19.06.2017, 15:00

Volkswagen predstavil horúcu novinku. Druhý najdôležitejší model značky

Dve stovky koní mal pred desiatimi rokmi Volkswagen Golf GTI, teraz má rovnaký výkon o triedu menší model Polo. Druhý najdôležitejší model nemeckej značky (práve po Golfe) sa predstavuje v šiestej generácii.

Volkswagen predstavil horúcu novinku. Druhý najdôležitejší model značky
Zdroj: Volkswagen

Je to auto nabité modernou technikou a zase o kus väčšie. Keď zostaneme pri porovnanie s bestsellerom Volkswagenu, ikonickým Golfom, je zaujímavé všímať si, ako ho Polo dorastá. Teraz má dĺžku ľahko cez štyri metre (o 81 milimetrov viac oproti predchodcovi), to je o tridsať centimetrov viac, ako mal Golf prvej generácie a ten aktuálny je 425 centimetrov dlhý a má 380litrový kufor. Nové Polo má kufor s objemom 350 litrov.

Malé auto v podaní Volkswagenu tak dokáže suverénne uhrať rolu rodinného auta. Jeden z dizajnérov, ktorý sa podieľal na návrhu interiéru, vraj o novom Polu povedal: "Už nie je len malým bratom Golfu.

Nie je už automobilom, ktorý si človek kúpi, keď si nemôže dovoliť Golf. Teraz je presne takým automobilom, ktorý chce mať. "A ono to tak je, preukázal to už Seat Ibiza, ktorý na rovnakej technike ako nové Polo dorazil pred niekoľkými mesiacmi.

​Polo sa oproti predchodcovi o veľký kus rozšírilo, konkrétne o 69 milimetrov a má skoro o desať centimetrov dlhší rázvor - 2 564 milimetrov. To znamená veľkú kabínu a dosť miesta na zadných sedadlách aj pre dospelých.

Volkswagen zrušil trojdverové prevedenie Pola, nová generácia bude teda k dispozícii výhradne s päťdverovou karosériou. Kombiverzia tiež nedôjde, namiesto nej sa v dohľadnej dobe predstaví malé SUV menom T-Cross.

Moderná technika

Prvé Polo sa predstavilo v roku 1975, dodnes ich v piatich generáciách predali 16,5 milióna. Za tých 42 rokov sa filozofia jednoduchého malého auta zmenila, dnes chce byť poslom tých najmodernejších technológií pre kategóriu malých áut. Na prístrojovú dosku môže dostať obrovský osempalcový dotykový displej multimediálneho centra a displej môže mať aj namiesto klasických budíkov pod volantom.

K tomu adaptívny tempomat udržujúci samočinne odstup za vozidlom pred vami, strážca mŕtveho uhla, adaptívne tlmiče alebo systém automatického brzdenia pred prekážkou (podľa štatistík vraj dokáže zabrániť 45 percentám mestských „štuchancov“ v kolónach).

V minulom roku sa podľa Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, na celom svete predalo 7,5 milióna malých áut a ich predaje stále rastú. Pre značku je to teda veľmi dôležitý model s veľkými objemami predajov. Automobilka nové Polo postavila na modernej modulárnej platforme MQB, určenej pre vozidlá s pohonom predných kolies a motorom vpredu naprieč.

Volkswagen Polo GTI

Zdroj: Volkswagen

Veľmi variabilnú koncernovú "stavebnicu" tak využívajú veľmi rozdielne autá od VW Tiguan cez Passat až po Golf. V prevedení pre malé autá má architektúra MQB označenie A0 a už sa na nej vyrába novo predávaná piata generácia Seatu Ibiza a v Boleslavi na nej vyvíjajú novú Škodu Fabiu.

Nové Polo dorazí s motormi s rozsahom výkonov od 48 do 147 kilowattov. Šesť ich jazdí na benzín, dva na naftu a jeden na zemný plyn.

​Benzínové motory TSI sú osadené filtrami pevných častíc. To je technológia čistenia výfukových plynov, ktorú pre benzínové motory nasadil Volkswagen medzi prvými. Doteraz sa filtre pevných častíc (sadzí) používali pre naftové agregáty. Základ ponuky tvoria litrové trojvalce MPI (atmosférické) a TSI (turbo) v štyroch výkonových verziách.

Vrcholom sú dva preplňované štvorvalce objemom 1,5 a dva litre, prvý má 150 koní (110 kW), druhý určený pre verziu GTI je dvestokoňový, čo je 147 kW (končiaci Polo GTI má 1,8-litrový motor s výkonom 192 koní). Turbodiesel 1,6 TDI v dvoch výkonových verziách musel dostať technológiu SCR pre odlučovanie škodlivín. Všetky motory s výkonom od 70 kW vyššie pôjde kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Tím šéfdizajnéra značky Klausa Bischoff zachoval Polu starostlivo vyvážené charakteristické krivky. Na karosérii nájdeme množstvo ostrých liniek a prelisov, hlavne na bokoch ich je medzi spodnou hranou okien a kľučkami možno až moc. Triezvy dizajn oživujú výrazné grafické prvky vo svetlách, ktoré budú vo vyšších výbavových stupňoch využívať full-LED technológiu.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.