StoryEditor

Škoda odštartovala výrobu nástupcu Yetiho. Malý Kodiaq vznikne v Kvasinách

26.07.2017, 14:35
Autor:
ČTKČTK
Automobilka Škoda Auto dnes v závode v Kvasinách zahájila sériovú výrobu športovo-úžitkového vozidla Karoq, ktorý vo výrobnom programe továrne nahradil model Yeti.

Závod Kvasiny ďalej produkuje limuzínu Superb, SUV Kodiaq a pre španielsky Seat robí SUV model Ateca. Od roku 2015 automobilka do rozšírenia výroby vozidiel segmentu SUV v Kvasinách investovala približne 11 miliárd českých korún, čiže viac ako 422 miliónov eur. ČTK o tom dnes informovala Škoda Auto.

Predpredaj modelu Karoq na domácom trhu automobilka spustila začiatkom júla. K prvým zákazníkom by sa malo vozidlo dostať v októbri. Najlacnejšia verzia zatiaľ stojí 529 900 korún ( približne 20-tisíc eur), ponúka motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW s poháňanou prednou nápravou. V budúcnosti bude k dispozícii ešte lacnejší variant s výbavou Active.

V predpredaji sú k dispozícii dve naftové a dve benzínové motorizácie a záujemcovia môžu vyberať z dvoch stupňov výbavy - Ambition a Style, ktoré možno rozšíriť o pakety Plus.

​Oproti Yetimu sa Karoq predĺžil o 16 centimetrov na 4,38 metra, šírka je 1,84 metra, teda o 3,5 centimetra viac. Batožinový priestor sa zväčšil o 106 litrov na 521 litrov. Pri sklopených zadných operadlách sa objem zväčší až 1630 litrov.

Závod Kvasiny s približne 8000 pracovníkmi je najväčším priemyselným zamestnávateľom v Královohradeckom kraji. V nasledujúcich rokoch má jeho kapacita postupne rásť až na 295-tisíc vozidiel ročne. V roku 2015 produkcia závodu bola 142-tisíc áut.

Vďaka masívnemu rozvoju automobilky Škoda Auto je Rychnovsko dlhodobo regiónom s najnižšou nezamestnanosťou v Česku. Na konci júna nezamestnanosť na Rychnovsku klesla na 1,2 percenta. Voľných miest bolo v okrese 1 302, ale nezamestnaných bolo len 715.

Miestni ľudia na pokrytie personálnych požiadaviek automobilky a jej subdodávateľov zďaleka nestačia. Preto za prácou zatiaľ prišlo okolo tritisíc cudzincov. Celkom v priemyselnej zóne Kvasiny - Solnice pracuje 10 500 ľudí.

​Na rast závodu Škody Auto a na s tým súvisiace zvýšenie nárokov na dopravu, bývanie, bezpečnosť či zdravotnú starostlivosť reagovala česká vláda, ktorá 21. júna schválila zvýšenie podpory výstavby verejnej infraštruktúry v okolí zóny Kvasiny - Solnice z troch na šesť miliárd českých korún. Hlavná časť peňazí pôjde do stavieb ciest a obchvatov, v pláne sú aj rozšírenie priemyselnej zóny, stavba nájomných bytov, posilnenie kapacít polície, modernizácia rychnovskej nemocnice.

Škoda Auto je súčasťou nemeckého koncernu Volkswagen. Prevádzkuje tri výrobné závody v Česku a zamestnáva v nich približne 30-tisíc ľudí. Vyrába tiež v Číne, Rusku, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, a ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s miestnymi partnermi.

V roku 2016 dodala Škoda Auto zákazníkom celosvetovo 1 127 700 áut, tretí rok po sebe cez milión vozidiel.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 05:31