06.09.2017, 16:00

Hyundai mieri medzi najlepších. S modelom i30 poriadne potrápi konkurenciu

Vyskúšali sme nový hatchback automobilky Hyundai s názvom i30. Automobil nás príjemne prekvapil hneď v niekoľkých smeroch.

Hyundai mieri medzi najlepších. S modelom i30 poriadne potrápi konkurenciu
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

V poradí už tretia generácia modelu Hyundai s označením i30 je od konca januára aj na Slovensku. Automobil schádza z výrobných pásov v českých Nošoviciach. Novinka sa teraz ubrala trochu iným dizajnovým smerom, ako sme boli zvyknutí pri predchodcoch a môžem povedať, že teraz je to tá správna cesta.

Vzhľad „i-tridsiatky“ je v súčasnosti zameraný skôr na elegantnosť a dizajnéri stavili na konzervatívnejšie krivky karosérie. Neurobili tým vôbec chybu, práve naopak.

Karoséria sa s novou generáciou predĺžila o štyri centimetre na konečných 4 340 milimetrov, do šírky narástla o 1,5 centimetra na 1 795 milimetrov a znížila sa o 1,5 centimetra na hodnotu 1 455 milimetrov. Rázvor má 2 650 milimetrov.

​Dravosť autu dodáva šesťuholníková maska chladiča, Full LED svetlomety, zadný čierny spojler či športovo vyzerajúci predný nárazník. Cez deň pôsobia príjemným dojmom aj denné LED svetlá, ktoré sú umiestnené na nárazníku vertikálne. Svetlá s diódami nájdeme aj v zadnej časti, trochu ma však sklamali klasické žiarovkové smerovky.

Interiér

V interiéri nám do očí udrie najmä stredový päťpalcový dotykový displej, ktorý „vystupuje“ z palubnej dosky. Narúša tak uhladený a elegantný vzhľad vnútrajška, no prekvapil pomerne rýchlymi reakciami na dotyk. Za príplatok si môžete zvoliť aj displej s uhlopriečkou sedem palcov vrátane navigácie.

Vodiča poteší kožený multifunkčný volant, ktorý je dokonca aj vyhrievaný. Touto funkciou disponujú aj predné sedadlá, ktoré sú výškovo nastaviteľné. Obtiahnuté boli látkou, na boku kožou. Sú dostatočne pohodlné aj na dlhšie jazdy a pochvalu si zaslúži aj stredová opierka, tak vpredu, ako aj vzadu.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Priestoru je dostatok aj na zadných sedadlách, avšak pre troch dospelých to bude pomerne nepohodlné cestovanie. K dispozícii je 365-litrový batožinový priestor, ktorý je jedným z tých väčších v triede. Núdza nie je ani o odkladacie miesta, ktorých je tu naozaj mnoho.

Bezpečnosť posádky zabezpečí šesť airbagov, systém núdzového brzdenia AEB, sledovanie únavy vodiča DAA, varovanie pred čelným nárazom a asistent udržania automobilu v pruhu. Monitorovanie mŕtveho uhla je v ponuke len s výbavou Style, rovnako ako aj adaptívny tempomat v prípade automatickej prevodovky.

Motor a podvozok

Pod kapotou sa nachádzal nový benzínový 1,4-litrový T-GDI motor, ktorého výkon bol 103 kW, čiže 140 koní. Krútiaci moment mal pritom hodnotu 242 Nm, čo je pomerne slušná hodnota. Rovnako dobre na tom je aj spotreba, ktorá sa počas testu pohybovala približne na siedmich litroch.

Na diaľnici sa spotreba zdvihla s rýchlosťou 130 kilometrov za hodinu na 7,6 litra na sto kilometrov. Mimo mesta však dokážete pri troche snaženia dosiahnuť aj 5,6 litra.

Výkonu je naozaj dostatok a na bežnú, až dynamickejšiu jazdu stačí. Pri nami testovanej šesťstupňovej prevodovke som mal na začiatku trochu problém s plynulým radením. Je potrebné trochu citlivejšie zaobchádzanie s plynovým a spojkovým pedálom, no všetko je otázka zvyku.

Odhlučnenie je slušné a ani pri rýchlych diaľničných prejazdoch vás nevyrušujú zbytočné zvuky či aerodynamický šum. Podvozok skvele filtruje nerovnosti a v zákrutách je pekne sebaistý, aj keď sa do nich pustíte vo väčšej rýchlosti. Na našom modeli boli osadené 17-palcové disky, no aj napriek tomu nebol s pohodlím problém.

Záver

Kórejská automobilka vyrobila skvelé auto, ktoré ponúka nielen komfort a bezpečie, ale aj dostatok výkonu. Dynamickej jazdy sa určite nebojí a vydaril sa aj celkový dizajn.

"Problém" s manuálnou prevodovkou môže odstrániť sedemstupňový automat, alebo si na to časom jednoducho zvyknete.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Škoda klasických žiarovkových smeroviek či trochu nepekného stredového displeja. Cena za základný Hyundai i30 Classic je 12 990 eur. Náš testovací model s 1,4-litrovým motorom T-GDI a výbavou Now! stál približne 19-tisíc eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.