02.10.2017, 14:30

Opel môže konkurovať Tesle. Na jedno nabitie prešiel viac ako 750 kilometrov

Môže byť reálny dojazd elektromobilu na úrovni bežného vozidla so spaľovacím motorom?

Opel môže konkurovať Tesle. Na jedno nabitie prešiel viac ako 750 kilometrov
Zdroj: TopSpeed

Kedy sa nebudeme báť s elektromobilom prejsť dlhšiu trasu? Partia z Nemecka sa o také niečo pokúsila s elektromobilom Opel Ampera. Televízna posádka z relácie „auto mobil“ z nemeckého kanálu VOX sa pokúsila prejsť Nemecko „skrz na skrz“. Teda z najvýchodnejšieho bodu do toho najzápadnejšieho.

Čo to znamená? Z najvýchodnejšieho mesta Görlitz to do najzápadnejšieho nemeckého mesta Aachen je necelých 800 kilometrov, podľa toho, ktorú trasu zvolíte. Partia sa rozhodla pre okresné cesty, čo bol, samozrejme, správny krok.

​Na skúšku vybrali Opel Ampera-e. Ten má elektromotor s maximálnym výkonom 150 kW a krútiacim momentom 360 Nm. Na rýchlosť sto kilometrov za hodinu zrýchli za 7,3 sekundy a v prospech najdlhšieho dojazdu má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 150 kilometrov za hodinu.

Ampera-e má podľa optimistického cyklu NEDC dojazd 520 kilometrov, podľa novšieho WLTP „len“ 380 kilometrov. Ani to nie je nízka hodnota, k 800 kilometrom má však stále ďaleko. Dvojica z kanálu VOX, Albert Königshausen a Alexander Bloch, vyrazili na trasu ešte koncom augusta. Podľa nich mali k dispozícii úplne sériový automobil.

Obaja sa za volantom striedali, pričom celá cesta im trvala 25 hodín a 30 minút. Hovoríte si, že je to na necelých 800 kilometrov veľa? Nemýlite sa. Pre čo najväčší dojazd sa snažili neprekračovať tempo 40 až 50 kilometrov za hodinu. V meste to schvaľujem, avšak na okresných cestách z nich museli byť obzvlášť kamionisti veľmi nadšení.

Kam sa dostali? Podarilo sa im to? Cieľ v meste Aachen nakoniec nedosiahli. Prázdny akumulátor sa o slovo prihlásil 20 kilometrov pred mestom Aachen, keď na odometri svietil údaj prejazdených 754,9 kilometra. To je naozaj úctyhodný výsledok na jedno nabitie, avšak pri tej rýchlosti to muselo byť utrpenie. Úspech to síce je, avšak nie pre použiteľnosť v reálnej premávke. 

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.