20.10.2017, 13:55

Nové Audi A7 je krásne. Prišlo však o svoje DNA

Blíži sa pomalý koniec stáleho pohonu všetkých štyroch kolies. A to v značke, ktorá ho najviac preslávila.

Nové Audi A7 je krásne. Prišlo však o svoje DNA
Zdroj: Audi

Dostalo nové laserové svetlomety, už v základe sa správa ako hybrid, a dokonca prišlo o Quattro. Teda o to „pravé“. Audi A7 je ďalším autom, ktoré dostane nový Quattro Ultra. V zásade auto poháňajú len predné kolesá a v prípade potreby sa pripojí aj zadná náprava. Elektronika pracuje prakticky okamžite, na bežné cesty takýto pohon absolútne stačí a výsledkom je nižšia spotreba a, samozrejme, aj produkované emisie. Audi sa však postupne oberá o svoju špecialitu.

Súvisí s tým aj novinka v podobne zavedenia hybridného ústrojenstva. Audi A7 bude už v základe disponovať batériou a novým RSG systémom štartovania. Štart-stop systém bude fungovať až do rýchlosti 22 kilometrov za hodinu, navyše Audi môže vypnúť motor kedykoľvek v rýchlostnom rozmedzí 55 až 160 kilometrov za hodinu. Tento systém zaraďuje A7 do skupiny takzvaných mild hybridov. Samozrejmosťou už bude elektrický systém s napätím 48 V.

 Výborná spotreba paliva

Audi A7 je na platforme, ktorá zdieľa niektoré diely aj s Audi Q5 a Q7. Ponuka motorov zatiaľ obsahuje jedinú alternatívu, ku ktorej čoskoro pribudnú ďalšie. Audi ukázalo model A7 s novým označením 55 TFSI. Ide teda o šesťvalec s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm.

Maximálna rýchlosť je v tomto prípade 250 kilometrov za hodinu a zrýchlenie z nula na sto kilometrov za hodinu potrvá 5,3 sekundy. Mimoriadne zaujímavá je deklarovaná spotreba. Tá je výsledkom všetkých opatrení od uplatnenia mild hybridu až po vybranie stáleho pohonu všetkých štyroch kolies. Audi uvádza, že kombinovaná spotreba je 6,8 až 7,2 litra.

Ak zoberieme do úvahy „nepresný merací cyklus“, tak v prípade, že sa A7 vojde spotrebou do ôsmich litrov, bude to viac ako výborný výsledok.

Zdroj: Audi

Praktické luxusné auto

Technologicky sa Audi A7 vyšplhalo veľmi vysoko. Interiér je inšpirovaný tým, čo uvidia majitelia Audi A8, auto má 39 asistenčných systémov. Využíva päť kamier, päť radarov, 12 ultrazvukových senzorov a dokonca aj jeden laserový skener. Vodič má pred sebou hlavnú obrazovku a vedľa seba dvojicu ďalších dotykových displejov. Celé ovládanie a systém MMI prešli zásadnou revolúciou. Mechanických tlačidiel nájdete v Audi A7 len minimum.

Základné prvky ako ovládanie hlasitosti však, našťastie, zostali zachované. Aj model A7 dostane Audi AI, no len pre parkovanie. Vodič si tak, podobne ako v Mercedese, spustí aplikáciu a nechá auto zaparkovať bez toho, aby sedel vnútri. O autonómnej jazde, na rozdiel od Audi A8, nie je v informáciách od Audi vôbec nič.

Koncepciou sa vozidlo v porovnaní s minulosťou nezmenilo. Je postavené z hliníkovo-oceľovej konštrukcie, stále má zadné krídelko, ktoré sa vysúva, a piate dvere kufra. Vďaka nim je luxusné nemecké auto praktické. A hoci je model A7 teraz o dva centimetre kratší, stále sa sem objemovo vojde 535 litrov alebo dvojica golfových vakov.

Predaj sa začína už začiatkom nového roka so základnou cenou 67 800 eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.