04.10.2017, 18:44

BMW dáva zbohom klasickému logu. Luxusné novinky dostanú nové

BMW dáva zbohom klasickému logu. Luxusné novinky dostanú nové
Zdroj: HN archív

Tradičný modrobiely emblém značky BMW je minulosťou. Avšak len pre najluxusnejšie a exkluzívne modely. Je to najradikálnejšia zmena loga od založenia firmy v roku 1916. Krok vytvoriť čiernobiele logo BMW nie je nepochopiteľný. Ľudia v BMW chcú marketingovo odlíšiť "najluxusnejšie" typy a dať im punc výnimočnosti. Vytvoria tým luxusnú "sub-značku" a v povedomí zákazníkov plánujú zvýšiť hodnotu konkrétnych áut.

Pre to najlepšie z kuchyne BMW

Marketéri z BMW nešpecifikovali konkrétne typy, ktoré si adoptujú nový znak. Vlajková loď radu 7, nový rad 8 a i8 sú najpravdepodobnejšími uchádzačmi. X7 bude taktiež patriť medzi luxusnú odnož BMW. V propagačných materiáloch pre "vyššiu spoločnosť" sa vrátia k úplnému pomenovaniu "Bayerische Motoren Werke". Priamo na konkrétnych autách nové emblémy neukázali. Z hľadiska tradície je zmena loga zásadný krok. Či ho zákazníci a fanúšikovia príjmu, ukáže čas. Pôvodne modrobiele logo BMW sa počas svojho života zásadnejšie nezmenilo. 

Zdroj: BMW

Letecké motory ako inšpirácia

Vedeli ste, odkiaľ vzali inšpiráciu pre pôvodné logo BMW? Firma vznikla z pozostatkov spoločnosti Rapp Motorenwerke. Zaoberali sa konštrukciou leteckých motorov. Odtiaľ roztočená vrtuľa v znaku. Modrobiele farby prevzali z vlajky Bavorska, domovskej oblasti firmy BMW. Nasledujúce roky pokračovali vo výrobe leteckých motorov a v rokoch 1928-1929 začali v BMW vyrábať autá. 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.