14.07.2017, 13:00

Vyskúšali sme praktickú štvorkolku po modernizácii. Aj s trojvalcom robí zázraky

Modernizácia sa Japoncom naozaj podarila. Suzuki s faceliftovým modelom SX4 S-Cross dokazuje, že nie všetko je o objeme motora.

Vyskúšali sme praktickú štvorkolku po modernizácii. Aj s trojvalcom robí zázraky
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Písal sa rok 2012 a Japonci predstavili svoj koncept S-Cross. O rok neskôr sa v sériovej podobe dostal tento model aj do obchodov. SX4 S-Cross si však po dlhých troch rokoch zaslúžil modernizáciu a zdá sa, že sa podarila.

Do rúk sa nám dostala verzia s litrovým trojvalcom pod kapotou a výbavou Premium. Ide len o výhradne mestský crossover, alebo zvládne Suzuki aj skúšku v teréne?

​Kompaktná novinka sa časom stala náhradou modelu SX4, do dĺžky však narástla o 150 milimetrov a jej rázvor má o 100 milimetrov vyššiu hodnotu, teda 2 600 milimetrov. Po novom tak S-Cross disponuje 4 300 milimetrami na dĺžku, na šírku meria 1 785 milimetrov a na výšku má 1 580 milimetrov. 

Z nudného je drsňák

V tomto prípade rozhodne neplatí, že vizuálne zmeny nájdete len ťažko. Už na prvý pohľad je vidno výrazne prepracovanú prednú časť, kde je hlavným znakom široká maska chladiča. Iný je aj nárazník s väčšou mriežkou a rovnako svetlomety. Tie majú v sebe, v rámci výbavy Premium, diódové svetlá a zakomponované LED denné svietenie. Mimochodom, svietia perfektne.

Nové sú aj kolesá, v našom prípade 17-palcové hliníkové disky, ktoré vďaka obutiu 215/55 R17 zvyšujú svetlú výšku oproti predchádzajúcej staršej verzii o 15 milimetrov. Momentálne je na hodnote 180 milimetrov. V zadnej časti je zmien minimum a celkovo pôsobí vzhľad modelu S-Cross agresívnejším dojmom ako predchádzajúci „nudný“ predchodca. Možno vás neohúri ihneď na prvý pohľad, no časom si vás dokáže získať.

Interiér takmer nedotknutý

Keď sa presunieme dovnútra, do očí nám príliš veľa zmien neudrie. Výrazným prvkom je novo osadený dotykový 7-palcový displej multimediálneho systému, ktorý spolupracuje so systémami Apple CarPlay a MirrorLink. Na dotyky reaguje pomerne dobre, no vyčítal by som menej praktické nastavovanie hlasitosti pomocou malých dotykových tlačidiel.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​To vám však uľahčí multifunkčný volant s koženým poťahom, na ktorom ovládate nielen funkcie rádia, ale tiež hands free telefonovanie a tempomat. Poteší tiež pozdĺžne a výškové nastavovanie volantu. Za ním sa nachádza informačný displej, ktorý ukáže spotrebu paliva, dojazd či zvolený jazdný režim (v prípade 4WD). Chýba však zobrazenie nastavenej rýchlosti pri tempomate, pri obmedzovači sa však objaví.

Textilné sedadlá sú príjemne pohodlné aj na väčšie vzdialenosti a majú mierne bočné vedenie. Problém s miestom nebudú mať cestujúci ani na zadných sedadlách a pre pasažierov vpredu je k dispozícii aj vyhrievanie. Svoje veci si vedia uložiť do batožinového priestoru s objemom 430 – 440 litrov (podľa sklonu operadla). Samozrejmosťou je lakťová opierka vpredu a vzadu, dvojzónová klimatizácia či praktické držiaky na nápoje.

Terénu sa nebojí

Naše testovacie vozidlo malo pohon všetkých štyroch kolies AllGrip, s možnosťou prepínania jazdných režimov. K dispozícii je ako prvý automatický režim (AUTO) – prioritou je nízka spotreba paliva a v prípade prekĺzavania dochádza automaticky k prepnutiu do režimu všetkých štyroch kolies. Ďalším je športový režim (SPORT) – správanie auta v zákrutách sa zlepší vďaka presunutiu krútiaceho momentu na zadné kolesá. Lepšia je aj reakcia plynového pedála.

Tretím je režim na snehu (SNOW) – optimálny na nespevnené, zasnežené a šmykľavé povrchy, ktoré zvláda vďaka vyššej trakcii počas akcelerácie. Posledným je režim LOCK, ktorý slúži na vyslobodenie auta zo snehu či z blata. Systém dodá zadným kolesám viac krútiaceho momentu a funguje do rýchlosti 60 kilometrov za hodinu. Následne sa prepne už do režimu SNOW.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​Zaujímalo nás, ako sa S-Cross vyrovná s miernym terénom, ktorým by chceli budúci majitelia občas prejsť. Zvolili sme nespevnené poľné cesty a tiež rôzne kopce. S rozjazdom si auto skvelo poradilo, a to v režime SNOW aj v režime AUTO.

Suzuki sa teda nebojí prípadných výletov mimo asfaltových ciest. Poradí si aj s mierne ťažším terénom a aj napriek zlému povrchu sa auto správa pomerne komfortne. To platí aj na klasických cestách, kde je jazda s ním prekvapivo pohodlná.

Aj prepĺňaný trojvalec stačí

O prekonanie prekážok a „ubehnutie“ vzdialeností sa stará nový litrový benzínový agregát. Ten ponúka výkon 88 kW, čiže 112 koní, a spolupracuje s 5-stupňovým manuálom. Výhradne táto prevodovka je dostupná s litrovým motorom v prípade, že chcete pohon všetkých kolies.

Pred nasadnutím do vozidla som sa obával, že na takéto auto stačiť nebude.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​​Príjemne ma však jeho pružnosť prekvapila. S-Cross je aj s trojvalcom pekne svižný a okrem toho, poteší spotrebou 6,4 litra na diaľnici či 5,7 litra mimo mesta. Všetko, samozrejme, záleží na tom, ako ťažkú máte nohu. Hluk od motora je minimálny, skôr nás „otravoval“ ten aerodynamický pri vyšších rýchlostiach.

Vyhodnotenie

Suzuki sa podarilo spraviť zo sivej myšky agresívnejšie vyzerajúci kompaktný crossover. Ten sa však nemusí páčiť všetkým a jeho celkový dizajn nesedí práve každému. Osobne som doň ani na začiatku nesadal s „odporom“, avšak po týždni som vzhľadu prichádzal viac a viac na chuť.

Hoci sa pod prednou kapotou skrýva trojvalec s objemom jedného litra, S-Cross má aj napriek tomu dobrú dynamiku a jazdné vlastnosti. Majiteľ ho neprekvapí výletom mimo klasickej asfaltky a okrem toho sa bude cítiť počas jazdy takmer vždy komfortne.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

​​Cena za tohto rodinného dobrodruha sa začína na akciovej sume 14 990 eur, keď dostanete litrový benzínový motor, pohon predných kolies a 5-stupňový manuál.

Za nami testovaný kúsok, najlacnejšiu možnosť s pohonom štyroch kolies, zaplatíte 17 600 eur v rámci výbavy Premium. ​

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.