neprekážalo, dokonca prekvapil alcantarový strop. Sedíte príjemne nízko, zadní pasažieri majú dostatok miesta a realizácia sedadiel je na úrovni.

 

Zdroj: HN/Drahomír Piok

Bude to mať ťažké

Benzín je, samozrejme, lepšou športovou voľbou, no ekonomickejšou je diesel. Pri pomerne rýchlej jazde mal spotrebu 8 litrov mimo mesta, čo nás celkom zarazilo. K dispozícii je však takmer dvojnásobne menej výkonu. Spoznáte to najmä tak, že Stinger v top verzii má vzadu štvoricu koncoviek, ale ostatné verzie len dvojicu.

Auto je mimoriadne zaujímavé, vzbudzovalo neuveriteľnú pozornosť, ale má aj svoju cenu. Prvýkrát sa nám stalo, že si nás v aute značky Kia fotili. Okrem toho na čerpacej stanici sa okolo auta doslova zbehol hlúčik ľudí. Na našich cestách pôsobí totiž táto novinka veľmi exoticky.

Za top verziu chce Kia takmer 60-tisíc eur. Čo je pomerne veľa. Na druhej strane je to však auto takmer v plnej výbave a máte tam všetko. Problém je v tom, že za 62-tisíc si kúpite napríklad Audi S5 Sportback (v základnej výbave) alebo za 55-tisíc eur máte BMW 440i. Samozrejme, Gran Coupé.

Zdroj: HN/Drahomír Piok

​Kia mohla radšej zvoliť predaj aj menej vybavenej verzie s najsilnejším motorom pod 50-tisíc eur. Ťažko povedať, ako sa popasuje s konkurenciou, hoci to nie je zlé auto, za svoju cenu ponúkne oveľa viac výbavy ako konkurencia. Kia má s modelom veľké plány. Samotný základ s najslabším benzínovým motorom je za 40-tisíc, a tak alternatíva k lacnému športovému GT existuje.

Na prvý pokus a s prvou jazdou s týmto autom dávame Juhokórejčanom palce hore. Za posledné roky ukázali obrovský progres a postup vyššie je prirodzená cesta. Auto na to približne má, ale viac zrejme ukáže až ďalšia verzia.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.