Vo Fabii diesel skončí s príchodom modernizovanej verzie v budúcom roku, v modeli Rapid o niečo neskôr - nová generácia je naplánovaná na rok 2019. Podľa Maiera Škoda s dieselovými motormi počíta aj do budúcna, ale v menších modeloch prestáva byť táto technológia kvôli stále prísnejším emisným limitom nákladovo efektívna.
Škoda naopak počíta s rozširovaním pohonu na stlačený zemný plyn CNG, ktorý by sa mal postupne objaviť pri všetkých veľkoobjemových modeloch.
V roku 2020 príde Škoda na trh s prvým elektromobilom na základe konceptu Vision E predstaveného tento rok. Jeho cena by sa mohla pohybovať ľahko nad úrovňou modelu Superb s dieselovým motorom.
V roku 2025 bude mať Škoda päť modelov na elektrický pohon alebo hybridný pohon a v roku 2030 bude elektrický pohon pri každej modelovej rade. Elektrické vozidlá sa budú vyrábať na rovnakých miestach, ako autá so spaľovacími motormi.
Škoda sa v súčasnosti musí vysporiadať s vysokým dopytom po svojich modeloch, hlavne vozidlách SUV. Rozšírila kvôli tomu závod v Kvasinách, kde za posledný rok prijala tritisíc ľudí a v nábore bude pokračovať do konca tohto roka.
Automobilka budúci rok podľa neoficiálnych informácii okrem faceliftu Fabie chystá aj modernizovaný Superb a športovú verziu Kodiaq RS, ktorá ako prvá využije koncernový dieselový biturbo motor. V nasledujúcom roku príde nový Rapid a na jeho základe firma vytvorí aj mestský crossover. Zároveň sa objaví Superb s hybridným pohonom.
Škoda sa v súčasnosti pre celý koncern VW zaoberá možnosťou vytvorenia platformy pre cenovo dostupný model, ktorý by sa uplatnil na trhoch rozvíjajúcich sa krajín, ako je India.
Aj po skončení jednania o spolupráci na vývoji s indickou Tata Motors projekt beží ďalej a do polovice budúceho roka by malo byť rozhodnuté o jeho pokračovaní na základe ekonomickej analýzy.