BMW je uznávané najmä vďaka vynikajúcim šesťvalcovým a osemvalcovým motorom svojich top vozidiel. Ich náhrady za čisto elektrickú sústavu sa vraj zatiaľ bát nemusíme.FOTO: HN/Radoslav Petrík
StoryEditor

BMW M odmieta downsizing. Veľké motory si nechá čo najdlhšie, potvrdil šéf značky

13.12.2023, 14:20
  • Koncom minulého roka zaskočil fanúšikov debut nového modelu Mercedes-AMG C63 S E Performance, ktorý v rámci downsizingu vymenil pod kapotou benzínový osemvalec za štvorvalec s hybridnou technikou.
  • Podobným krokom sa však konkurenčné BMW M u svojich vozidiel sanží vyhnúť a vysoko-objemové a výkonné spaľovacie šesťvalce a osemvalce ponechá v ponuke čo najdlhšie.
  • Kým nebude plne elektrická sústava vyladená do detailov a vhodná aj pre vozidlá určené na okruhy, nebude do modelov BMW M masovo osádzaná, potvrdil šéf spoločnosti. Medzistupienkom bude hybridná technika, no bez downsizingu.

Tlak bruselských úradníkov na znižovanie emisií sa neustála zvyšuje a zatiaľ čo najneskôr v roku 2035 budú musieť v Európe automobilky povinne prejsť na ponuku výhradne „čistých“ vozidiel na batérie, už čoskoro by im pod nohy mohli dopadnúť polená v podobe normy Euro 7. Tá sa síce decentne upravila a čiastočne poľavila v prísnosti požiadaviek, no i tak pôjde o poriadnu skúšku pre výrobcov. 

Mnohí pritom už v roku 2030 plánujú prestavať svoje portfóliá na predaj výhradne elektrických vozidiel, iní zas už dnes pristupujú k výraznému downsizingu – teda znižovaniu objemov u spaľovacích motorov – pre zaistenie nižších emisií (aj flotilových) a podliezanie emisných limitov, pričom často modely dopĺňajú o hybridnú alebo plug-in hybridnú techniku.

image

Cestná raketa od Mercedesu sa vracia ku koreňom. Aj s extrémnym záťahom a zvukom

Športová divízia BMW M mníchovskej značky však má na najbližšie roky jasné plány a fanúšikov svojimi slovami šéf divízie BMW M Frank van Meel nepochybne potešil. Ako povedal pre magazín CarExpert, vyšperkované výkonné vozidlá značky sa vraj downsizingu nemusia obávať. Nič také totiž v pláne výrobcu v budúcnosti nie je.

Frank van Meel je v spoločnosti od roku 2015 a za ten čas bol svedkom vývoja mnohých vozidiel s emblémom M, ktoré popierali normy a išli proti dnešnému „nútenému trendu“. Ide napríklad o BMW M5 s pohonom všetkých kolies alebo BMW M2, u ktorého zásadne presadzoval ponechanie aj manuálnej prevodovky. Tá tvorí značnú časť v predajoch a ponúka zákazníkom výnimočné spojenie s autom pri športovej jazde.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 67% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-11-15 09:30:00 - Feat.: 1 - Title: BMW končí výrobu spaľovacích motorov. V hlavnom závode ich náhradia elektromobily 02 - Modified: 2023-10-22 08:52:30 - Feat.: 1 - Title: Brutálne výkonné BMW, s ktorým sa bez problémov zbalíte na dovolenku aj s rodinou 03 - Modified: 2023-12-09 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Stroj na zábavu od BMW. Najmenšie „M-ko“ patrí k najlepším, nebude však pre každého 04 - Modified: 2023-08-19 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kontroverzné SUV, ktoré vlastne nedáva zmysel. Aj napriek tomu ho budete chcieť 05 - Modified: 2023-07-22 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: ​Mercedes na zbrojný preukaz? Vyskúšali sme absolútnu ​šialenosť za vyše 200-tisíc eur
01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 13:47