26.08.2017, 16:10

V Bratislave sa pravdepodobne bude vyrábať najrýchlejšie SUV na svete. Toto sú prvé fotky

Aj keď bude svetová premiéra až o pár dní, väčšina detailov je známa už teraz.

V Bratislave sa pravdepodobne bude vyrábať najrýchlejšie SUV na svete. Toto sú prvé fotky
Zdroj: Porsche

Titul najrýchlejšieho SUV na svete doteraz nesie Bentley Bentayga, ktorá dokáže ísť maximálne 301 kilometrov za hodinu.

Je však veľmi pravdepodobné, že toto SUV porazí nové Porsche Cayenne, ktoré sa už teraz v predsériovej výrobe produkuje v Bratislave. Aj Bentayga má však spojitosť so závodom na Slovensku. Do Anglicka odtiaľ odchádza karoséria či časti podvozku. 

Nová generácia Cayennu však bude iná oproti tým, ktoré sa tu doteraz vyrábali. Volkswagen v Bratislave totiž posielal do Nemecka vyrobené autá, ktoré nemali motor, prevodovku, podvozok či dokonca ani volant alebo znak Porsche. Takzvaná „svadba“ (spájanie karosérie a podvozku) prebiehala v Lipsku. Celý interiér sa však montoval u nás. Toto však končí.

Made in Slovakia

Prakticky až táto generácia Porsche bude celá „Made in Slovakia“. Volkswagen tu kvôli nemu postavil úplne novú a oddelenú halu a vytvoril stovky nových pracovných miest. A navyše pár dní pred premiérov unikli Nemcom podstatné detaily. 

Aj keď sa táto situácia stáva často (dá sa napísať, že dnes už veľmi často), nedá sa tvrdiť, že by za týmto únikom stálo práve PR oddelenie automobilky. K dispozícii je totiž celá sada oficiálnych fotografií Porsche.  

A zverejnil ich známy anglický portál AutoExpress.co.uk. Najpravdepodobnejšie omylom sa na chvíľu na webe objavil článok aj s fotogalériou. Stáva sa, že automobilky poskytnú informácie predom niektorým mediám, no vypustiť sa môžu len v čase, keď padne embargo. To určite nebol prípad tohto odhalenia, keďže svetová premiéra Porsche Cayenne bude 29. augusta.

Zdroj: Porsche - AutoExpress

Top SUV sveta

Najzaujímavejším údajom ohľadom najrýchlejšieho SUV na svete je však fakt, že Cayenne si prevezme väčšinu motorov od novej Panamery. Top modelom už nebude samotný model Turbo, ale jeho spojenie s hybridom. Špičková nemecká automobilka tak jasne stanovuje nový trend, ktorý sa čoskoro dostane aj k ostatným. 

Už nie len hyperšporty ako LaFerrari, McLaren P1 či Porsche 918 budú hybridy, ale aj „bežné“ športové autá.

Najlepší Cayenne prevezme od Pamanery aj verziu motoru Turbo S E-Hybrid, ktorý kombinuje extrémne silný osemvalec spolu s elektromotorom. Ten má spoločný výkon až 680 koní a z nula na sto vystrelí Panameru už za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 310 kilometrov za hodinu. 

Zdroj: Porsche - AutoExpress

Už o pár dní

Aj dosluhujúca verzia Cayennu mala hybridnú sústavu, no neniesla sa v tomto duchu. Používala šesťvalec a slabší elektromotor. Hmotnosť nového SUV od Porsche bude nižšia než v predchádzajúcej verzii, a tak sa s veľkou pravdepodobnou dostane na úroveň novej Panamery. 

Dá sa tak odhadovať, že nové SUV sa dostane na 100 kilometrov za hodinu už za čas okolo 3,5 sekundy a maximálna rýchlosť pravdepodobne presiahne 300 kilometrov za hodinu. Čo sú hodnoty, ktoré nedosahuje vo svete SUV nikto. Jedine Tesla Model X by sa mohla porovnávať s novým Porsche, ale to len v jedinej kategórii. A to v čase zrýchlenia z nula na sto. 

Ak Porsche náhodou nezastaví nový Cayenne na hodnote 300 kilometrov za hodinu, prekoná Bentaygu a v Bratislave sa tak bude vyrábať top SUV na svete. Či už po stránke luxusu alebo rýchlosti. 

Novinkou sú však fotografie, ktoré Porsche unikli. Ukazujú, že k zmenám dôjde najmä v interiéri, kde Porsche dostane obrovský displej, zmiznú desiatky tlačidiel a novým bude aj volič automatu. Rovnako sa zmení zadná časť, ktoré preberie spojené svetlá od modelu 911. Predok nového Porsche však vyvoláva miernu kontroverziu. Nezmenil sa takmer vôbec, no dizajnu Porsche to podľa nás neuškodilo. Všetky podrobné informácie a fakt, či sa bude u nás vyrábať najrýchlejšie SUV sveta, bude známy už v utorok - 29. augusta. 

Zdroj: Porsche

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.