27.09.2017, 11:00

Hyundai s Fiatom by mohol vytvoriť najväčšiu automobilku sveta

Koncern FCA, ktorý má pod sebou Fiat a tiež Chrysler, je na predaj. Čínske automobilky zatiaľ ale s konkrétnou ponukou neprišli.

Fiat 124 Spider
Zdroj: Fiat

Po novom má byť podľa kórejského denníka v hre Hyundai. Týmto spojením by tak mohla vzniknúť najväčšia automobilka sveta, vyrábajúca cez 12 miliónov áut ročne.

„Jedinou cestou k prežitiu bude pre firmy vyrábať viac ako 5,5 milióna vozidiel ročne,“ to je konštatovanie Sergia Marchionneho, veľkého šéfa FCA. Taliansko-kanadský manažér patrí k najvýraznejším osobnostiam automobilového priemyslu súčasnosti. Veľký a prostoreký vizionár sa na záver kariéry snaží spraviť poslednú „veľkú ranu“ a to má podľa všetkého byť predaj celého taliansko-amerického koncernu.

Aj napriek prehláseniu „vypíšte dostatočne veľký šek a kľúče od FCA sú vaše“ sa záujemcovia nehrnú. Cez leto sa nahlas hovorilo o záujme čínskych výrobcov. Tí nakoniec ale s ponukou neprišli.

Teraz má byť podľa denníku Korean Herald v hre Hyundai. Takéto spojenie by sa s 12 miliónmi áut, ktoré obe firmy dohromady vyrobia, vyšplhalo s veľkou rezervou na prvé miesto najväčšieho výrobcu sveta. A Marchionne by mal konečne kľud, že je 5,5 miliónová hranica prekonaná.

Teraz sa o prvé miesto najväčšej automobilky sveta preťahuje Toyota s Volkswagenom, obe vyrábajú ročne cez 10 miliónov áut. Na chrbát im dýcha aliancia Renault s Nissanom a Mitsubishi.

Obaja majú čo ponúknuť: Hyundai by získal viac sily na severoamerických trhoch a v Európe, hlavne v drahších kategóriách áut. Podľa Korean Herald to navyše aktuálne kórejskej automobilke veľmi nejde v Číne.

FCA by sa zas dostalo k „elektrickým“ technológiám, ktoré Marchionne stále neberie veľmi vážne, automobilky však k elektrifikácii ponuky tlačia okolnosti a politika. Hyundai má tiež dobre zvládnuté trhy v Ázii a Rusku, ktoré sú na vzostupe a vďaka svojej veľkosti sú veľkým lákadlom.

Ani jedna strana jednanie nekomentuje. Merchionne naposledy pri talianskej Veľkej cene F1, ktorá sa konala začiatkom septembra, len ticho prehlásil: „Nemáme na stole žiadne ponuky. Už sme to povedali a opäť to potvrdzujeme.“

Podľa nezávislých odhadov by záujemca za FCA mal zaplatiť asi 8,2 miliárd eur, v prípade, že by z obchodu boli odstránené firmy Maserati a Magnetti Marelli, cena by klesla na 4,13 miliárd eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.