17.09.2017, 12:30

Renault vyrobil najlepší Mégane všetkých čias. Dokonalý však nie je

Na test sme si prebrali dvojicu modelov Mégane značky Renault vo vrcholnej výbave GT. Ako dopadlo porovnanie benzínového hatchbacku a naftového kombíku?

Renault vyrobil najlepší Mégane všetkých čias. Dokonalý však nie je
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Renault už pred nejakým časom uviedol na trh Mégane v poradí štvrtej generácie. K dispozícii je hneď v niekoľkých verziách, no najzaujímavejšia je práve vrcholná ponuka GT. Tú môžete mať v prevedení šikovného hatchbacku či v podobe praktického kombíku.

Novinka to ale rozhodne nebude mať medzi množstvom konkurentov ľahké. My sme sa však v týždňovom teste presvedčili, že toho model ponúka naozaj veľa. Aby sme vás uviedli do deja, prevzali sme si hneď dve verzie GT-čka. Bol to benzínový hatchback a naftové kombi.

Výrazný dizajn zaujme

Jednou zo silných stránok nového Méganu je jeho nápadný vzhľad. Ten sa Francúzom naozaj vydaril a pochvalu si zaslúži dvojnásobnú hlavne v našom prevedení GT. V tomto prípade pribudli na karosérii špecifické športovejšie nárazníky. Veľké logo značky v prednej časti dopĺňa výrazné denné LED svietenie. To sa nachádza na okraji svetlometov LED Pure Vision, ktoré svietia fantasticky.

Problém som videl jedine v trochu neskoršom spätnom zapínaní diaľkových svetiel pri automatickom stlmovaní. Na celkovej kráse nepridáva anténa trčiaca priamo zo strechy automobilu, to však neplatí o štýlových príplatkových 18-palcových diskoch z ľahkej zliatiny. Okrem toho, na celom aute nájdete množstvo označení GT či Renault Sport, ktoré okoliu dávajú jasne najavo, že nejde o žiadnu klasiku.

Charakteristickou črtou sú aj strieborné spätné zrkadlá a v prípade benzínovej verzie GT 205 aj „dvojica“ výfukov v zadnej časti. Prečo tie úvodzovky? Pretože skutočný je,ako je často zvykom, len jeden. Naftové prevedenie sa na nič nehrá a rovno tu nájdeme len jedinú koncovku výfukového systému.

Interiér prekvapí, ale aj sklame

Prvý dojem z interiéru je ohromný. Ihneď ako otvoríte dvere vám do očí padnú poriadne športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Sedí sa v nich naozaj kráľovsky, respektíve tak, ako by sa v športových sedadlách sedieť malo. V zákrutách vás výborné bočné vedenie podrží a výraznejší problém nemáte ani pri dlhšom cestovaní. V prípade hatchbacku boli sedadlá z kombinácie kože a alcantara materiálu, pri kombíku to bola látka a koža.

Poteší aj displej pred vodičom, ktorý má až štyri rôzne dizajny zobrazenia rýchlosti či otáčok a podobne. Sklamaním bol vzhľadovo „lacný“ displej uprostred, cez ktorý ste si nastavovali takmer všetky funkcie – vrátane klimatizácie. Myslím si, že každého by potešil samostatný panel s nastavovaním klimatizácie, toto je jednoducho zbytočne zdĺhavé a pri jazde aj pomerne zložité.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Pod displejom sa nachádza aj „magické“ tlačidlo R.S. Drive, vďaka ktorému sa viete jedným stlačením prepnúť ihneď do športového jazdného režimu. Nie je tu však žiadny rozdiel oproti tomu, keď si ho vyberiete pomocou tlačidla na voľbu jazdných režimov.

Celkové spracovanie je na veľmi dobrej úrovni, tak na pohľad, ako aj na dotyk. Hlasitosť a ďalšie funkcie rádia jednoducho ovládate šikovnou páčkou pod volantom.

Každý si príde na svoje

V okolí volantu nenájdete len vyššie spomínanú audio páčku, ale tiež pádla na radenie. Tie sú dostatočne veľké, no osadené až pomerne veľmi vysoko. Na test sme mali dvojicu modelov, no doteraz sme medzi nimi žiadne výraznejšie zmeny nezaznamenali. Prichádza ale porovnanie motorizácií.

Dieselový 1,6-litrový agregát dCi 165 ponúka v kombíku výkon 120 kW a maximálny krútiaci moment 380 Nm. Z nuly na sto kilometrov za hodinu sa dokáže dostať za 8,9 sekundy a maximálka je na hranci 214 kilometrov za hodinu. Má kultivovaný chod a poskytne slušnú dynamiku. Motor spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EDC, ktorá radí dobre aj pri agresívnejšej jazde.

