18.10.2017, 11:00

Luxusná beštia od Mercedesu končí. Nástupca zrejme tak skoro nepríde

Každá legenda to má raz zrátané. Mercedes G500 4x4 na druhú nie je výnimkou.

Luxusná beštia od Mercedesu končí. Nástupca zrejme tak skoro nepríde
Zdroj: HN/Drahomír Piok

Tento kúsok, ktorý obdivujú nadšenci z celého sveta, postupne uzatvorí svoj kapitolu na trhu a Mercedes ho prestane ponúkať. Nech sa tak rozhodli pre možný nízky dopyt, alebo z dôvodu očakávanej novej generácie „Géčka“, jedno je isté.

Auto s portálovými nápravami na bežné cesty s komfortom osobného auta tak skoro asi nikto iný nepostaví.

Mercedes-Benz triedy G je legenda, dlhoročná stálica a stále predávajúci sa model, ktorý má na konte už takmer 30-ročnú históriu. Veď aktuálna generácia W463 je na trhu už do roku 1990, síce s výraznou zmenou interiéru a pohonných jednotiek.

​Mercedes z tejto triedy predstavil tiež niekoľko zaujímavých variantov, spomeniem napríklad šesťkolesové monštrum G63 AMG 6x6, rôzne špeciálne edície, Maybach G 650 Landaulet alebo práve spomínanú verziu G500 4x4 na druhú.

Model je takzvanou skrátenou verziou šesťkolesového automobilu, preberá z neho tiež jedinečné portálové nápravy, ktoré umožnili zvýšiť svetlú výšku na vcelku vysokých 450 milimetrov a brodivosť až na jeden meter.

Spomeniem, že portálové nápravy využívala tiež legendárna Praga V3S. Pohonnou jednotkou je vidlicový zážihový osemvalec s výkonom 310 kW a krútiacim momentom 610 Nm.

Pozrite si tiež video z jazdy na Mercedese G500 4x4 na druhú:

​Automobil má rozšírený rozchod kolies voči sériovému Géčku o 299 milimetrov a „obúva“ 22-palcové disky s pneumatikami 325/55 R 22.

To všetko spolu s exklizivitou dostanete v nemalej cene od 233 640 eur. Jeho kariéra sa však po takmer dvoch rokoch končí. Do showroomov prišiel v decembri 2015, Mercedes ho ponechá v aktuálnej ponuke ešte do konca októbra.

Ak sa teda nájde niekto z čitateľov, ktorý má o vozidlo záujem, mal by svoje rozhodnutie urýchliť, môže sa totiž stať, že ponuka bude na konci mesiaca aj obmedzená.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.