29.09.2017, 00:00

Zabudnite na obyčajné plechové krabice. Skúsili sme auto bez strechy

Opäť sa zamilujete do šoférovania a prejdete všetky obľúbené trasy. Mercedes bez strechy má však jeden problém.

Zabudnite na obyčajné plechové krabice. Skúsili sme auto bez strechy
Zdroj: HN/Drahomír Piok

Každému je asi jasné, že s týmto autom nebudete chodiť každý deň do práce, že to nie je ideálne auto na výlety s rodinou a kufor nebude jeho silnou doménou.

Nezačali sme práve najpozitívnejšie, no nemáme utkvelé predstavy o tom, čo ľudia s podobným autom robia. Na druhej strane, kabriolet má niečo, čo žiadne iné auto. Navyše ho môžete využiť na desiatky iných príležitostí. A ak sa práve nesťahujete alebo nekupujete nábytok, aj ten kufor vám postačí.

​Budete ho milovať. Stačí sa posadiť a previezť. Najlepšie pomalou jazdou cez mesto, kde ho začnete spoznávať z iného uhla pohľadu, alebo na krásnej okresnej ceste. Na Slovensku o ukážkové panorámy nie je, našťastie, núdza. Stačí sa len lepšie poobzerať a na chvíľu sa prestať ponáhľať. Nie je to jednoduché, no dá sa to.

Kabriolety sú najlepšie oddychové autá, ktoré si môžete vybrať. Jazda bez toho, aby ste mali nad hlavou strechu, je v aute čarovná. Je to niečo úplne iné ako v „zatvorenej plechovej krabici“. Len počas tohto leta sme vyskúšali Mustang bez strechy, BMW 4 bez strechy a viezli sme sa aj v luxusom Rolls Royce Dawn či v Audi. 

Zdroj: HN/Drahomír Piok

Plasty občas vŕzgajú

Teraz prišiel rad na Mercedes. Konkrétne nové C kabrio. Ak by sme to chceli opísať v jednej vete, tak to bolo najmä luxusné, rýchle, hlučné (v dobrom slova zmysle) a drahé kabrio, ktorému však občas zavŕzgali plasty v interiéri. To je tá chybička. Zamrzí to, no pozor. To nie je negatívum tohto auta, kabriolety majú všeobecne tendenciu „pracovať“.

Nemajú strechu, a tak sú zložitejšie na výrobu, ťažšie kvôli výstuhám a občas pri namáhaní môžu vydávať rôzne „zvuky“. Niekto si však niečo podobné ani len nevšimne. Ide o to najpodstatnejšie, a to jazdiť. 

Poznamenáme ešte jeden fakt, testovali sme verziu C43 AMG. A teda doslova si budete užívať každý studený štart, kde si auto vynúti mierne zvýšený výkon a otáčky. Na pomery auta (šesťvalec a 367 koní) sa ozve doslova až brutálny zvuk.

Zdroj: HN/Drahomír Piok

​ A ten vás môže sprevádzať celou jazdou. Auto ide veľmi ochotne po plyne a nezabúda veľmi príjemne osladiť šoférovanie aj „strieľaním do výfuku“. Čaro nových áut je v tom, že dokážu meniť svoju charakteristiku v priebehu sekúnd. To si okamžite zamilujete. Ak zmeníte režim zo športového na komfortný, tak vám auto ponúkne príjemnú plavnú jazdu, zavrie klapku výfuku a pocit za volantom sa vyrovná luxusnej limuzíne.

Jednoducho ideál na pomalú jazdu, kde idete za oddychom. Nič vám nehučí za chrbtom a len sa veziete. Ak je vám chladno, pokojne si zapnete špeciálne vyhrievanie teplým vzduchom na krk. Za toto si však musíte priplatiť. Perfektné riešenie, s ktorým prišiel Mercedes pred rokmi, dáva kabrioletu úplne nový zmysel aj počas chladnejších nocí.

