StoryEditor

Len krôčik k dokonalosti? Toyota má solídnu náhradu za obľúbené modely SUV

23.10.2020, 11:00
Ako dopadol redakčný test praktického "terénneho" kombíku od japonskej automobilky Toyota s označením Corolla Trek?

Hoci o novej Toyote Corolle Trek sme počuli už minulý rok, na testovanie sa k nám dostala až v druhej polovici tohto roka. Týždeň sme tak strávili so zaujímavým kombíkom s označením Touring Sports, ktorému pod kapotou pracoval hybridný motor.

A aj keď nie je tuctovým autom, predsa len sa zamyslíte, prečo by ste si mali spomedzi mnohých modelov vybrať práve tohto Japonca. My sme dostali odpoveď už po pár jazdách, takže čítajte ďalej, či by vás presvedčila.

Výrazný dizajn

Hneď na prvý pohľad si všimnete, že auto vyzerá mohutnejšie a trochu drsnejšie, ako bežné autá typu kombi. Na jednej strane je to zrejme toyoťáckym dedičstvom, ktoré sa nebojí ísť aj do odvážnejších tvarov, ako konzervatívna európska konkurencia. Na druhej strane, Toyota Corolla Trek má o sebe dávať aj ďalšiu informáciu.

Jej cieľovou skupinou majú byť rodiny, ktorý vedú aktívny životný štýl a neboja sa ani vyrazeniam si do prírody. I keď nejde o SUV, ktoré rozrazí akýkoľvek terén, predsa len má Corolla Trek o 20 mm vyššiu svetlú výšku ako predchodca. O niečo ľahšie si tak poradí s poľnými cestami. V niektorých situáciách možno i lepšie, než niektoré crossovery.

​Na tento účel je tu i trochu viac plastu, teda ochranné kryty podvozka v prednej i zadnej časti, či bočné panely v spodnej časti karosérie. Ak sa zdá, že 20 mm nič nie je, musíme nesúhlasiť. Tomuto páru centimetrov sa totiž poďakujete pri každom neposlušnom obrubníku, pri ktorom budete parkovať.

Nám sa Corolla Trek celkovo páčila no uznáme, že nie všetkým musí byť pochuti predná maska. Mriežka chladiča je naozaj výrazná, podľa Toyoty v prevedení na spôsob včelých plástov. Agresívnejší výzor jej dodávajú aj tenké bi-LED svetlomety.

Nášmu dojmu pomohli i veľmi pekné 17-palcové zliatinové disky kolies s brúseným povrchom. Avšak dovolíme si tvrdiť jednu vec. 17tky mal už aj Opel Corsa, ktorý sme mali nedávno na teste. Corsa je pritom o dosť menšie vozidlo, ktorému 17tky pasovali. V prípade väčšej Corolly, ktorá sa navyše tvári aj ako auto do terénu, by sme si tak priali aj kolesá s väčším priemerom. Na druhej strane však chápeme, že by to mo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Hodinky, ktoré by si schopnosťami a dizajnom zaslúžili vyššiu cenu. Absentuje však dôležitá funkcia 02 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Európa chytená do čínskej pasce. Lacné autá tu značky predávajú aj dvakrát drahšie 03 - Modified: 2024-05-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Luxusný kórejský obor, ktorý poteší aj rodinu. Výkon a priestor vám chýbať nebude 04 - Modified: 2024-05-10 12:30:00 - Feat.: - Title: Seat nezaostáva. Obľúbený Leon prešiel vylepšeniami, menia sa motorizácie aj kabína 05 - Modified: 2024-05-11 22:00:00 - Feat.: - Title: Stredná trieda z Číny niečím očarí a iným sklame. Pozornosť však upútať dokáže
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
15. máj 2024 08:56