29.09.2017, 12:00

Toto sú legendy socializmu. Na cestách ich stretnete len výnimočne

Tieto modely vznikli v časoch socializmu a ak ich stretnete v súčasnosti na cestách, máte pomerne šťastie.

(1964 – 1990) Ide o mimoriadne populárny model nielen na území vtedajšieho Československa, ale aj v Maďarsku a výrobnom Nemecku. Dokopy sa odhaduje ich vyrobený počet na 3,2 miliónov kusov. Auto bolo známe pod názvom „Trabant“ alebo „Trabi“. Pod kapotou sa nachádza vzduchom chladený dvojtaktný dvojvalcový motor s objemom 600 centimetrov kubických. Agregát pre chod potreboval palivo, zložené z benzínu a M2T oleja. Neskôr pribudol aj štvortaktný motor Volkswagen. Zaujímavosťou je aj to, že vozidlo nemalo ukazovateľ stavu paliva. Zistiť sa to dalo „paličkou“, ktorá po zasunutí do nádrže ukázala hladinu. Karoséria bola dvojdverová, plus zadné dvere v prevedení kombi. Skelet bol oceľový, doplnený o prilepené pláty plastu – vďaka tomu získalo auto prezývku BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo), či PVC Jaguár.
Zdroj: Wikimedia/snoop

V časoch minulých nebol problém na ceste stretávať aj tieto známe modely. Dnes je to už skôr rarita. Väčšina znich podľahla času a modernej dobe. Nájde sa však aj pár skalných nadšencov, ktorý si tieto vozidlá starostlivo udržiavajú v dobre kondícii, niekde v garáži.

Určite ste o modeloch Trabat 601, či Wartburg 353 počuli a dokonca niektoré v minulosti aj vlastnili. Dnes sú automobily na úplnej inej úrovni, nehovoriac o trende elektromobilov, hybridov či SUV. Výkonové hodnoty áut sú už potom samostatnou kapitolou.

No pripomeňme si v galérii nižšie, na čom sa jazdilo ešte niekoľko rokov dozadu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.