Toto vie len Mercedes 

Okrem toho tu máte aj deflektor, teda veternú clonu. Sedíte však v Mercedese, všetko je elektronické a nič nemusíte vyberať a manuálne prichytiť. V tomto je Mercedes špičkou. Kým v BMW si ho musíte ručne uchytiť, tu stačí len tlačidlo a vysunie sa sám. 

Zdroj: HN/Drahomír Piok

​Absolútne bez problémov sa dá jazdiť aj v teplotách okolo 20 stupňov bez toho, aby vám bolo nekomfortne. V prípade kabrioletov existujú veľké rozdiely, ako sa dané auto vysporiada s prúdením vetra a komfortom za volantom, ak teploty klesnú nižšie, najmä na konci leta. Ak sme však zo začiatku autu vyčítali vŕzgajúce plasty, pohodu počas jazdy má Mercedes špičkovú a dá sa povedať, že takmer bez konkurencie.

Strecha je látková, čiže znižuje hmotnosť auta a je šikovnejšia na používanie. Ideálne je, že ju môžete zatiahnuť aj počas jazdy. A to pozor, až do rýchlosti 50 kilometrov za hodinu. Čiže opäť odpadá ďalší diskomfort, kde pri iných kabrioletoch musíte takmer zastať, aby sa strecha zložila. Tu ju zatiahnete aj počas bežnej jazdy v meste.

Trvá to do 20 sekúnd. Okrem toho sa nemusíte báť, že by strecha nebola kvalitná. Ak chcete, môžete ju mať špeciálne odizolovanú, a to dokonca aj v inej ako čiernej farbe. Ďalšou malou výhodou takejto strechy je, že poskytne väčší priestor pre kufor.

Zdroj: HN/Drahomír Piok

​Ak ju zložíte, máte k dispozícii 285 litrov, ak si strechu zatiahnete, dostanete slušných 360 litrov. Nie je to práve na prevoz veľkých letiskových kufrov, no na 90 percent prípadov vám bude kufor bez problémov vyhovovať.

V našom teste sme využili aj fakt, že nemáme strechu. Dlhý predmet z populárneho obchodného domu nábytku tak trošku „trčal“ nad sedadlami smerom von.

 Radosť z jazdy nám robil benzínový šesťvalec s výkonom 367 koní. Paradoxne, toto je jedno z „najslabších“ AMG modelov, ktoré Mercedes vyrába. Vôbec sa však za označenie AMG nemusí hanbiť. Zrýchlenie z nuly na sto za 4,8 sekundy je vynikajúce.

Porazil aj osemvalec

Na rovinke Slovakia Ringu sa nám podarilo C43 AMG porovnať s Mustangom. Samozrejme, osemvalcovým. Ten má 422 koní a náhon na zadné kolesá. Keďže Mercedes mal pohon všetkých štyroch kolies, Ameriku nechal na šprinte za sebou. Aj napriek tomu, že Mercedes má menej koní a slabší motor.

​​Páčilo sa nám, že riadenie tohto auta nie je výsostne športové, ale nezabúda na značku Mercedes. A tak si viete za volantom užiť rýchlosť, a to skutočne do sýtosti, ale aj pokojnú komfortnú jazdu. 

Veď nemáte vždy chuť na to, aby ste vysadli z auta, ktoré má hodnotu takmer 100-tisíc eur „vyfúkaní“ od vetra. Áno, toto je historicky prvé céčkové kabrio od Mercedesu, ktoré však nezabúda na to, že luxus niečo stojí.

A tak si v základe kúpite kabriolet C43 za takmer 70-tisíc eur. „Náš“ mal hodnotu 92-tisíc eur. V každom prípade ponúka všetko, čo značka sľubuje.

Dokonca môžeme povedať, že Mercedes produkuje top kabriolety na trhu, ktoré sú výrazne komfortnejšie ako konkurencia. Rozlúčka s letom tak prebehla vo veľkom štýle, a to aj v prepočítaní na spotrebu. Hoci automobilka píše, že váš Mercedes bude jazdiť za 8 litrov prémiového benzínu. Ak si chcete život trošku osladiť, tak si to vynásobte dvomi.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.