Priemerná spotreba sa dokázala udržať bez problémov pod siedmimi litrami nafty na sto kilometrov. Ani pri využití výkonu sa nemusíte báť úplnej „diery v nádrži“. Kombík a diesel by mohol byť zrejme správnou voľbou pre ľudí, ktorí chcú mať priestrannejšie auto, o niečo menšiu spotrebu, dostatočný výkon, no nepotrpia si až na benzínových 205 koní. Veď tých 165 je aj tak postačujúcich, aj na občasné „zbesilé“ jazdy po okreskách.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Benzín je však predsa len tou správnou voľbou, minimálne čo sa týka hatchbacku. Sedí k nemu vynikajúco a pre niekoho by mohla byť kombinácia benzín-kombi tým najväčším ideálom. Agregát má výkon 151 kW a 280 Nm krútiaceho momentu. V tomto prípade sa tu nachádzala sedemstupňová automatická prevodovka EDC, ktorá má podobný charakter ako pri dieselovej verzii. Radenie je plynulé, pri športovej jazde a režime tiež dostatočne rýchle, avšak auto nepodrží otáčky až do maxima. Akceleráciu na sto kilometrov za hodinu dokáže za 7,1 sekundy a maximálna rýchlosť je tu 230 kilometrov za hodinu.

K výsledkom benzínovej verzie dopomôže aj systém Launch Control pre skvelý štart, ktorý aktivujete jednoduchým pridržaním oboch pádiel pod volantom. Spotreba sa dá stiahnuť pri snahe na úroveň dieselu, na diaľnici je to pri 130 kilometrovej rýchlosti približne 7,5 litra na sto kilometrov. Keď ale využijete celý výkonový potenciál modelu, dostanete sa bez problémov na trojnásobné číslo. Nepoteší ani pomerne malá nádrž, ktorá má objem len 50 litrov. Chcelo by to niekoľko litrov navyše.

Systém 4Control je skvelý

Najväčšou zaujímavosťou týchto áut je systém 4control. Kto nevie o čo ide - je to automatické natáčanie zadných kolies. Buď sa vám vytočia proti smeru tých predných, alebo do rovnakého smeru – záleží od rýchlosti, akou sa pohybujete. Vozidlo je vďaka tomu sebaisté a do zákrut sa vrhá s neskutočnou radosťou. Tú prenáša aj na vás, veď ich viete rezať podstatne rýchlejšie a tlačiť tak auto až na úplne iný limit.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Auto má celkovo vynikajúce športové jazdné vlastnosti. Menším sklamaním bol ale fakt, že si trakčnú/stabilizačnú kontrolu nedokážete vypnúť, či pomerne nudný zvuk benzínového motora. O naftovom ani nehovoriac. Podvozok, ako taký, je tiež športový ako celkové auto, nečakajte teda komfort na rovnakej úrovni, ako je tomu pri bežných verziách.

Aj napriek tomu Mégane GT tlmí diery na našich "krásnych" slovenských cestách s prehľadom a so cťou. No je pevnejší a tak sa otrasy trochu viac prenášajú aj na cestujúcich.

Bezpečnosť a priestor

Samozrejmosťou je množstvo bezpečnostných a asistenčných systémov, ako napríklad cúvacia kamera, parkovacie senzory, adaptívny tempomat, podpora USB a SD kariet, navigácia či skvelý Bose audio systém. Na priestor sa rozhodne nebudú sťažovať v prípade kombíku ani cestujúci na zadných sedadlách. Na nohy aj hlavu je tu dostatok miesta. Pri hatchbacku je situácia na zadných sedadlách trochu horšia, no komfort neutrpel ani v tomto prípade.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Verzia Grandtour poskytne batožinový priestor 521 litrov, čo je taký priemer v tejto triede. So sklopenými zadnými sedadlami je to 1504 litrov.

Pri hatchbacku je k dispozícii batožinový priestor s objemom 384 litrov, čo je tiež celkom slušná hodnota. Po sklopení zadných sedadiel dostanete 1247 litrový priestor. Poteší niekoľko odkladacích miest a hlavne obrovský kastlík pred sedadlom spolujazdca.

Zhrnutie

Výbava GT ponúkne bohatú výbavu, skvelý podvozok a vynikajúce športové sedadlá. Kombík sa môže pýšiť väčšou praktickosťou a priestorom, hatchback zase športovejším dojmom. Naftový agregát ponúka aj napriek menšiemu výkonu dostatok dynamiky aj na agresívnejšiu jazdu, no benzínový agregát sa k modelu jednoducho hodí omnoho viac. V jeho prospech vraví aj cena, ktorá je o tritisíc eur menšia a teda 23 190 eur za motor TCe 205 EDC vo výbave GT. Za dieselový Grandtour s motorom dCi 165 je to 25 190 eur vo výbave GT.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Záleží však na vás, ktorá verzia vám viac vyhovuje. Riešením by mohlo byť osadenie benzínového motora do karosérie kombi, čo by vás vyšlo na 23 190 eur s výbavou GT. To vôbec nie je zlá cena a dostanete pritom tiež skvelý systém 4Control, vďaka ktorému si užijete množstvo zábavy pri prejazde zákrut.

Vyčítal by som len nevypínateľnú stabilizačnú/trakčnú kontrolu, pomerne zložité ovládanie displeja v strede palubnej dosky, či nevýrazný zvuk benzínovej verzie GT-čka a malú nádrž. Celkovo však ide o vydarené modely automobilky Renault, ktoré športová divízia značky vyšperkovala a priviedla k výborným výsledkom.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.