Airbag tak, v prípade spomenutom v predchádzajúcom bode, skôr uškodí, než aby pomohol. Môže osobu ťažko zraniť, alebo dokonca zlomiť väz. Pre minimalizáciu rizika výrobcovia montujú do automobilov pyrotechnické predpínače bezpečnostných pásov. V prípade nárazu sa pás automaticky dotiahne a telo sa zafixuje v správnej polohe. Je dokázané, že ak sú predpínače použité spoločne s airbagmi, výrazne sa znižuje riziko zranenia. Rovnaký problém, aký spôsobí nedotiahnutý bezpečnostný pás, môže privodiť aj oblečenie a to najmä v zime, kedy sa hojne používajú hrubé teplé svetre a páperové bundy. Odporúča sa pred jazdou vyzliecť aspoň vrchnú vrstvu, ktorá tiež obmedzuje pohyb vodiča pri vykonávaní vyhýbacích manévrov. V úplne opačnom prípade je potrebné dbať na to, aby sa pás nedotýkal holej kože (napríklad v lete cestou z kúpaliska), ktorú by pri nehode mohol popáliť a spôsobiť zbytočné zranenie. Veľké komplikácie pri náraze môžu spôsobiť tiež predmety v náprsných vreckách. Kľúče, mince, alebo mobilné telefóny, ktoré zostanú medzi telom a pásom, môžu pri nehode taktiež ublížiť. Pri náraze v rýchlosti 50 kilometrov za hodinu váži 90-kilová osoba takmer 5,5 tony. Presne takú hmotnosť musí následne pás zadržať. Ak je medzi ním a telom pevný predmet, je drvený práve touto hmotnosťou.iDnes.cz (ilustračná snímka)
StoryEditor

Smrtiaci problém zachraňujúcich prvkov. Úrady skúmajú 30 miliónov áut na chybné airbagy

21.09.2021, 14:31
Autor:
ČTKČTK
Majiteľom áut v USA hrozí riziko zranenia kovovými úlomkami po vystrelení airbagov. Evidované sú už stovky poranení a desiatky úmrtí.

Americký Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky začal skúmať 30 miliónov áut pre podozrenie na chybné airbagy Takato.

Vozidlá vyrobilo celkom zhruba 20 automobiliek, uviedla s odkazom na vládny dokument agentúra Reuters. Vyšetrovanie zatiaľ nie je verejné, ale výrobcovia o ňom boli upovedomení.

Problém by sa mohol týkať amerických vozidiel vyrobených od roku 2001 až do roku 2019. Sú medzi nimi napríklad modely od spoločností Honda, Ford, Toyota, General Motors, Nissan, Subaru a Tesla.

Okrem toho taktiež autá značiek Ferrari, Nissan, Mazda, Daimler, BMW, Porsche, Jaguar Land Rover vo vlastníctve Tata Motors či Chrysler, ktorý je dnes súčasťou skupiny Stellantis. 

Vyšetrovatelia sa zamerajú tak na vozidlá, ktorým boli dotknuté airbagy nainštalované pri výrobe, ako aj na niektoré airbagy používané pri opravách, keď sa vozidlá zvolávali, uvádza dokument.

​Nejde pritom o zriedkavý problém. V Spojených štátoch sa za posledných 10 rokov zvolávalo viac ako 67 miliónov vozidiel s airbagmi od japonskej spoločnosti Takato. Na celom svete ich potom bolo podrobených vyšetrovaniu cez sto miliónov. Išlo o najväčšiu takúto akciu v histórii vôbec.

A v čom spočíva zvolávacia akcia? Dôvod je skutočne vážny. Problémové zariadenia totiž môžu v niektorých prípadoch vystreľovať smrtiace kovové úlomky. V súvislosti s chybnými airbagmi Takato už bolo zaznamenaných najmenej 28 úmrtí vrátane 19 v USA a viac ako 400 zranení.

01 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Európa chytená do čínskej pasce. Lacné autá tu značky predávajú aj dvakrát drahšie 02 - Modified: 2024-05-10 11:20:03 - Feat.: - Title: Prepad, ktorý vyráža dych: Prečo slovenský priemysel skočil na brzdu? 03 - Modified: 2024-05-10 12:30:00 - Feat.: - Title: Seat nezaostáva. Obľúbený Leon prešiel vylepšeniami, menia sa motorizácie aj kabína 04 - Modified: 2024-05-10 10:17:40 - Feat.: - Title: Nová pýcha Putina verejne odhalená. Ruský „Rolls-Royce“ konečne dostal vlastnú tvár 05 - Modified: 2024-05-10 13:24:25 - Feat.: - Title: Prepad, ktorý vyráža dych: Prečo slovenský priemysel skočil na brzdu?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
11. máj 2024 14:45