19.10.2017, 16:00

Otestovali sme jedno z najpopulárnejších SUV na svete. Na terén však zabudnite

V týždňovom teste sme vyskúšali Hondu CR-V, ktorá je na Slovensku za tento rok najpredávanejším modelom značky.

Otestovali sme jedno z najpopulárnejších SUV na svete. Na terén však zabudnite
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Obľúbené SUV na cestách asi stretávate takmer každý deň. Ide o Hondu CR-V, ktorá už nejaký ten piatok na slovenskom trhu pôsobí. A za roky svojej celkovej existencie si získala množstvo fanúšikov. Vlastne, ani sa nečudujem. Jej tvary boli vždy pomerne špecifické, no a s príchodom posledných dvoch generácií sa mi, popravde, začala aj pomerne páčiť.

Samozrejme, dizajn nie je dokonalý a ani nemusí byť každému po chuti. Mne však pripadá pomerne vyvážený a svieži. Nami testovaná verzia bola vo výbave Lifestyle Plus, keď autu pribudli nárazníky Aero a spojler dverí batožinového priestoru. Rovnako aj špeciálne navrhované disky pre dobrú aerodynamiku.

​Rozmerovo je na tom Honda CR-V veľmi dobre. Jej dĺžka je 4 605 milimetrov, šírka 2 096 milimetrov a výška 1 680 milimetrov. Veľkou zaujímavosťou a prednosťou tohto auta je jeho batožinový priestor, ktorý má objem až 589 litrov v základnej výbave. Po jednoduchom sklopení zadných sedadiel z kufra vznikne až 1 669 litrov priestoru. To už je slušná porcia. Menej praktickým riešením je až príliš nízko umiestnené otváranie dverí kufra.

V interiéri ešte chvíľu zostaneme. Nájdeme tu pohodlné kožené sedadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant či duálnu klimatizáciu. Vodič má zo svojho miesta naozaj výborný prehľad o dianí v premávke.

Sedí vyššie a zaujímavosťou je aj to, že v zadnej časti úplne chýba stredový tunel. Podlaha je v celom aute rovná, a to aj napriek tomu, že je k dispozícii pripájateľný pohon všetkých štyroch kolies. Na priestor sa teda rozhodne nebudú sťažovať pasažieri na predných či zadných sedadlách, a to ani vyššieho vzrastu.

Osadené displeje sú dnes na pomery ostatných modelov trochu „oldschool“, no stredový dotykový displej infotainmentu reaguje veľmi dobre. Je pomerne prehľadný, no naozaj by sa hodilo trochu modernejšie spracovanie. Na druhej strane, ešte stále sú k dispozícii hardvérové tlačidlá, čo je výhodou.

Počas jazdy sa, hoci na malé tlačidlá, trafíte skôr ako na dotykovú plochu obrazovky. Interiér pôsobí celkovo kvalitne a príjemne. Odkladacích priestorov je tu dostatok a to vrátane držiakov na nápoje, okuliare a podobne. Hluk sa do kabíny dostáva len vo veľmi malej miere, čo si rozhodne zaslúži pochvalu.

Dieselové biturbo

Pod kapotou sa nachádza naftový biturbo štvorvalec i-DTEC s objemom 1,6-litra. Ponúka výkon 118 kW, čiže 160 koní a 350 Nm krútiaceho momentu. Na bežnú jazdu to úplne postačuje a vodič má k dispozícii aj dostatočnú výkonovú rezervu pre manévre. Vytkol by som len trochu menšiu ochotu motora v nízkych otáčkach. Agregát má pomerne kultivovaný chod a v našom prípade spolupracuje s deväťstupňovou automatickou prevodovkou. 

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Na diaľnici, pri zväčša tempomatovej rýchlosti 135 kilometrov za hodinu, môžete dosiahnuť spotrebu slušných 7,5 litra na sto kilometrov. Priemerná spotreba sa pohybovala na úrovni 6,5 litra, a to bez extrémne šetrnej jazdy. Prevodovka radí dobre, no niekedy trochu váha či „zazmätkuje“. Nič hrozné to však nie je. Vodič si môže prevodové stupne radiť podľa seba dokonca aj páčkami pod volantom.

Mesto je lepšia voľba

Aj keď ide o SUV model, prekvapila nás pomerne malá svetlá výška – 165 milimetrov. To môže pri jazde mimo spevnených ciest rozhodovať, no bežným vodičom to zrejme postačí. Honda CR-V je však primárne určená najmä do mesta, o čom svedčí nielen spomínaná svetlá výška, ale aj pohon všetkých štyroch kolies, o ktorom vlastne takmer ani neviete. V kabíne nenájdete žiadne tlačidlá, vďaka ktorým by ste si pohon mohli prispôsobiť či zapínať. O všetko sa tu stará elektronika a to úplne hladko.

Pripájanie nápravy je však s pomerne veľkým oneskorením a poslúži skôr ako „istota“ pri jazde po zasneženej ceste a podobne. Malý terén dokáže auto prekonať, no predsa len mu viac pristanú vychádzky do obchodných centier. Výrobcovia prišli spolu s novou generáciou aj s iným nastavením podvozka, v súčasnosti je zameraný skôr na tuhosť. Väčšinu nerovností tlmí dobre, no občas by si to zaslúžilo trochu mäkšie filtrovanie. To ale nie je výčitka.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Honda CRV sa v štvrtej generácii upriamila viac na technológie ako na offroadovú jazdu. Prečo? Pretože vo výbave môžete mať naozaj takmer všetky najmodernejšie systémy. Spomenúť môžeme upozornenie na nebezpečenstvo kolízie, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na autá blížiace sa zboku, automatické prepínanie diaľkových svetiel.

Vo vyššej výbave je k dispozícii aj systém na zmiernenie následkov nehody, systém udržiavania v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat. V základe však disponuje napríklad aj asistentom pre rozjazd do kopca či systémom pre aktívne brzdenie v premávke (do 30 km/h). Ide teda o poriadne technológiami preplnené mestské SUV.

Praktická voľba pre rodiny

Japonské SUV Honda CR-V je naozaj skvelou voľbou, ak nepotrebujete brázdiť offroadové cesty deň čo deň. K jeho charakteru a nízkej svetlej výške sa skôr hodí asfaltová vozovka či udržiavané poľné cestičky.

Priestorom a praktickosťou dokáže zaujať aj ako rodinné auto, vďaka naozaj priestrannému batožinovému priestoru. Okrem toho, v interiéri je dostatok miesta a tiež rovná podlaha, akú mávajú prevažne vozidlá kategórie MPV.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Vodič má k dispozícii množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov, rovnako ako výkonný dieselový agregát s dobrou spotrebou paliva. Dizajnovo model možno nesadne každému, no väčšina jeho vzhľad naozaj ocení. 

Cena za nami testovaný model je 33 699 eur. Honda CR-V je však v základnej výbave S, s dvojlitrovým benzínovým motorom i-VTEC, manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies dostupná už od 21 890 eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.