V názve sa, na rozdiel od klasickej i30, vyskytlo písmenko N. To znázorňuje Namyang, sídlo globálneho výskumného a vývojového centra Hyundai Motor, taktiež však aj náročnú zákrutu na pretekárskej trati Nürburgringu, kde sa auto ladilo.
Hyundai i30 N je prvým výkonným modelom línie N a vyrábať sa bude u našich českých susedov v Nošoviciach. Ale čo sa vlastne zmenilo oproti obyčajnej „i-tridsiatke“ ?Niektoré funkcie prezentuje aj nové video automobilky.
Je toho veľa. Karoséria sa ponorila do dynamického outfitu, pribudli agresívnejšie nárazníky, väčšie otvory pre prívod vzduchu, zadný nápadný spojler s trojuholníkovým tretím brzdovým svetlom, či 18 alebo 19-palcové hliníkové disky.
Celé to zakončuje dvojica výfukových koncoviek. Tie môžu, v rámci výkonnejšej verzie Performance, obsahovať dokonca aj aktívnu klapku. V interiéri sú osadené exkluzívne športové sedadlá, nový volant a radiaca páka, doplnené aj o modré prešívanie.
To hlavné je však ukryté pod prednou kapotou. Nachádza sa tu turbokompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom dvoch litrov. Vodičovi ponúkne výkon 184 kW (250 koní), prípadne 202 kW (275 koní) vo verzii Performance. Obe disponujú krútiacim momentom 353 Nm a sú spárované s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.
Maximálna rýchlosť je na hranici 250 kilometrov za hodinu a „z nuly na sto“ sa dokáže Hyundai dostať za 6,4 sekundy, prípadne 6,1 sekundy pri verzii Performance.
Novinka má vo výbave elektronicky riadené tlmiče ECS s komfortným a športovým režimom. Prepínať sa dá celkovo medzi piatimi charaktermi vozidla: Normal, Eco, Sport, N Mode, Custom (individuálne nastavenie). Auto má dobre poslúžiť tak na trati, ako aj pri každodennom jazdení ulicami mesta.
Nechýbajú funkcie ako Launch Control, multifunkčný 8-palcový centrálny displej s údajmi o dynamike jazdy a ďalšími informáciami, prípadne voliteľný elektronický samosvorný diferenciál E-LSD, ktorý zabraňuje prešmykovaniu kolies v zákrutách. Rovnako aj asistent držania v pruhu, automatické núdzové brzdenie a podpora Android Auto či Apple CarPlay.
Model by mal prísť na trh približne koncom roka, jeho cena však zatiaľ nie je známa. Hyundai by ale s novinkou i30 N mohol pekne zamiešať karty. Hlavne kvôli očakávanej nižšej cene, by tak priamo konkuroval napríklad nemeckému Volkswagenu Golf GTI.